AndroidHealthClinic

Eerste gripwedstrijd in Nederland - SHvNL 2016 (mis het niet!) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
23.972
Waardering
3.517
Einduitslag
1e - Roy Wolfs (43p)
2e - Jacques Jansen (39p)
3e - Denzil Vreugt (35p)
4e - Eduard Knoote (31,5p)
5e - Paul van Spanje (31p)
6e - Bob van Genugten (30p)
7e - Xander van Spanje (29p)
8e - Geralt Hulshof (25p)
9e - Marcel Bruin (6,5p)

Onderdeel 1 - Grippers
9p - Geralt Hulshof – 2 x 155lb / 2 x 138lb / 4 x 115lb
8p - Jacques Jansen – 1 x 147lb / 1 x 138lb
7p - Paul van Spanje – 1 x 138lb / 3 x 123lb / 1 x 115lb
6p - Roy Wolfs – 3 x 131lb / 6 x 123lb
5p - Eduard Knoote – 1 x 131lb / 1 x 123lb / 1 x 108lb
4p - Xander van Spanje – 2 x 123lb / 10 x 101lb
3p - Denzil Vreugt – 1 x 123lb / 2 x 115lb
2p - Bob van Genugten – 2 x 108lb
1p - Marcel Bruin – geen close

Onderdeel 2 – 2HP (50mm)
9p (15p) - Roy Wolfs – 100kg
8p (13p) - Eduard Knoote – 96,25kg
7p (10p) - Denzil Vreugt – 88,75kg
5p (14p) - Geralt Hulshof – 85kg
5p (13p) - Jacques Jansen – 85kg
5p (7p) - Bob van Genugten – 85kg
3p (10p) - Paul van Spanje – 82,5kg
2p (6p) - Xander van Spanje – 77,5kg
1p (2p) - Marcel Bruin – 72,5kg

Onderdeel 3 – Inch dumbbell (pro handle 60mm)
9p (15p) - Xander van Spanje – 78kg
8p (18p) - Paul van Spanje – 76,5kg
7p (22p) - Roy Wolfs – 71,5kg
6p (16p) - Denzil Vreugt – 69kg
5p (18p) - Jacques Jansen – 64kg
4p (11p) - Bob van Genugten – 63kg
3p (17p) - Geralt Hulshof – 62,5kg
1,5p (14,5p) - Eduard Knoote – 60,5kg
1,5p (3,5p) - Marcel Bruin – 60,5kg

Onderdeel 4 – Floor rotations (Silarukov hamer 5,5kg)
9p (27p) - Jacques Jansen – 45x
8p (26p) - Paul van Spanje – 38x
7p (18p) - Bob van Genugten – 33x
6p (28p) - Roy Wolfs – 30x
5p (20p) - Xander van Spanje – 29x
4p (20p) - Denzil Vreugt – 16x
3p (17,5p) - Eduard Knoote – 15x
2p (19p) - Geralt Hulshof – 14x
1p (4,5p) - Marcel Bruin – 13x

Onderdeel 5 – Farmer holds (2x100kg)
9p (37p) - Roy Wolfs – 1:12:11
8p (28p) - Denzil Vreugt – 1:11:21
7p (34p) - Jacques Jansen – 1:08:28
6p (23,5p) - Eduard Knoote – 1:07:19
5p (25p) - Xander van Spanje – 1:03:25
4p (23p) - Geralt Hulshof – 53:55
3p (21p) - Bob van Genugten – 46:41
2p (28p) - Paul van Spanje – 46:30
1p (5,5p) - Marcel Bruin – 32:21

Onderdeel 6 – Medley (6 onderdelen)
9p (30p) - Bob van Genugten – 54:43 (6 onderdelen)
8p (31,5p) - Eduard Knoote – 23:25 (5 onderdelen)
7p (35p) - Denzil Vreugt – 24:28 (5 onderdelen)
6p (43p) - Roy Wolfs – 29:05 (5 onderdelen)
5p (39p) - Jacques Jansen – 34:19 (5 onderdelen)
4p (29p) - Xander van Spanje – 39:08 (5 onderdelen)
3p (31p) - Paul van Spanje – 41:07 (5 onderdelen)
2p (25p) - Geralt Hulshof – 44:06 (5 onderdelen)
1p (6,5p) - Marcel Bruin – 87:52 (4 onderdelen)

bg5unb.png


Bekijk bijlage 78511
Verslag
Afgelopen zaterdag organiseerde ik de eerste gripwedstrijd in Nederland genaamd de Sterkste Hand van Nederland. En zoals de naam doet vermoedden deden er atleten vanuit alle windstreken in het land mee. Gripsport bestaat internationaal al vele jaren en met name in Amerika, Engeland, Scandinavië en bepaalde delen in Azië is deze sport aardig populair. Ook de krachtsport in Nederland is de laatste jaren in de gehele breedte flink gegroeid echter ontbrak de gripsport in Nederland volledig.

