Fitness Seller

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Bezoekers in dit topic

ik zal ook beginnen met cutten
 
ik zal ook beginnen met cutten
zsrght.gif
 
in mijn rustdagen zal ik lopen
voedingsschema( dieet ) heb ik .

en mijn doel is op 10 % te komen .
 
Lopen vermindert testosteron waardoor je minder massa hebt. Ik zou HIIT of Tabata Squats doen!
 
Lopen vermindert testosteron waardoor je minder massa hebt. Ik zou HIIT of Tabata Squats doen!


eiglik zou ik liever iets van cardio erbij doen ?
welke cardio is dan beter of lopen ? die geen testosteron vermindert ?
 
gewoon lopen, je wilt toch kcal burnen. wel goed blijven eten.
 
idd
hiit zal het zijn he

welke oef is een van de betere ??
 
?

mvg
bodybuilding20
 
Hoe weet je in godsnaam hoeveel kcal er in je maaltijd zitten? Dat weet je toch alles bij elkaar of word er van elke stof en hoeveelheid opgezocht hoeveel calorieën er in zitten? Lijkt me stug
 
ik kom op 1000 kcal op training's dagen met mijn eiwit shake er bij.
en op niet training's dagen zit er net onder dan met mijn gewone voeding .op rust dagen drinkn ik meestal ook wel een hoor .

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

en tijdens lopen hartsalg meter
of op loopband kan je dat ook zien denk ik hoor,
 
ik kom op 1000 kcal op training's dagen met mijn eiwit shake er bij.
en op niet training's dagen zit er net onder dan met mijn gewone voeding .op rust dagen drinkn ik meestal ook wel een hoor .

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

en tijdens lopen hartsalg meter
of op loopband kan je dat ook zien denk ik hoor,

1000 Kcal :roflol:
Dat is veelste weinig hoor, je gaat teveel massa verliezen.
Bovendien zul je niet alle benodigde voedingstoffen binnen kunnen krijgen. Niet alleen ongezond, maar je lichaam heeft ze nodig om goed te functioneren. Als je lichaam niet goed kan functioneren kan je dat cutten & bulken maar uit je hoofd zetten.

van lopen krijg je echt niet ineens minder testosteron ofzo. De mens van een paar honderd/duizend jaar terug liep heel wat uren elke dag en hadden een veel hoger testosterongehalte.

Nu ik je stats zie... Ga bulken vriend! Ik heb bij die lengte en vetpercentage toch echt wel 80+- kilo.
 
Laatst bewerkt:
ik had een vraag:

ik heb over ongeveer 2 maanden weer wedstrijden. waar ik eigenlijk 2tot3 kilo voor kwijt moet. er staat in het begin stuk blijf eten wat je nodig hebt en voeg cardio toe. maar dat lijkt me meer voor bodybuilding. mijn vechtsport op zich is al cardio. hoe zou ik dat dan goed kunnen aanpakken zonder dat ik spiermassa/kracht verlies. mijn vetpercentage weet ik niet pressies. de weegschaal zegt gemiddeld 7 en een huidplooi meting 13.7(maar dat is het sowieso niet. ik denk dat ik rond de8-9% zit
 
ik had een vraag:

ik heb over ongeveer 2 maanden weer wedstrijden. waar ik eigenlijk 2tot3 kilo voor kwijt moet. er staat in het begin stuk blijf eten wat je nodig hebt en voeg cardio toe. maar dat lijkt me meer voor bodybuilding. mijn vechtsport op zich is al cardio. hoe zou ik dat dan goed kunnen aanpakken zonder dat ik spiermassa/kracht verlies. mijn vetpercentage weet ik niet pressies. de weegschaal zegt gemiddeld 7 en een huidplooi meting 13.7(maar dat is het sowieso niet. ik denk dat ik rond de8-9% zit


waarom wil je voor vechtsport kurkdroog worden?
 
niet zo zeer kurk droog.(wat ik opzich wel redelijk ben) maar ik wil in mijn gewicht klasse blijven. anders moet ik 9 kilo zwaarder.

Zal je er niet gewoon aan toe zijn om een klasse omhoog te gaan ?
Als je genoeg traint ga je gewoon zwaarder worden, ook als je weinig traint wordt je wel ietsjes zwaarder meestal. Maar dat is te verwaarlozen.

Je spieren groeien nu eenmaal en je wordt zwaarder, het zij zo.

Dan heb je de keuze, ga je overkill doen en naar te laag bf of verliezen van spiermassa en dus ook iets van je kracht, of ga je nog 2% bf omzetten naar spiermassa en nog 2 kilo VVM extra gainen om stevig in de zwaardere klasse te staan.

Te droog is slecht voor herstel en de conditie. Ook je organen gaan vet inleveren als je te droog wordt, dus ook dat wordt kwetsbaarder.


Bedenk goed wat je wil.

Mijn mening ? Bereid je goed voor op de zwaardere klasse.

succes man!
 
Zal je er niet gewoon aan toe zijn om een klasse omhoog te gaan ?
Als je genoeg traint ga je gewoon zwaarder worden, ook als je weinig traint wordt je wel ietsjes zwaarder meestal. Maar dat is te verwaarlozen.

Je spieren groeien nu eenmaal en je wordt zwaarder, het zij zo.

Dan heb je de keuze, ga je overkill doen en naar te laag bf of verliezen van spiermassa en dus ook iets van je kracht, of ga je nog 2% bf omzetten naar spiermassa en nog 2 kilo VVM extra gainen om stevig in de zwaardere klasse te staan.

Te droog is slecht voor herstel en de conditie. Ook je organen gaan vet inleveren als je te droog wordt, dus ook dat wordt kwetsbaarder.


Bedenk goed wat je wil.

Mijn mening ? Bereid je goed voor op de zwaardere klasse.

succes man!
ik moet wel zeggen dat ik wel zo af en toe met vrienden na de training nog eens een flinke pizza bestel:p en ik eet nog redelijk zoetwaren op brood. miss daar iets in minderen
 
Origineel gepost door Centaur
Wat je wel moet doen? Eten naar je dagelijkse behoefte aan calorien, inclusief je sporttoeslag! "maar dan val je toch niet af? Je eet dan net zo veel als je verbruikt!". Dat klopt! Het tekort in calorien maak je met de cardio, want die reken je niet mee in je dagelijkse behoefte.

Cardio moet je toch ook meenemen in de sporttoeslag... Dit wordt niet gedaan dus zit je toch alsnog ONDER onderhoud?


Originel gepost door Centaur
Wat je vaak ziet gebeuren is dat mensen een behoorlijk aantal calorien minder gaan eten als wat ze per dag nodig hebben. Dit werkt prima om gewicht te verliezen, maar dat is niet je doel!

Zonder de cardio mee te rekenen krijg je toch alsnog te weinig calorien binnen....?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven