XXL Nutrition

Crossfit logje

Bezoekers in dit topic

Afgelopen donderdag 1 RM squat gedaan en voor het eerst 100KG naar beneden en omhoog gekregen :)

Vrijdag ook lekkere training gehad

3 sets of chin ups 3-5-7-9-12
(choose the same reps for each set)

5-5-4,5 :)

For time
30-20-10
Push Press 25kg
Box jumps 24"

Tijd 5:59

Als laatste twee paar crossfit schoenen gehaald. Train al een jaar op hardloopschoenen. Mis toch bij veel oefeninge de stabiliteit die je hebt met lifters en nano's. Ze hebben sale bij reebok wat €150 scheelt, niet gek.

V47272_01.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vanavond deze WOD

7min AMRAP ladder
3 ground to overhead 40/60kg
3 pull-ups
6 ground to overhead
6 pull-ups
9...
9...
12...............
 
wauw feli met je 100 KG! toch een mijlpaal.

Nette lifters zeg.
Ben benieuwd hoe de nano's je bevallen.
Hier zijn er een hoop teruggevallen naar de oude 2.0 omdat die beter schijnen te zitten.
 
Vind ze wel alleen heel lelijk die lifters maar deze waren € 80 en de mooie waren € 175 dus makkelijke keus.
Train jij ook met lifters of alleen nano's? Ze zeggen dat nano vs hardloopschoen al veel beter is.
 
ik heb enkel nano's (en hardloopschoenen voor de renwods)
 
Gisteren en eergisteren voor het eerst getraind met de speed nano. Veel beter dan mijn hardloopschoenen.
Stabiliteit wat komt door de vlakke zool. Verder zit die top.

7min AMRAP ladder
3 ground to overhead 40/60kg
3 pull-ups
6 ground to overhead
6 pull-ups
9...
9...
12...............

Ging prima, tot ronde 15 gekomen, 5 G2O met 30 kilo.

Gisteren deze wod:


4 rounds for times
10 thrusters 30kg
30 russian kettlebell swings 16kg
50 double unders of 100 singles
2mins rest

R1 2.39
R2 2.50
R3 2.51
R4 3.00

Laatste ronde geen kettlebell gedaan ivm pijn aan mijn onderrug. Wel zware wod zeg.

Vanavond daarom wat rustiger

Back Squat 5-5-5-5-5

Ben benieuwd hoe mijn liftschoenen zijn.
 
Gisteren een super super training gehad. Weer zoveel geleerd over het squaten.
Normaal wordt er niet zo kritisch gekeken, billen naar achteren, rechte rug, grote borst, buikspieren aanspanning en squaten maar. Gisteren lag de focus op controleert en LANGZAAM naar beneden en omhoog. Eerst 15 min voorbereidingen gedaan zonder barbell. Hierna met een schijf van 5 kilo om de positie van de schouders goed te houden. Als laatste 5-5-5-5-5 met 60kg. Normaal is dit niet zo zwaar echter door heel langzaam naar beneden te gaan, even te zitten en weer omhoog wel.

Ook voor het eerst mijn liftschoenen aan gehad en wow! Wat een stabiliteit, je zit echt aan de grond genageld. Hierdoor kreeg ik het gewicht veel makkelijk aan de achterkant van mijn voet. Super groot verschil met hardloop schoenen.

De speed nano is een lekkere allround schoen. Dit is meer voor boxjumps, T2B, snelle oefeningen in een WOD zoals clean&jerk.

Training vanavond: 5 sets of
1 hang power clean + 1 power clean
 
klinkt lekker die squattechniekoefeningen (en de lifters ook!)
 
Zekers, heel relax. Begeleiding is echt zo goed bij onze box, echt een hoog niveau.
 
5 sets of
1 hang power clean + 1 power clean

40-45-47.5-50-55

Ging top!


Shoulder Press 5 x 3

40KG
4 rondes
A WOD including the following exercises
200m sprints
25m walking lunges 5kg
10 burpees

Tijd, 12:09

Vanavond:

Every minute on the minute for 10mins
3 deadlift
6 box jump 24/30"
 
Gisteren hele lekkere training gehad.
Voor het eerst de L-sit gedaan. Ging echt goed, 3 x 10/15 seconde gedaan met goede uitvoering.