In het verleden zijn enkele mannen actief geweest met griptrainingen en met resultaat. Theo Burggraaff was zeer actief in de gripsport en deed regelmatig wedstrijden in Duitsland daar wedstrijden in Nederland ontbraken. In 2005 wist hij zich als eerste Nederlander te certificeren als een captain of crush. Enkele jaren later voegde George Meere zich aan deze exclusieve lijst toe door in 2008 zich te certificeren. Ook zijn Rolling Thunder lift was zeer sterk. Deze prestaties vonden in het vorige decennium plaats waarna het stil werd rondom grip in ons land.

Helaas zijn beide mannen ondertussen niet meer actief met grip bezig. Waardoor het tijd is geworden dat andere mannen opstaan om deze prestaties te evenaren of zelfs voorbij te gaan. Op gripboard.com waren enkele Nederlanders actief met grip bezig en dan met name met grippers. Na zelf ook steeds meer actief te worden op dit forum en alle internationale wedstrijden te zien langskomen dacht ik dat het nu toch eens tijd werd om een wedstrijd in Nederland te organiseren en tevens zo deze mooie sport te promoten. Daar ik ook een strongman trainingslocatie heb waar verschillende sterke mannen kunnen komen trainen en in mijn ogen beide sporten veel raakvlakken hebben en elkaar aanvullen ben ik steeds meer grip onderdelen gaan aanschaffen. Genoeg spullen om ondertussen een wedstrijd te organiseren.

Naast het organiseren van de wedstrijd had ik ook de rol van scheidsrechter op me genomen. Best intensief om beide rollen op een dag te moeten invullen maar ik heb ervan genoten. Van de 11 aanmeldingen vielen uiteindelijk 2 man af waardoor er op D-day 9 deelnemers aanwezig waren. Ik zal mijn kijk op de wedstrijd en de atleten geven. Naast het benoemen van een aantal feiten zal ik deze inkleuren met mijn beleving van die dag.

Marcel Bruin – 9e plaats
Marcel eindigde als laatste wat een vertekend beeld geeft van de prestaties van deze atleet. Toen Marcel zich via gripboard bij mij melde en enkele maanden geleden onderdelen kwam testen bij Powerhouse Dordrecht had hij zeer weinig grip ervaring. Ook zijn krachtniveau was beduidend lager dan die van andere deelnemers. Hij was zeer enthousiast over de sport en de wedstrijd dat ik hem er graag bij wilde hebben. In zeer korte tijd heeft hij zijn krachtniveau flink omhoog weten te brengen. Bij de pinch en de Inch dumbbell heeft hij tientallen kilo’s erbij getraind wat knap is. Helaas was zijn techniek bij de grippers zwak waardoor hij er niet in slaagde de lichtste gripper te sluiten. Dat was heel jammer en door dit resultaat moest hij elk onderdeel als eerste deelnemer starten. Hij kreeg hierdoor niet de kans die andere deelnemers wel hadden om te leren van andere deelnemers voordat hij moest presteren. Ik weet zeker dat Marcel met zijn inzet en enthousiasme keihard gaat werken om volgend jaar de laatste plek aan iemand anders te geven.

Geralt Hulshof – 8e plaats
Geralt is de man van de grippers en helemaal idolaat van die dingen. Dat hebben we allemaal gezien toen hij in actie kwam op het eerste onderdeel. De enige deelnemer die de 155 gripper wist te sluiten en met overtuiging, zeer explosief. Hierdoor wist hij op het eerste onderdeel dan ook meteen de winst te pakken. Op de pinch liet hij zien dat hij met de rest goed mee kon komen ook al traint hij dit griponderdeel nauwelijks. Bij de Inch db eindigde hij onderaan het deelnemersveld doordat de 64kg db tijdens de lockout uit zijn handen viel. Een oude blessure zorgde voor een mindere prestatie bij de hamer rotaties. De medley ging hem best aardig af tot hij de kettlebell tegen kwam die bij de neerwaartse beweging net wegviel. Met polskracht moet je de kettlebell stabiliseren en dat bleek bij de hamer rotaties al een zwakke plek te zijn. Geralt laat op de wedstrijd zien dat hij heel betrokken is en graag het dialoog aangaat met deelnemers om elkaars ervaringen en passie te delen. Geralt moet zich gewoon snel als 3e Nederlander certificeren (captain of crush) zodat hij daarna zich in de breedte verder kan ontwikkelen. Dan is hij bij de volgende editie zeker een kanshebber voor het podium.

