MuscleMeat

Sticky Cutten: Hoe begin ik? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat is nu een goede richtlijn wbt kev verhouding om te cutten?
Mijn VVM is 72 kg en onderhoud is 2647 kcal, als ik bv een kev toepas van bv 30/50/20 dan heb ik een eiwitinname van 331 gram. Is dit niet een beetje overkill? Als ik uitga van 2-3 gram eiwit per kg VVM dan zit ik met 3 gram op 216 gram, ongeveer 33%. Om te cutten moet je wat hoger in de eiwitten gaan zitten, tot hoever kan ik dan gaan eigenlijk in mijn geval?

Het zijn wat specifieke vragen maar ik heb al zoveel gelezen en net zoveel verschillende dingen, ik word er een beetje dol van. :D
 
Laatst bewerkt:
Als ik 3 keer per week 45 min KT doe, en daarnaast 3x 50 min cardio p.w.
En daarbij kantoorwerk doe, hoeveel is mijn activiteiten niveau dan?
Heb iedere ochtend wel een uur krantenwijk(6 dagen p.w. ) en ik fiets 10 min heen en terug naar sportschool. Ik twijfel tussen niveau 2 en 3?
bij niveau 2 moet ik er 2000 innemen en bij niveau 3 2250. Een heel verschil dus...
 
Heel interessant
thx
 
Ga je in je Cut nogsteeds door met je KT of switch je helemaal naar alleen Cardio? Ik heb ook een keer gehoord dat je tijdens de cut wel KT doet, maar dan met lagere gewichten maar veel meer reps voor betere definitie. Klopt dit?
 
Ga je in je Cut nogsteeds door met je KT of switch je helemaal naar alleen Cardio? Ik heb ook een keer gehoord dat je tijdens de cut wel KT doet, maar dan met lagere gewichten maar veel meer reps voor betere definitie. Klopt dit?

Nop
Zowiezo ga je door met KT, dat is een Must! Het zorgt ervoor dat spierverlies minimaal blijft, je metabolisme hoog blijft en het verbrandt ook veel vet.
Gewoon kracht training als normaal. Supersets kunnen, 3x10, dat soort.
 
Helder verhaal! Dit helpt mij zeker als beginner!
 
Goed verhaal, dit helpt mij ook als beginner.

Ik fiets iedere dag naar het werk. Binnenkort even mijn hartslag meten onderweg, kijken in welke cardio groep die valt.
 
Als je cardio wil volhouden zou ik gaan wielrennen. Ik heb bewust voor een sportschool gekozen in een andere stad. Totaal 60 km fietsen per keer. Daarnasst doe ik nu ook 3 keer per week aan hardlopen. Buiten uiteraard. Op een band is echt te saai

Bij lange cardio moet je trouwens snelle koolhydraten innemen als je klaar bent ivm aanvullen glycogeen voorraad. Doe dit icm een goede verhouding whey (1E/4K) en je spieren zullen de koolhydraten sneller opnemen. Ook zal je tot een uur na de cardio alles tot 3 keer sneller opnemen dan anders dus wacht niet te lang. Door veel cardio leer je je lichaam ook om bij een hogere intensiteit meer op vet te verbranden. Minder snel honger dus minder koolhydraten innemen.
 
centaur
mooi artikel je kan daar veel uit leren , dit is een duw in de goeie richting '

prachtwerk van je
 
Hoe zit het met creatine in de cut?

Wat is het beste? ervoor, tijdens, erna?
 
Creatine ook gewoon gedurende de cut, aan het einde van de cut droppen ben je het vocht kwijt en sta je iets harder. :)
 
waarom zou je naar school/werk fietsen meerekenen bij je energie behoefde, komt tog op het zelfde neer als cardio in de sportschool? en ik fiets elke dag 1 of 2 uur dus dat is al een lekkere kickstart voor me cardio XD
 
Inderdaad zeer goed artikel.

Hangt er alleen van af hoe je een shake bekijkt: alleen water of melk met poeder OF...
Melk, kwark, wat (cachew)noten, lepeltje pindakaas en eventueel een beetje poeder met een lekker banaantje erbij. Vind deze laatste toch ook wel lekker en kunnen doorgaan voor een maaltijd, alleen dan een vloeibare...

grtz
 
11 paginas zijn wat te veel om nu te lezen. Op risico van herhaling van vragen, bij dezen.

Ik snap de essentie van het betoog. Ik bedacht me dat misschien dat veel mensen toch hun dieet moeten aanpassen, omdat ze structureel boven hun behoefte eten? Dus niet alleen samenstelling aanpssen, maar ook echt wel minderen.

Hoe draagt langdurige cardio eigenlijk blijvend bij aan gewichtsverlies? Met KT is het te begrijpen: je bouwt spiermassa op en het onderhoud daarvan kost energie. Maar kost het onderhoud van uithoudingsvermogen (agv. cardio) het lijf wel veel extra energie? Hoe zat het ook weer met witte en rode spiermassa?

Of is cutten vooral voor snel afvallen?

Tot slot was ik wel gefascineerd door de suggestie na te gaan of groente of fruit in de grond, aan een struik of een boom groeit. Die snap ik helemaal niet.
 
Wat ik me afvraag;

Stel mijn BMR = 2050, moet ik dit dan met 1,55 vermenigvuldigen (3-5x per week vrij intensieve training) om dus op ongeveer 3200kcal uit te komen. Of moet ik hier gewoon mijn (bijvoorbeeld) 400kcal bij op tellen die ik met KT verbrand om aan mijn BMR + sporttoeslag te komen?

Edit; antwoord op de vraag hierboven;

Tot slot was ik wel gefascineerd door de suggestie na te gaan of groente of fruit in de grond, aan een struik of een boom groeit. Die snap ik helemaal niet.

Volgens mij betekent dit gewoon; een banaan die onbewerkt is, is gezonder als een bananenfruitsapje.
 
Laatst bewerkt:
1100-1200 kcal met cardio???? ik denk dat dit niet echt nuttig is vermits je cortisonen aanmaakt als je teveel sport 200-400 is ideaal denk ik
 
1100-1200 kcal met cardio???? ik denk dat dit niet echt nuttig is vermits je cortisonen aanmaakt als je teveel sport 200-400 is ideaal denk ik

650 calorien max

verbrand gewoon je overschot aan calorien die dag.
ik streef altijd naar 650 onder mijn onderhoud.

verder ben ik van mening dat elke dag 30 minutjes cardio, het beste werkt.
 
Ik haal ca. 300 kcal, 45 min. Combi Xtrainer, fietsen en loopband. Niet echt super zweten, ben aan het opbouwen.

Merk na 2 weken 2xweek al goed dat de aderen beter zichtbaar worden.
 
Ik haal ca. 300 kcal, 45 min. Combi Xtrainer, fietsen en loopband. Niet echt super zweten, ben aan het opbouwen.

Merk na 2 weken 2xweek al goed dat de aderen beter zichtbaar worden.

al laag in de vet zie ik...

gebruik je al een hartslag meter ? 300 is vrij weinig voor 45 min.
 
Ja, het is niet veel, maar ik kom van minder dan niks qua conditie. Geleidelijk aan zal ik de intensiteit verhogen.

Maar echt, volhouden en gezond eten merk je al heel snel.
 
Back
Naar boven