AndroidHealthClinic

Eat, Squat and Play Ball

Bezoekers in dit topic

misschien wel, maar dat zullen we niet weten. normaal ga ik in de trainingen nooit zo diep en dit was vandaag ook echt de max.
wou erna nog een setje maar kon echt niets meer, rest van de training ook echt met moeite af kunnen ronden.


hqdefault.jpg
hqdefault.jpg
hqdefault.jpg
 

is waarschijnlijk eenmalig, zouden met wat mensen van de gym naar Wout Zijlstra zijn schuur gaan om te trainen.
vind het af en toe heel mooi om te doen maar niet voor altijd, is ook te ver weg om wekelijks heen te gaan.


als je meerdere keren per week meerdere setjes wil gaan deadliften is het niet te doen om all-out te gaan, ik kies liever voor meer volume dan voor hogere intensiteit.
 
Je traint dus eigenlijk altijd al op basis van je gevoel als ik het goed begrijp? Dat hoor je niet vaak!!
 
je was al op de hoogte van de regeling dat mensen met zichtbare abs 2.50 meer moeten betalen zaterdag toch?
 
Je traint dus eigenlijk altijd al op basis van je gevoel als ik het goed begrijp? Dat hoor je niet vaak!!

nee eigenlijk niet, pas mijn training soms wel wat aan hoe het voelt op de dag maar meer niet.

je was al op de hoogte van de regeling dat mensen met zichtbare abs 2.50 meer moeten betalen zaterdag toch?

:roflol:
ik betaal liever wat meer dan dat ik dik en lelijk door het leven moet:trollface:
 
Alright. Toevallig een linkje naar je routine dan?
 
Alright. Toevallig een linkje naar je routine dan?

nee sorry, niet online en heb ook geen zin om alles uit te typen.

vandaag strongman training bij Wout Zijlstra
met een groep van 11 NSBers die kant opgegaan.

sword forward hold.
koos voor mijn rechterarm omdat linker schouder wat vast zat, totaal verkeerde keus omdat dit belasting was die mijn rechterarm totaal niet kon hebben. (heb hem eens uit te kom gehad en is nooit meer volledig hersteld en heb er met sommige dingen last van.
11,?? seconden. waardeloos slecht, schouder vond dit ook niet leuk.

grip knijper.
R 71,1kg
L 67,4kg
grappig dat mijn offhand sterker is. hierbij 2de van de groep.

Farmer walk (turn elke 10m)
58kg x 90m
moest als eerste en wist totaal niet wat voor afstand ik moest lopen, uiteindelijk is RockOfAges er net overheen gegaan met 91m:sad:
108kg x 18m.
wat een klote farmers, waren melkbussen en knalde bij elke stap tegen de bussen aan.

Log lift

5 x 40kg
5 x 40kg paar strict, rest split yerk
3 x 60kg split yerk en laatste strict
grote boom
2 x 80kg PR push press+ push yerk.
F x 90kg verloor balans volledig.
nog steeds waardeloos maar stuk beter dan vorig jaar.

Stones
op tonnetje (1m hoog ofzo)
80kg
115kg PR
natte stones zonder hars. erg blij dat 115kg nu gewoon lukte terwijl ik vorig jaar 110 niet van de grond kreeg.

deadlift conv
tot 1 x 220kg
vrij easy

wel leuk om even wat anders te doen, helaas niet echt veel kunnen trainen omdat we met een grote groep waren en bijna allemaal nieuw waren.
 
zaterdag bij de stones mijn bicep geblesseerd, voelt wat stijf en stekende pijn erin.
belemmerd mij bij de training enorm maar wil gewoon doen wat ik kan. vanavond naar de fysio en dan zien wat eruit komt.

Front squat

5 x 20kg Back squat
5 x 50kg
3 x 70kg
1 x 100kg
6 x 112,5kg
6 x 112,5kg
6 x 112,5kg
6 x 112,5kg VPR
volgens mij de eerste keer dat front squat makkelijk voelden.

GHR
10 x
10 x BW + green band
10 x BW + green band
10 x BW+ green band
10 x BW + green band
speedreps

Bulgarian split squats
10 x 20kg
10 x 40kg
10 x 50kg
8 x 60kg
blijft nog wennen, maar stuk beter dan vorige keer.
 
damn heavy die split SQ man
 
damn heavy die split SQ man

valt mee man, heb ooit een 80kg voor reps gedaan. dat is al zo lang geleden dat ik niet meer weet hoeveel reps het waren.
ik bouw het nu gewoon op en zie waar ik uit komt.
 
valt mee man, heb ooit een 80kg voor reps gedaan. dat is al zo lang geleden dat ik niet meer weet hoeveel reps het waren.
ik bouw het nu gewoon op en zie waar ik uit komt.

Met een bar tussen je benen? Of 2 DB's?
 
Lekker evenwicht gevoel heb jij :)

Tussen de benen vind ik nog het aangenaamste :)

https://www.sussex.ac.uk/webteam/ga...-barbell-split-squat-between-legs.pdf&site=79

het is even wennen, maar is gewoon een paar keer doen. eerste keer dat ik het deed na 2 jaar voelde het ook wat instabiel maar na 2 keer ofzo voelt het al weer goed qua balans.
vind dit veel fijner, zeker als het zwaarder wordt omdat je de bar niet beet hoeft te houden.

evenwicht gevoel van mij zal waarschijnlijk ook wel wat beter zijn dan gemiddeld denk ik, eigenlijk nooit problemen gehad met balans en heb mijzelf ook zonder moeite in een weekendje leren rijden op een eenwieler enzo.
 
gewoon licht beginnen, en anders een safety bar pakken, dan kun je het rack beethouden;)
ja ik doe ze met mijn achterste voet op een bankje ja
 
Je doet ze toch met het achterste been op een bankje, of niet ?

Yups. Dit was gewoon de uitleg achter waarom ik bar tussen de benen leuker vind :)
 
gewoon licht beginnen, en anders een safety bar pakken, dan kun je het rack beethouden;)
ja ik doe ze met mijn achterste voet op een bankje ja

Ja, heb ik niet in m'n homegym.

Yups. Dit was gewoon de uitleg achter waarom ik bar tussen de benen leuker vind :)

Heb je op deze manier meer evenwicht denk je ? Of deed jij ze ook niet met de safety bar ?
 
Ja, heb ik niet in m'n homegym.

Heb je op deze manier meer evenwicht denk je ? Of deed jij ze ook niet met de safety bar ?

Ik heb mijne net verkocht voor 50eur :p

Yep. Nu ja, ik toch :) En nope. Ik doe gewone SQ met safety bar en handen tegen het rack.
 
Zoals al verwacht zit er een klein scheurtje in de bicep, nu 1-2 weken niet trainen en dan weer rustig opbouwen.
 
Back
Naar boven