Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

EDIT, mooi hoor EricR wilden beesten vind ik geweldig :cool:
had u toevallig ook wolven ?? (denk een déjà vu vraag)..

Wolven? Nee, ook nog nooit in het wild gezien tot nu toe.
 
_AME4746_zpstvsw1qwk.jpg


Niet echt koppies die sufheid uitstralen. Grote tijgers buiten zijn overigens wel wat minder actief maar dat ligt vooral aan het verschil aan leeftijd. Die beesten zijn in de natuur ook maar heel kort actief per dag.
Ik dacht dat die beesten daar er voornamelijk gesedeerd bij lagen? Maar mijn beeld zal daarvan -net als met dolfijnen zwemmen- wel te negatief zijn

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

Wolven? Nee, ook nog nooit in het wild gezien tot nu toe.
Nooit in dat wolfspark in Duitsland geweest?
Niet dat het wild te noemen is, maar komt een stuk dichterbij dan de dierentuin haha
 
Ik dacht dat die beesten daar er voornamelijk gesedeerd bij lagen? Maar mijn beeld zal daarvan -net als met dolfijnen zwemmen- wel te negatief zijn

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------


Nooit in dat wolfspark in Duitsland geweest?
Niet dat het wild te noemen is, maar komt een stuk dichterbij dan de dierentuin haha
Ja ik wel.
met een Saarlooswolfhond, wat later bleek niet zo een heel goed idee te zijn :o

Park van de al om bekende WERNER-FREUND toch ?
als ik me niet vergis kan je er zo in en uit lopen?!

EDIT2 helemaal vergeten NVM Patricia.
iemand anders die daar toevallig ook is geweest ?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil binnenkort nieuwe camera halen en omdat ik een tijdje ga reizen, vroeg ik me af of systeemcamera's nou voordelen bieden boven compacte camera's of spiegelreflex camera's.?

Natuurlijk is de verwisselbare lens een voordeel, maar is de kwaliteit beter dan een compacte camera?
 
Hoe groter de sensor, hoe beter de beeldkwaliteit. In een compact zit een kleinere sensor dus moet je inboeten op je beeldkwaliteit. Maar je moet je de vraag stellen wat je achteraf gaat doen met de foto's... Beeldbewerking? Publicatie? Vergrotingen maken?
 
Hoe groter de sensor, hoe beter de beeldkwaliteit. In een compact zit een kleinere sensor dus moet je inboeten op je beeldkwaliteit. Maar je moet je de vraag stellen wat je achteraf gaat doen met de foto's... Beeldbewerking? Publicatie? Vergrotingen maken?
Full-frames zijn niet realistisch voor mijn budget, maar ik heb momenteel een four-thirds en ik merk duidelijk dat ik moeite heb om ruis te controleren in donkere situaties en hoge ISO waardes (800+ gaat het fout). Dus APS-C (1.5 en 1.6) het liefste, maar bij compacte camera's met zulke sensoren zitten vaak toch wel een aardig prijsje waardoor het zelfs goedkoper is om een systeem/spiegelreflex te nemen

Hierdoor het idee van een systeemcamera, maar ik heb totaal geen ervaring met ze. Mijn budget moet ik nog gaan bepalen, maar ongeveer rond de 400-500 inclusief lens zal het worden. Als de prijs/kwaliteit van systeemcamera's veel slechter is, ga ik wel gewoon weer voor een dlsr

Functies
Makkelijk mee op reis
Foto's maken in schemering zonder veel ruis
Lichte bewerking (Voor een eventuele blog die ik wil starten)
Instellingen aanpasbaar (van Diafragma tot snelheid)
Kwaliteit is belangrijk
RAW formaat
 
Zelf geen ervaring met systeemcamera's... Wat gebruik je nu want als je al lenzen enzo hebt liggen is 't kostelijk om over te stappen van systeem. Om de ruis te onderdrukken kan je overwegen om een klein en licht statief mee te nemen zodat je op lagere iso kan schieten?
 
Zelf geen ervaring met systeemcamera's... Wat gebruik je nu want als je al lenzen enzo hebt liggen is 't kostelijk om over te stappen van systeem. Om de ruis te onderdrukken kan je overwegen om een klein en licht statief mee te nemen zodat je op lagere iso kan schieten?
Zelf nu een Olympus E-520 + 14-42 mm kit lens + Olympus ZD 70-300mm met allerlei 58mm filters.

