XXL Nutrition

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Bezoekers in dit topic

Ff snel een vraagie :P Beetje zonde om er een topic voor aan te maken.

Eet je nou met de cut op je onderhoud of op je BMR?

Thanks

Onderhoud en verschil maken met cardio
 
cutten en hoelang

Ik wil gaan cutten maar heb totaal geen ervaring omtrent voedingschemas berekeningen en wat dan ook.
ik train al 5 jaar ik weeg 102kg en heb een bmi van 27% en ben bijna 27 en 1.93 lang.

Ik wil dus droog worden maar ook spieren opbouwen ik wil echt zo droog mogelijk zakken iets naar 10% of minder ik wil dan kijken in de tussentijd hoe het eruitziet en is het al mooi op bijvoorbeeld 15% dan blijf ik daar het moet natuurlijk niet gevaarlijk worden.

Maar is er iemand die een voedingsschemavoor mij persoonlijk kan opstellen.Met tijden en eten,alvast bedankt.

En als iemand dat heeft gemaakt wil je het dan naar mij sturen in een persoonlijk bericht want ik denk niet dat ik deze pagina ooit terug zal vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil gaan cutten maar heb totaal geen ervaring omtrent voedingschemas berekeningen en wat dan ook.
ik train al 5 jaar ik weeg 102kg en heb een bmi van 27% en ben bijna 27 en 1.93 lang.

Ik wil dus droog worden maar ook spieren opbouwen ik wil echt zo droog mogelijk zakken iets naar 10% of minder ik wil dan kijken in de tussentijd hoe het eruitziet en is het al mooi op bijvoorbeeld 15% dan blijf ik daar het moet natuurlijk niet gevaarlijk worden.

Maar is er iemand die een voedingsschemavoor mij persoonlijk kan opstellen.Met tijden en eten,alvast bedankt.

nee.
 
Ik weet niks van voedingschema's ik wil gaan cutten en dalen in bmi.
Ik ben nu 1.93 weeg 102 kilo en mijn bmi is 27% en ben 27 jaar.

Is er iemand die misschien een cut voedingsschemaop kan stellen met voeding en tijden wat het beste bij mij zal passen,kun je dit in een prive bericht naar mij sturen alvast bedankt.

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Ik wil dus zo laag mogelijk in bmi zien hoemeer ik zak dan zie ik vanzelf wel wanneer mijn lichaam er het mooiste uitziet.Bij de bmi waarde is dit 15% dan blijf ik bij 15% kan het lager dan zak ik maar ik wil niet te laag gaan dat het gevaarlijk word.
 
Ik weet niks van voedingschema's ik wil gaan cutten en dalen in bmi.
Ik ben nu 1.93 weeg 102 kilo en mijn bmi is 27% en ben 27 jaar.

Is er iemand die misschien een cut voedingsschemaop kan stellen met voeding en tijden wat het beste bij mij zal passen,kun je dit in een prive bericht naar mij sturen alvast bedankt.

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Ik wil dus zo laag mogelijk in bmi zien hoemeer ik zak dan zie ik vanzelf wel wanneer mijn lichaam er het mooiste uitziet.Bij de bmi waarde is dit 15% dan blijf ik bij 15% kan het lager dan zak ik maar ik wil niet te laag gaan dat het gevaarlijk word.

nee.
 
Ik weet niks van voedingschema's ik wil gaan cutten en dalen in bmi.
Ik ben nu 1.93 weeg 102 kilo en mijn bmi is 27% en ben 27 jaar.

Is er iemand die misschien een cut voedingsschemaop kan stellen met voeding en tijden wat het beste bij mij zal passen,kun je dit in een prive bericht naar mij sturen alvast bedankt.

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Ik wil dus zo laag mogelijk in bmi zien hoemeer ik zak dan zie ik vanzelf wel wanneer mijn lichaam er het mooiste uitziet.Bij de bmi waarde is dit 15% dan blijf ik bij 15% kan het lager dan zak ik maar ik wil niet te laag gaan dat het gevaarlijk word.

Gast.. :o
 
Ja er stond gast enzo maar geen schema's of moet ik een link aantypen.
 
Droog worden, gespierder??

Hallo allemaal,

Ik heb mij net aangemeld op deze site voor het volgende advies!!

Ik box minimaal 3x in de week, explosief!
Ik woog 80 kilo, en ben 8 x op een dag gaan eten verspreid met als gevolg dat ik nu bijna 73 kilo weeg. Mijn bedoeling hiermee was om droger te worden en gespierder, maar zie nog geen verschil, alleen dat ik afval!!

Vraag!! Hoe kan ik droger worden en gespierder!!
Ik heb wil liever geen shake`s en dat soort dingen gebruiken.

Mijn eet patroon, een bakje magere yoghurt met all bran vezels (muesli), broodje Pindakaas met noten, broodje runderrookvlees, Kwark met all bran vezels, broodje kipfilet, krentenbol, warm eten, en kwark.

Voor het trainen neem ik een banaan!! Wie o Wie heeft de gouden tips voor mij, hoor graag van jullie :)
 
wat ik nu niet echt kan vinden is:
iedereen heeft het over "mijn cut dieet voor 12 weken", maar hoe tel je dat?
Gaan jullie in 1x van bijvoorbeeld de 3500 kcal naar de 2500 kcal, of tellen jullie je cut dieet pas vanaf het moment dat je op de 2500 zit? En met hoeveel kcal per week verlagen jullie dan?
 
wat ik nu niet echt kan vinden is:
iedereen heeft het over "mijn cut dieet voor 12 weken", maar hoe tel je dat?
Gaan jullie in 1x van bijvoorbeeld de 3500 kcal naar de 2500 kcal, of tellen jullie je cut dieet pas vanaf het moment dat je op de 2500 zit? En met hoeveel kcal per week verlagen jullie dan?

Je bigint met cutten op je onderhoud, dat wil zeggen het aantal kcal dat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Gemiddeld is dat 2500kcal voor een persoon van 80-90kilo. Daarmee begin je dus. Verdeeld over 50% eiwit, 25% koolhydraat en 25% vet. Het negatieve kcalverschil ga je maken met door middel van cardio.

Na een week kan je eventueel 200kcal zakken met je voeding. Dit blijf je wekelijks doen tot dat je gemiddeld 0,5 tot 1 kilo per week afvalt (afhankelijk van je startgewicht natuurlijk) En om de 5 tot 6 dagen neem je een refeed dag waarop je 75% van je kcal uit koohlydraten haalt om je stofwisseling een boost te geven.
 
Ik vroeg me af of ik in de cut beter mijn hoeveelheid zuivel (kwark en melk) kan terugschroeven ?
 
er staat dat je van je vet vrije massa uit moet gaan? hoe bereken je die? moet je dan je hoeveelheid bf in procenten van je netto gewicht afhalen??
 
probeer het even allemaal uit te vogelen maar loop even vast. ik heb uitgerekend dat ik in rust 2009 kcal verbrand. ik ben van plan in mijn cut 1000 kcal te verbranden. moet ik dan op die dag 3009 kcal eten?? en hoeveel moet ik eten op een dag dat ik niet train(2009)?? oja ik werk 5 dagen in de week als timmerman, dus best een fysieke job, hoeveel kcal zal ik hiervoor rekenen?? sorry voor al die vragen maar kom er echt even niet meer uit :D.
alvast bedankt voor de hulp.
 
Back
Naar boven