XXL Nutrition

Crossfit als ondersteuning, of split als ondersteuning van crossfit

Bezoekers in dit topic

Speeddragon

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
106kg
Ik ben sinds februari begonnen met 2x crossfit lessen in de week. Dit bevalt me erg goed omdat eigenlijk alles wel aangesproken wordt (wat conditie, dingen met kettlebells, langzaam opbouwen naar deadlifts en dingen waar ik zelf niet op zou komen).

Echter nu ben ik een week of 3 niet geweest aangezien ik nu savonds moet werken. Ik heb echter wel een set dumbells gekocht en ben daar thuis dan maar mee aan de slag gegaan en werk nu 3x in de week split (het schema trekt echt nog nergens op dus ga het niet eens posten, dat komt nog wel) En loop samen met een maat van me 2 keer hard.

Ik moet zeggen dat me dit super goed bevalt en merk met name een verschil in mijn biceps/triceps (train ik nu 1x in de week met 3 tot 4 oefeningen) En in mijn borst (ga na het boksen wat ik ook 1x in de week doe bankdrukken en doe thuis nog wat dingen met de dumbells, ook 1 x in de week)

Verder werk ik nog aan mijn rug en aan mijn benen, maar ik merk wel dat de crossfit daar dieper op inspeelde


Na de vakantie wilde ik eigenlijk weer beginnen met cross fit, maar ik weet niet wat nu verstandig is...


-armen en borst echt nog extra los trainen en als ik eventueel aanvoel dat mijn benen/rug/buik nog niet goed aangepakt zijn die ook nog extra pakken

-alles los blijven doen en weer 2x gaan crossfitten
-alles los blijven doen en stoppen met crossfit



Ik ben namelijk erg bang dat ik teveel ga doen en mijn spieren niet genoeg rust ga geven op deze manier.. Maar andere kant ben ik bang dat als ik met crossfit stop ik spiergroepen ga vergeten aan te spreken..
 
Het valt erg lastig te zeggen zonder je schema te zien, maar je kan prima 2x per week crossfitten en je spiergroepen daarnaast nog los trainen. Ik zou persoonlijk dan bijvoorbeeld maandag en woensdag crossfitten en dan vrijdag voor eem 'bodybuild' dag gaan waar je zwakke spiergroepen aanpakt.
 
Doe wat krachttraining voor je crossfit.
Hoeft geen uren te zijn maar een paar basic compound oefeningen zijn genoeg. In het begin zal het ff wennen zijn qua belasting maar je lichaam kan overal aan wennen. Niet op je rustdagen ook nog gaan trainen als je al 3x in de week fullbody traint ( crossfit/boxen ).
 
Zoals hierboven aangegeven is. Rust dagen zijn belangrijk. Je kan krachttraining combineren met je Crossfit. Heb je ook een voedingsschema?
 
Ik begrijp dus dat er meer informatie nodig is. Dit is wat ik nu thuis doe:

Maandag: boksen
Dinsdag: borst: (3x 8 dumbbell press 15kg per dumbbell)
(3x8 dumbbell fly 15kg per dmbell
(3x8 dumbell neck press 15kg per dumbbell)

schouder: shoulder raises: 3x8 12.5kg per dumbell
front dumbell raises 3x8 ook 12.5kg

woensdag: was dan crossfit dag, bestaat voornamelijk uit: pull ups/chin ups, power snatch met kettlebell, zwaaien met kettlebell en TRX oefeningen


donderdag:Rug: dumbell pullover 3x 10 a 15kg
dumbell row: 3x10 a 15 kg
jump squats 3x8 met 15 kg


biceps: concentration curls (3x8 met 15)
hammer curls (zelfde)
dumbell curls (zelfde)


vrijdag dan weer crossfit

zaterdag:
triceps: seated tricep extension (3x 8 met 12.5 kg)
dumbell achter hoofd brengen 3x 8 met (15kg)

benen: deadlift met dumbbells


zondag: hardlopen met maat van me met onderweg buikspieroefeningen


Zoals je ziet mis ik wat voor mijn kuiten en nog 1 oefening voor triceps




qua voeding zit ik nu zo:

in de ochtend
100 gram Brinta/muesli/havermout met melk

tussendoor: stuk fruit

In de middag:
of 4 boterhammen, of een bakje tonijn/zalm met een volkoren wrap

tussendoor: muesli reepje/sultana koekje


avond: wat de pot schaft, moeders let er wel op dat er goed gevarieerd wordt en benaderen de schijf van 5 toch altijd wel een beetje

2a 3 uur na het eten (of na het sporten, ligt eraan)
een bak kwark a 400 gram(naturel), of een bakje vis ofzo



Een tijdje heb ik meer gegeten, en na het sporten nog muesli ed gepakt, maar ik werd vooral dikker. Sinds ik die kwark eet gaat het lekker met spierpijn en voel ik me fit, mijn vetpercentage is nog steeds een stuk te hoog maar na 1 jaar afvallen (van 120 naar 95) en alleen nog maar opmerkingen krijgen van: waar zijn je armen gebleven e.d was ik het wel zat.... Ik wil eerst wat spiermassa opbouwen en dan misschien nog een keer gaan cutten, maar helemaal precies weten doe ik het ook niet. Het is vooral psychologisch: Meer eten voelt gewoon k*t als je veel bent afgevallen en nog steeds ietsje te dik bent. Daarom ben ik na aanleiding van dit topic maar gewoon normaal/ iets onder mijn behoefte gaan eten:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...r-topic-maar-hopelijk-toch-net-anders-339382/


Waar zit mijn angst nu eigenlijk:
Ik ben bang dat als ik er ook weer bij ga crossfitten en ik niet goed doorheb welke spieren we echt hard gedaan hebben dat ik deze spieren dan te weinig rust geef en ze dus juist afbreek ipv laat opbouwen..



EDIT:
Is het trouwens een probleem dat als ik 3 oefeningen heb voor b.v mijn rug en ik er maar 2 thuis kan doen (ik heb thuis b.v niet zoon rek met cables haha) om op een dag dat het uitkomt die oefening maar even te pakken en dan een andere dag thuis de andere oefeningen te doen?

of kun je beter alles op 1 dag doen?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven