Fitness Seller

[CUTTEN] doe ik het zo goed?

Bezoekers in dit topic

zeror

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2012
Berichten
2.702
Waardering
286
De vraag staat er al, is dit goed?

ik ben 2 weken geleden begonnen met cutten, ik deed dit door op onderhoud te eten en een tekort te maken met cardio.
ik deed per week 5 cardio sessies van 3 kwartier waar ik volgens de crosstrainen 550 kcal verbrandde.
5 x 550 = 2750 kcal, dit gaat dus veel te langzaam en heb dus besloten om vanaf morgen elke dag 400 kcal onder onderhoud te gaan eten, en 4 x in de week 3 kwartier cardio.
de cardio doe ik op 60 % van me max bpm.

7 x 400 = 2800
4 x 550 = 2200
--------------- +
5000 kcal per week aan tekort, dus ik hoop per week net wat meer dan een halve kilo af te vallen!

hierbij me cutschema ;

2d7sy1j.jpg


is dit zo goed? en treed hier niet veel spierverlies op?

ik heb btw het avondeten opengelaten, ik ga er vanuit dat deze 600 kcal is.
woensdag komt dexaprine binnen, een fatburner die volgens een bekende erg goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Te weinig vet, te veel eiwit. Zorg dat je ongeveer 85g vet binnenkrijgt en 170g eiwit.

5000/7 = ongeveer een tekort van 700Kcal per dag, dit kan nog net.

Eten wat de pot schaft is imo tijdens de cut geen goed idee, 200kcal meer of minder op een dag zorgt al voor een relatief groot verschil en 600Kcal voor avondeten tellen is niet veel.
 
5000 kcal per week is te doen. Probeer wel af en toe (eens in 7-14 dagen) een kleine refeed te houden waarbij je boven onderhoud zit. 300-500 kcal is genoeg.

- Totaal kcal klopt wel, voeding is ook clean.
- Macro's zou ik aanpassen.
- Eiwit 1.8-2g/kg.
- Vetten 1g/kg
- Rest koolhydraten.

Dus even met de verhouding spelen. Wat ik je qua krachttraining kan aanraden is 3 dagen in de week vooral focussen op de compound bewegingen. Gains zul je niet maken in de cut, maar 3x per week compounds zorgt voor spierbehoud imo. Cardio zou ik op rustdagen doen.

Succes.
 
Te weinig vet, te veel eiwit. Zorg dat je ongeveer 85g vet binnenkrijgt en 170g eiwit.

5000/7 = ongeveer een tekort van 700Kcal per dag, dit kan nog net.

Eten wat de pot schaft is imo tijdens de cut geen goed idee, 200kcal meer of minder op een dag zorgt al voor een relatief groot verschil en 600Kcal voor avondeten tellen is niet veel.

helaas woon ik nog thuis en nuilen me ouders al te veel over het eten wat erbij komt kijken dus me eigen eten maken is geen optie.

het is niet dat ik op ene percentage van 8 % hoef te staan, tussen 10 en 12 is goed zat.

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 20:01 ----------

5000 kcal per week is te doen. Probeer wel af en toe (eens in 7-14 dagen) een kleine refeed te houden waarbij je boven onderhoud zit. 300-500 kcal is genoeg.

- Totaal kcal klopt wel, voeding is ook clean.
- Macro's zou ik aanpassen.
- Eiwit 1.8-2g/kg.
- Vetten 1g/kg
- Rest koolhydraten.

Dus even met de verhouding spelen. Wat ik je qua krachttraining kan aanraden is 3 dagen in de week vooral focussen op de compound bewegingen. Gains zul je niet maken in de cut, maar 3x per week compounds zorgt voor spierbehoud imo. Cardio zou ik op rustdagen doen.

Succes.

ik heb dit even aangepast, beter?

2lkqnvl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welk programma gebruik je voor je voedingsschema?
 
De vraag staat er al, is dit goed?

ik ben 2 weken geleden begonnen met cutten, ik deed dit door op onderhoud te eten en een tekort te maken met cardio.
ik deed per week 5 cardio sessies van 3 kwartier waar ik volgens de crosstrainen 550 kcal verbrandde.
5 x 550 = 2750 kcal, dit gaat dus veel te langzaam en heb dus besloten om vanaf morgen elke dag 400 kcal onder onderhoud te gaan eten, en 4 x in de week 3 kwartier cardio.
de cardio doe ik op 60 % van me max bpm.

7 x 400 = 2800
4 x 550 = 2200
--------------- +
5000 kcal per week aan tekort, dus ik hoop per week net wat meer dan een halve kilo af te vallen!

hierbij me cutschema ;

2d7sy1j.jpg


is dit zo goed? en treed hier niet veel spierverlies op?

ik heb btw het avondeten opengelaten, ik ga er vanuit dat deze 600 kcal is.
woensdag komt dexaprine binnen, een fatburner die volgens een bekende erg goed werkt.

Knappe tabel! Selfmade of waar kan ik die vinden?
 
Ben ook we benieuwd waar we die zo kunnen vinden/maken... Ziet er top uit trouwens :)
 
[Link niet meer beschikbaar]

wel even de voedingswaarden aanpassen want de meeste kloppen niet helemaal.
 
Back
Naar boven