Fitness Seller

De vloer

Bezoekers in dit topic

Bmw_e39

Novice
Lid geworden
19 okt 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
20%
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee maar heb toch maar even een account aangemaakt en heb ook meteen een vraag:D.
Ik heb net een nieuw huis gekocht en wil graag een homegym gaan maken.
Nu vraag ik me af hoeveel een betonnen vloer normaal kan hebben?
De homegym zal op zolder komen en de vloer is van beton met daarover laminaat.
Aangezien ik mezelf vooral op powerliften aan het focussen ben zullen er dus wel wat zware gewichten getild worden.
Ik deadlift nu rond de 200kg en hoop uiteraard dat dit nog meer wordt.
Ik heb al een beetje gegoogeld en sommige zeggen voor een betonnen vloer 500kg/m2 en sommige 175/m2.
Geen idee wat ik kan aanhouden.
Het huis komt uit 2014 en de gym zal niet in het midden van de zolder komen.
Moet ik dit uit me hoofd zetten of zou dit geen problemen opleveren.

Gr Brian
 
Laatst bewerkt:
Hoi Brian,

Voor woningen wordt zoals je al aangeeft gerekend met een vloerbelasting van 175kg/m2. Dit is een belasting die tijdens de berekening over heel de vloer geplaatst wordt. Afhankelijk van de keuze van de constructeur en de situatie zal hier nog een toeslag voor lichte scheidingswanden bij opgeteld zijn. Hiernaast dient er ook een puntlast van 300kg op de meest ongunstige positie te zijn geplaatst, indien dit ongunstigere situaties oplevert. (Over het algemeen zou bij betonnen vloeren in een woning dit niet maatgevende zijn.)

Zolang je de gewichten niet op de vloer gooit en de rest van de vloer niet vol met zware spullen ligt (in dezelfde baan/overspanning van de vloer als waar je zelf staat) zal het allemaal wel meevallen.

Gr.
 
zou mij er persoonlijk geen zorgen maken over de sterkte van je plafond maar wel hoe je parket ligt, is deze bevestigt op planken met daar je parket over heb je dus holtes tussen vloer en parket en hier kan je parket wel breken als je een barbell laat vallen. Dus even controleren. Plafond zelf is normaal wel sterk genoeg.
 
Laminaat heb ik zelf gelegd. Het op een dunne laag ondervloer direct op het beton.
Dus van holtes heb ik geen last. Deadliften zal gebeuren op een osb plaat met rubbere matten dus het laminaat blijf als het goed is ook heel. Ook zal ik zoveel mogelijk langs de kant blijven dus denk dat het wel goed komt. Ga het wel gewoon proberen denk..:D
 
Dan is er indd geen probleem en moet je je nergens zorgen over maken, veel succes ermee! :lifter:
 
Back
Naar boven