WOD, 60kg deadlift met een 30inch box, eerste keer en ging ook prima.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpQ7Mb_3Dyg
 
die L-sit is best gaaf om te doen he!
 
Ja, heel leuk, vooral als die goed gaat.

Push press ging prima

45-47,5-55-55

Thrusters 30kg met burpees

Tijd 8:44
 
3 rounds for time
50 air squats
jumping 20 pull-ups
100 double unders of 300 singles
*12min cut-off*

Hele zware cardio WOD.
Net twee rondes kunnen vol maken, dus 600 singels, pfffffffff.
 
Laatst bewerkt:
"CINDY"
20min AMRAP

5 pull-ups
10 push-ups
15 squats

Fuckkkkkk, dit wordt zo vies zwaar, 20 min :(
 
Cindi is leuk!!
 
Ben ik weer. Lange vakantie geweest, dik 5 weken en nu alweer een maandje hard aan het trainen.
Zit alleen te denken om iets minder aan crossfit te doen. Doe het nu 4/5 keer in de week maar merk dat ik qua kracht echt achter blijf. Doe gewoon te weinig consequent de squat/deadlift. Daarom wil ik beginnen met 3 dagen in de week Stronglifts 5x5 en 2 dagen crossfit. Crossfit houdt mij top fit, veel uithoudingsvermogen echter moet ik meer kracht hebben. Dan gaan de WOD'S uiteindelijk een stuk makkelijker. Zit alleen met mijn rust, lastig is dat. Kan kiezen uit 7 dagen trainen in de sportschool en 6 dagen crossfit alleen wat is wijsheid. Ja 3 x in de sportschool maar wil crossfit niet los laten.

WOD Dinsdag 7 oktober
Back Squat 5-3-1-3-5

5min AMRAP
burpee box jump overs 20/24"
*start every minute with 5 power cleans 40/60kg*
 
Ben ik weer. Lange vakantie geweest, dik 5 weken en nu alweer een maandje hard aan het trainen.
Zit alleen te denken om iets minder aan crossfit te doen. Doe het nu 4/5 keer in de week maar merk dat ik qua kracht echt achter blijf. Doe gewoon te weinig consequent de squat/deadlift. Daarom wil ik beginnen met 3 dagen in de week Stronglifts 5x5 en 2 dagen crossfit. Crossfit houdt mij top fit, veel uithoudingsvermogen echter moet ik meer kracht hebben. Dan gaan de WOD'S uiteindelijk een stuk makkelijker. Zit alleen met mijn rust, lastig is dat. Kan kiezen uit 7 dagen trainen in de sportschool en 6 dagen crossfit alleen wat is wijsheid. Ja 3 x in de sportschool maar wil crossfit niet los laten.

WOD Dinsdag 7 oktober
Back Squat 5-3-1-3-5

5min AMRAP
burpee box jump overs 20/24"
*start every minute with 5 power cleans 40/60kg*


welcome back ;)
bekende struggle
ik doe nu 2 keer per week krachttraining in de open gym en nog maar twee WOD's per week...
De dag na KT is rustdag en dus geen WOD.

Succes iig weer!
 
Zit er weer lekker in, ga toch nog een tijdje door met crossfit tot 1 januari. Dan misschien over naar KT en corssfit. Zit er nu wel weer lekker in. Gisteren de 3e WOD van de week alweer.

Dinsdag

Back Squat 5-3-1-3-5

65-70-75-70-65

5min AMRAP
burpee box jump overs 20/24"
*start every minute with 5 power cleans 40/60kg*

Totaal 50 reps met 40kg voor de powerclean

Woensdag

3 sets of
20 seconds hollow hold into 20 seconds superman hold
1 min rest

For time
21 deadlifts 70/100kg
21 burpees
200m run
15 deadlifts
15 burpees
200m run
9 deadlifts
9 burpees
200m run

Tijd 9.05 met 50kg deadlift
 
Back
Naar boven