Tis echter four thirds (geen micro four thirds), dus je hebt een adapter nodig om over te stappen denk ik, want four thirds DLSR's worden niet meer gemaakt (volgens mij)

Anyway ik denk dat ik nog ff verder onderzoek ga doen
 
Misschien een handige tool?

[Link niet meer beschikbaar]!
 
Aangezien ik in het nieuwe jaar als alles goed gaat een zoontje krijg, wil ik graag een camera kopen. Ik ben een absolute amateur qua fotografie maar lijkt me toch wel leuk om mooie foto's te maken van hem.
Het budget maakt niet zoveel uit, alleen moet het wel meerwaarde voor (mij) zijn. Ook wil ik graag filmen maar het lijkt me dat ik daar beter een apart toestel voor kan aanschaffen? Een combinatie zou voor mij wel het mooist zijn.
Belangrijkste eis is kwaliteit en het moet vooral heel makkelijk zijn qua instellingen etc. Ook heb ik geen zin om met meerdere lenzen te gaan lopen kutten.

Tips?
 
Aangezien ik in het nieuwe jaar als alles goed gaat een zoontje krijg, wil ik graag een camera kopen. Ik ben een absolute amateur qua fotografie maar lijkt me toch wel leuk om mooie foto's te maken van hem.
Het budget maakt niet zoveel uit, alleen moet het wel meerwaarde voor (mij) zijn. Ook wil ik graag filmen maar het lijkt me dat ik daar beter een apart toestel voor kan aanschaffen? Een combinatie zou voor mij wel het mooist zijn.
Belangrijkste eis is kwaliteit en het moet vooral heel makkelijk zijn qua instellingen etc. Ook heb ik geen zin om met meerdere lenzen te gaan lopen kutten.

Tips?
Daarmee heb je toch genoeg keus met de compact camera's? Waar loop je tegenaan?
Ik zou alleen de spiegelreflex camera's dan links laten liggen, daar heb je pas echt wat aan als je je gaat verdiepen in de instellingen. Ik vind het zoooooooo onzinnig dat mensen een mooie spiegelreflex kopen, en vervolgens eindeloos op de portretstand blijven fotograferen met een basis lensje. Dan heb je niets extra aan je spiegelreflex, dat is zonde van de camera en het geld.
Evt zou je nog kunnen kijken naar een hybryde camera.

Wat moet je camera kunnen? Hoeft niet ver te kunnen zoomen, toch? Ik neem aan dat hij wel een beetje handig moet kunnen inspelen op de licht omstandigheden? Eentje die niet gelijk flitst, en die niet altijd veel licht nodig heeft om een mooie foto te maken? Een beetje snelheid in je camera (niet dat je klikt, en dat hij een eeuwigheid moet scherpstellen en dat soort ongein), ect. Heb je bepaalde wensen qua video instellingen? Heb je bepaalde wensen qua overdragen van de bestanden van camera naar pc? Ect.
Ik ben niet thuis in de compact camera's, maar als je weet wat je zoekt dan moet het vast wel lukken.


Maar je hebt inmiddels vast al een camera :D
 
Daarmee heb je toch genoeg keus met de compact camera's? Waar loop je tegenaan?
Ik zou alleen de spiegelreflex camera's dan links laten liggen, daar heb je pas echt wat aan als je je gaat verdiepen in de instellingen. Ik vind het zoooooooo onzinnig dat mensen een mooie spiegelreflex kopen, en vervolgens eindeloos op de portretstand blijven fotograferen met een basis lensje. Dan heb je niets extra aan je spiegelreflex, dat is zonde van de camera en het geld.
Evt zou je nog kunnen kijken naar een hybryde camera.

Wat moet je camera kunnen? Hoeft niet ver te kunnen zoomen, toch?Nee in principe niet nodig lijkt me, toch? :) Ik neem aan dat hij wel een beetje handig moet kunnen inspelen op de licht omstandigheden? Ja het liefst dat hij alles voor mij doet. Eentje die niet gelijk flitst, en die niet altijd veel licht nodig heeft om een mooie foto te maken? Dit klinkt als negatief dus dan zeg ik maar nee. Een beetje snelheid in je camera (niet dat je klikt, en dat hij een eeuwigheid moet scherpstellen en dat soort ongein) Ja het liefst gelijk na het drukken een foto. En ook eventueel snel achter elkaar., ect. Heb je bepaalde wensen qua video instellingen? 4K indien mogelijk Heb je bepaalde wensen qua overdragen van de bestanden van camera naar pc?Nee Ect.
Ik ben niet thuis in de compact camera's, maar als je weet wat je zoekt dan moet het vast wel lukken.


