MuscleMeat

crossfit story deel 1

Bezoekers in dit topic

Leuk artikel, karma onderweg.
Had wel eens van crossfit gehoord maar wist niet precies wat het was en nu weet ik het.

Zit wel een beetje in de buurt van het soort training dat ik vroeger deed toen ik rond de 20 was, en de laatste jaren van tijd tot tijd probeer te doen maar helaas door een chronische ziekte en leeftijd is het allemaal wat minder op het moment.
Rennen, max 8 km meestal 5 met wat sprinten tussendoor, boksen trappen op bokszak, verzwaard optrekken, opdrukken, dippen en allerlei oefeningen met dumbbells, touwklimmen zonder je benen te klemmen vind ik het leukst maar helaas geen touw meer in de buurt bij mij.

Crossfit lijkt me zeker wel top voor je lichaam.
 
Laatst bewerkt:
Leuk artikel, karma onderweg.
Had wel eens van crossfit gehoord maar wist niet precies wat het was en nu weet ik het.

Zit wel een beetje in de buurt van het soort training dat ik vroeger deed toen ik rond de 20 was, en de laatste jaren van tijd tot tijd probeer te doen maar helaas door een chronische ziekte en leeftijd is het allemaal wat minder op het moment.
Rennen, max 8 km meestal 5 met wat sprinten tussendoor, boksen trappen op bokszak, verzwaard optrekken, opdrukken, dippen en allerlei oefeningen met dumbbells, touwklimmen zonder je benen te klemmen vind ik het leukst maar helaas geen touw meer in de buurt bij mij.

Crossfit lijkt me zeker wel top voor je lichaam.

Geef het een naam, het komt er op neer dat je onder andere alle grondmotorische eigenschappen traint.

Wie trouwens een 'opleiding' voor Crossfit wil volgen: binnenkort is er in Nederland een 2 daagse cursus. Als ik mij niet vergis was het circa 800-900 euro.
 
Grappige sport, het krijgt hopelijk weer meer mensen in beweging. Dat het zoveel mogelijk uit alle sporten moet combineren is weer typisch amerikaans (queeste voor de ultieme sporter). Met de marketing zit het in ieder geval wel snor.

En tja crossfitters zullen geen olympische lifters worden. Andersom wellicht wel.
http://www.youtube.com/watch?v=f-41-OjJMXE Zoek de verschillen tussen de 'marine' en de 17 jarige lifter
 
Wij doen sinds kort elke dinsdag tijdens de sport ook crossfit, ik vind het persoonlijk echt een aanrader en dan met name voor de mensen die willen afvallen, uithoudingsvermogen willen kweken en voor mensen die krachttraining willen combineren met vechtsporten. Tot nu heb ik elke training als een fysieke en mentale uitdaging gezien en het werkt bijzonder motiverend moet ik zeggen.
 
Een erg taaie uitdaging:

Squat: 1,25x bodyweight *15/13/11/9/7 reps
Pullup: 1x bodyweight *10/9/8/7/6 reps
Bench: 1x bodyweight *5/6/7/8/9 reps
5 rondens op tijd.

Of deze is ook lekker:

Pullup 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Dip 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

1 pullup --> 10 dips
2 pullups --> 9 dips
(en zo doorgaan tot je klaar bent van 1-10 of 10-1)
Op tijd en elke week je recordtijd verbreken.

Of ook een leuke:
0,5x bodyweight barbell snatch 15-9-6
1,5x bodyweight deadlift 15-9-6
Nonstop doorgaan en een mooie tijd neer proberen zetten.

Lekkere conditie workout:
15sec mountain climbers 15sec rust
15sec burpees 15sec rust
Herhaal dit 5x en je hebt een dikke HIIT workout gedaan in 5 miuten tijd. :D

Rust 2 minuten en doe nu hetzelfde met touwtje springen
15sec touwtje springen, 15 sec rust
15sec squats met bodyweight, 15 sec rust

In totaal heb je dan in 12 minuten tijd bijna 300 kcal verbrandt ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven