AndroidHealthClinic

Eat, Squat and Play Ball

Bezoekers in dit topic

Kut ! Spoedig herstel kerel.
 
Kut ! Spoedig herstel kerel.

Thnx man, fysio heeft het gisteren gemaseerd en voelt nu echt verrot.

Achja, dat herinnert mij er in elk geval aan dat ik rust moet nemen. iets waar ik altijd wel moeite mee heb
 
Wat vervelend man. Mag je met zo een blessure helemaal niets doen? Het lijkt mij dat je er wel een beetje omheen kan trainen, toch?
 
Wat vervelend man. Mag je met zo een blessure helemaal niets doen? Het lijkt mij dat je er wel een beetje omheen kan trainen, toch?

kan er wel een beetje omheen trainen, maar gaat wel lastig.
squatten enzo kan nog wel. alleen het laden van de bar wordt wel een stuk lastiger.
zo'n training als gister kan allemaal nog wel.
 
Achja, dat herinnert mij er in elk geval aan dat ik rust moet nemen. iets waar ik altijd wel moeite mee heb

Wel echt je rust nemen nu. In juli had ik hetzelfde maar ik was zo 'dom' om door te trainen, uiteindelijk 6 maanden met pijn gezeten. Op het punt gekomen dat ik assistance oefeningen weer pijnloos kan doen, direct biceps trainen waag ik me nog niet aan.
 
kan er wel een beetje omheen trainen, maar gaat wel lastig.
squatten enzo kan nog wel. alleen het laden van de bar wordt wel een stuk lastiger.
zo'n training als gister kan allemaal nog wel.
Wel echt je rust nemen nu. In juli had ik hetzelfde maar ik was zo 'dom' om door te trainen, uiteindelijk 6 maanden met pijn gezeten. Op het punt gekomen dat ik assistance oefeningen weer pijnloos kan doen, direct biceps trainen waag ik me nog niet aan.

Dan is de verleiding dus groot om wel wat te doen begrijp ik.

Echter, als ik het verhaal van Hoody zo lees is dat allerminst verstandig.

Misschien een idee om, nu je toch rust moet nemen, wat bij te leren over training adhv een korte cursus bijv! Het heeft mij in ieder geval goed geholpen om bezig te blijven en niet te stressen over het feit dat ik even niet kon trainen :o.
 
Aan de ene kant is het me vaak opgevallen dat jij schijnbaar heel eenvoudig kracht terugpakt na een (gedwongen) periode van rust. In die zin is nu een beetje rust niet zo erg. Maar de big boys proberen over het algemeen wel om hun blessures heen te trainen. Er moet er toch wel eentje rondlopen met tips?
 
Wel echt je rust nemen nu. In juli had ik hetzelfde maar ik was zo 'dom' om door te trainen, uiteindelijk 6 maanden met pijn gezeten. Op het punt gekomen dat ik assistance oefeningen weer pijnloos kan doen, direct biceps trainen waag ik me nog niet aan.

thnx voor je comment, laat zien dat ik echt voorzichtig moet zijn en mijn rust moet nemen.


Dan is de verleiding dus groot om wel wat te doen begrijp ik.

Echter, als ik het verhaal van Hoody zo lees is dat allerminst verstandig.

Misschien een idee om, nu je toch rust moet nemen, wat bij te leren over training adhv een korte cursus bijv! Het heeft mij in ieder geval goed geholpen om bezig te blijven en niet te stressen over het feit dat ik even niet kon trainen :o.

heb er geen stress bij ofzo, zie ook niet het nut in van een cursus.


Aan de ene kant is het me vaak opgevallen dat jij schijnbaar heel eenvoudig kracht terugpakt na een (gedwongen) periode van rust. In die zin is nu een beetje rust niet zo erg. Maar de big boys proberen over het algemeen wel om hun blessures heen te trainen. Er moet er toch wel eentje rondlopen met tips?

revalidatietijd zal niet zo lang zijn hoop ik, dus zal niet veel kracht verliezen.
omheen trainen zal ik wel doen, beetje squatten enzo. weet wat ik kan doen en wat ik niet kan doen.




even snel voor het coachen gesquat

oly Squat
5 x 5 x 145kg
prima, helaas vlak voor een muur moeten sqautten wat ik bij oly sqauts echt kut vind omdat ik dan niet op een vast punt kan focussen maar ging prima.
 
Front squat
5 x 20kg
5 x 50kg
3 x 80kg
1 x 100kg
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg VPR
easy, bijna allemaal speedreps.
heb nu eindelijk de techniek van front squat gevonden en gaat nu echt lekker.

safety bar goodmornings
5 x 30kg
5 x 30kg
5 x 60kg
6 x 80kg
6 x 100kg
6 x 120kg
7 x 130kg
laatste set niet mooi, maarja iemand kwam naar mij toe met "mijn PR daarop is 6 x 125kg" ja dan kan ik niet anders.
eerste keer dat ik zo goodmornings doe. heb er een ongelooflijke hekel aan maar kan nu niet veel anders doen.

nog heel wat gripwerk omdat iemand nogal wat wou proberen, niet heel bijzonder wel gewoon leuk om eens wat te gaan spelen en overal een battle van maken
 
Oly squat
5 x20kg
5x20kg
8 x 50kg
5 x 80kg
1 x 110kg
8 x 135kg
8 x 135kg
8 x 135kg
8 x 135kg

Curls
100 reps

Belt squat
3 x 15
Wow een quad pomp
 
Geen biceps pomp?

nee niet echt, is ook heel erg licht. bedoeling van die curls is alleen om er bloed in te pompen voor sneller herstel. ook hoop ik dat het atrofie een beetje tegen gaat.
 
Succes met herstel, nooit natte stenen doen bro
 
Succes met herstel, nooit natte stenen doen bro

thnx man,voelt nu opzich redelijk. heb er bij dagelijkse activiteiten nu geen last meer van:). echt kracht zetten kan/durf ik nog niet maarja is ook pas een week geleden.
hoezo nooit natte stenen doen?

BW=102,0kg.

Front squat
8 x 20kg back squat
8 x 20kg back squat
5 x 50kg
3 x 80kg
1 x 100kg
6 x 117,5kg
6 x 117,5kg
6 x 117,5kg
6 x 117,5kg
6 x 117,5kg
6 x 117,5kg VPR
op het begin even inkomen, latere setjes gingen een stuk beter. alles nog vrij hard.

GHR
8 x BW
8 x BW+groene band
8 x BW+2 groene bands
8 x BW+2 groene bands
 
Veel kans op weg glijden bij het oppakken is rip biceps
 
Holy crap die SSB GM :zweet:
 
Veel kans op weg glijden bij het oppakken is rip biceps

aha zo. hij gleed bij mij niet echt weg maar voelde bij het optillen iets.

Holy crap die SSB GM :zweet:

thnx man, waren niet heel diep en zeker niet mooi maarja.
heb echt een ongelooflijke hekel aan goodmornings. deadlift liever


bicep voelt goed, helemaal geen last meer van. deze week nog even aankijken en als er geen last meer van komt volgende week rustig gaan opbouwen.
knie voelt ook goed, heeft in tijdens niet zo goed gevoeld ondanks dat ik nu ongeveer elke dag squat.


Oly squat (beltless)
10 x 20kg
10 x 20kg
5 x 60kg
3 x 100kg
1x120kg
8 x 140kg
8 x 140kg
8 x 140kg
8 x 140kg
dat voelde echt goed, lang niet gehad dat alles zo hard en easy aanvoelde. alleen vielen de high reps wel zwaar op conditie.
1 x 160kg
1 x 170kg
1 x 180kg hier iets naar voren, diepte wat minder en minder mooi. wel heel hard
1 x 185kg "PR" technisch beter en had nog steeds wel een rep in de tank, misschien wel 2.

heb ooit 2x 182,5kg gedaan. dus wel mooi dat dit er nu zo ineens weer in zit. gaan mooie dingen komen met de squat de komende tijd:)
 
mag van de fysio weer alles doen zolang het geen pijn doet. vandaag weer voorzichtig wat bench en deadlift gedaan.

Gisteren

Front squat

3 x 5 x 120kg

Bench
3 x 10 x 50kg

SLDL
3 x 8 x 90kg

vandaag


Squat

tot 1 x 150kg
sleeves vergeten, verder ook nog te vermoeid van al het squat volume eerder deze week. voelde gewoon niet lekker en wou het niet forceren.

Bench press

5 x 20kg
5 x 50kg
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Axle deadlift
5 x 60kg
5 x 90kg
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 130kg

Peck deck
tricep extension
tricep extension 1 arm


geen last bij bench en deadlift:)
zaterdag weer iets zwaarder en dan hopelijk volgende week weer normaal kunnen benchen en deadliften
rows, chin ups en curls zullen nog wel een paar weken duren.
 
Goede berichten! Mooi dat je jezelf enigszins hebt weten in te houden. Daar pluk je nu de vruchten van :D.
Je quads en glutes moeten wel flink verrot zijn nu :P!
 
Back
Naar boven