MuscleMeat

Controversie omtrendt visolie! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LaGuitarra

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
289
Waardering
12
Lengte
1m81
Massa
98kg
Vetpercentage
13%
http://www.theguardian.com/society/...-study-reveals-consumers-are-being-hoodwinked

Of 32 brands of fish oil supplements examined, only three contained quantities of omega-3 fatty acids at or near the levels stated on the label, the research published in the Nature journal, Scientific Reports, found.

(...)

A molecular pharmacologist/toxicologist with the University of Adelaide, Ian Musgrave, said of particular concern was the high oxidation levels found in some of the supplements. While getting a lower dose of omega-3 than expected probably wasn’t harmful, the by-products of oxidation could be, Musgrave said.
“That triggers a health issue,” he said. “It’s not that they’re just a little bit over the recommended levels – some are substantially over international guidelines. An excess of a breakdown product in a supplement is considered a contamination, and that could be a problem for the Therapeutic Goods Administration
 
Lekker,gaat goed zo.
Als je niet oppas wordt je zo langzamerhand vergiftigd,terwijl je denk dat je gezond bezig ben :eek:
 
Ziet eruit als een goed onderzoek (snel gescant)
Jammer dat er geen merken zijn genoemd
 
De reden waarom je niet moet bezuinigen op goede supps. Visolie moet je nooit zonder keurmerk kopen, period. Zo'n keurmerk is geen keiharde garantie, maar het is beter dan niks.
 
oef, dacht al dat dit weer b&f gekanker ging zijn.
 
Haal m'n omega 3 uit walnoten, haring, makreel en koolvis. Soms gerookte wilde zalm. In deze soorten zit niet veel vervuiling dacht ik.
 
Haal m'n omega 3 uit walnoten, haring, makreel en koolvis. Soms gerookte wilde zalm. In deze soorten zit niet veel vervuiling dacht ik.

zit dat ook in walnoten?
 
Dus gewoon lekker vis blijven eten! Een vette zalm doet wonderen.
 
ik omtrend
jij omtrendt
wij omtrenden
 
De reden waarom je niet moet bezuinigen op goede supps. Visolie moet je nooit zonder keurmerk kopen, period. Zo'n keurmerk is geen keiharde garantie, maar het is beter dan niks.
Of gewoon kappen met al die supplementen onzin.
 
Vis is al helemaal niet te vertrouwen,naast dat het veel te duur is
moet ik er niet aan denken een Fukushima vis op mijn bord te krijgen.
 
Vis is al helemaal niet te vertrouwen,naast dat het veel te duur is
moet ik er niet aan denken een Fukushima vis op mijn bord te krijgen.

'Fukushima vis' zal ik algemener interpreteren als 'vervuilde vis'.
Vervuiling kan je voorkomen (voor zover nodig) door vis te eten die zich laag in de voedselketen bevindt en dus minder vervuild is. Haring en makreel bijvoorbeeld (worden beide ver van Fukushima gevangen overigens :rolleyes: ).
Bij grotere vissoorten, die langer leven en zich hoger in de voedselketen bevinden is er een grotere kans op vervuiling.

ik omtrend
jij omtrendt
wij omtrenden
:D
 
Wat kan er mis zijn met de omega3 van B&F dan ?.. te weinig eitwitten? :D
 
Back
Naar boven