Maar je hebt inmiddels vast al een camera :D

Bedankt voor je antwoorden. Heb hier een paar antwoorden op je vraag. Ben absolute amateur kwa foto's. Dus het liefst een camera die alles voor mij doet en toch super foto's maakt.
Iemand vertelde mij dat je ook een goede 4k videocamera kan nemen en dan kan je ook mooie foto's uit de beeldopname halen ofzo ?
 
Niet dat ik wat van fotograferen af weet, maar ik heb deze een keer gemaakt
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Bedankt voor je antwoorden. Heb hier een paar antwoorden op je vraag. Ben absolute amateur kwa foto's. Dus het liefst een camera die alles voor mij doet en toch super foto's maakt.
Iemand vertelde mij dat je ook een goede 4k videocamera kan nemen en dan kan je ook mooie foto's uit de beeldopname halen ofzo ?
Kan, maar is wel meer gedoe.
Volgens mij kan je bij compact camera's ook instellen dat je meerdere foto's razendsnel achterelkaar maakt
 
Helaas is na enkele jaren nu mijn canon 15-85mm f/3.5-5.6 kapot gegaan. De zoomring doet niks meer, toch nog een aardige prijs voor gekregen. Hoewel het objectief best scherp was en een flink bereik had was ik toch niet helemaal tevreden over de zoomlens. Natuurlijk tig maal beter dan een kitlens maar niet erg lichtsterk en dus een zwakke bokeh waardoor je niet echt creatief te werk kunt gaan.

Nu een snelle zoomlens gekocht, een sigma 17-50mm f/2.8 ex. Duidelijk een stuk lichtsterker met wat minder bereik maar in de praktijk gebruikte ik de laatste range van de canon 15-85mm toch niet vaak. Een klein nadeel is dat de 15mm er niet in zit. Verder een mooie bokeh en ook goed scherp en dus lichtsterk. De laatste jaren ook flink in prijs gedaald, 700,- in 2009 en nu voor 300,- via amazon.de.

Gaat meteen weer kriebelen en kan niet wachten om te kijken wat deze lens in de praktijk doet. Wil uiteindelijk nog een prime 30/35mm kopen met een lichtsterkte van 1.4/1.8. Met de cropfactor van 1.6 kom ik uit op ongeveer 50mm wat toch wel een musthave lens is voor elke fotograaf die zijn/haar creativiteit wilt prikkelen.
 
Laatst bewerkt:
Na 5 jaar schieten met mijn DSLR werd het misschien eens tijd om de sensor te controleren op vuil... en ja op de 1e foto was het wel duidelijk dat er iets van vuil op zat. :rolleyes:

Eerst proberen met een statisch kwastje (2e foto) het stof te verwijderen maar helaas zat er ook wat vocht/olie (rechtsonder) op de sensor dus dat ging niet helpen.

Via aliexpress cheapo swabs gekocht... doe het niet gebruik ze niet want 3e foto was het resultaat van de wetclean :eek:. Droogde gewoon ruk op, zat vol vlekken.

Uiteindelijk maar met Isopropyl Alcohol 99% de zooi opgelost en de sensor zag er weer perfect glad uit (4e foto).

n2khli.jpg

2yyvc44.jpg

6fytu9.jpg

ngdx3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met de nieuwe lens naar de biesbos geweest. Een van platen die ik vandaag heb geschoten.

95poqq.png


Bedankt voor je antwoorden. Heb hier een paar antwoorden op je vraag. Ben absolute amateur kwa foto's. Dus het liefst een camera die alles voor mij doet en toch super foto's maakt.
Iemand vertelde mij dat je ook een goede 4k videocamera kan nemen en dan kan je ook mooie foto's uit de beeldopname halen ofzo ?
Is de koop gelukt?
 
Laatst bewerkt:
Nog niet gab. Hij komt pas in april dus heb nog even :)
 
Back
Naar boven