Xander van Spanje – 7e plaats
Xander was naast zijn broer de grootste deelnemer van de wedstrijd. In mijn ogen ook samen met zijn broer een deelnemer met het grootste krachtspotentieel. Op de Inch is hij wellicht onverslaanbaar en wist met maar liefst de 78kg Inch te laten zien wie de baas was. Hiermee heeft Xander meteen een officieel Nederlands record op de Inch op zijn naam gezet. Helaas ontbrak het Xander wat aan wedstrijd ervaring en misschien ook wat scherpte waardoor hij dit jaar niet het podium wist te bereiken. Grippers deed hij niet slecht maar waarschijnlijk had hij meer verwacht. In trainingen wist hij zwaardere grippers te sluiten. De pinch is zijn achilleshiel waar hij veel punten verloor in het klassement. Wanneer hij deze weet te verbeteren zal hij een meer allround gripatleet worden. Xander beschikt over voldoende polskracht zoals hij al op de Inch liet zien en eindigde in de middenmoot bij de hamer, het zat allemaal dicht bij elkaar. Op de overige onderdelen wist hij steeds in de middenmoot te eindigen maar door zijn zwakke pinch eindigde hij uiteindelijk op de 7e plaats. Wanneer Xander meer trainingstijd in grip zal steken is hij wellicht onverslaanbaar op de volgende editie.

Bob van Genugten – 6e plaats
Bob was in mijn ogen wel de grootste pechvogel van de wedstrijd. Bob is net als Geralt zeer sterk met grippers maar gaat verder ook graag met de wrist developer (polskracht) aan de slag. Bij de grippers sloot hij zowel de 155, de 147 en de 138 gripper op een millimeter na net niet. Hierdoor ontstaat er bij de uitslag een vertekend beeld bij de crush kracht van Bob. Dit moet een enorme teleurstelling voor hem zijn geweest. Een top 3 positie op dit onderdeel was gepast geweest echter eindigde Bob nu op de een na laatste plek. Bij de pinch en de Inch bleek Bob solide in de middenmoot te zitten. Op de hamer rotaties maakte Bob wellicht de meeste herhalingen maar helaas gingen deze zo onstuimig dat veel beurten werden afgekeurd vanwege de bounce die de hamer kreeg. Gelukkig wist Bob zijn eer te herstellen en het laatste onderdeel, de medley, op zijn naam te zetten. Naast dat hij de eerste 5 onderdelen het snelste op het platform wist te krijgen was hij de enige deelnemer die de tricky Glob wist te laden. Bob is de laatste tijd bezig zijn squat omhoog te halen en daardoor lag grip op een lager pitje. Ik denk dat Bob volgend jaar geen cadeautjes meer weggeeft aan de overige deelnemers.

Paul van Spanje – 5e plaats
Net als Xander heeft Paul vrijwel dezelfde sterke en zwakke punten. De grippers vielen helaas toch wat tegen ook al wist hij hier de derde plek te bemachtigen. Paul sloot in trainingen namelijk eenvoudig de 147 gripper meerdere malen. Op voorhand was duidelijk dat hij op de pinch punten zou laten liggen. Wanneer Paul zijn pinch omhoog haalt dan kunnen zijn tegenstanders zich maar beter bergen. Bij de Inch pakte Paul de 2e plek en de strijd met zijn broer is op dit onderdeel nog maar net begonnen. Net als bij de Inch liet Paul bij de hamer rotaties zien dat hij sterke polsen heeft. Ook hier bemachtigde Paul de 2e plek. Hij was een van de weinige deelnemers die de hamer in beide richtingen wist te roteren. Het publiek ging helemaal los bij deze prestatie. Ik had verwacht dat Paul eenvoudig de farmerholds zou winnen daar hij in trainingen liet zien dat hij hierin dominant was. Paul had een inschattingsfout gemaakt en alle voorgaande onderdelen uitsluitend met zijn rechterhand gedaan. Hierdoor was deze zo vermoeid dat zijn dominante hand grip verloor rond de 46 secondes. Doordat Paul bij de medley veel tijd verloor aan de Glob viel ook dit onderdeel wat tegen. De ervaring die Paul heeft opgedaan zal hij zeker meenemen naar de volgende editie om de titel te pakken.

Eduard Knoote – 4e plaats
Een van de ‘kleinste’ deelnemers maar dat zegt helemaal niks in kracht en zeker niet in handkracht. Eduard blinkt in bepaalde griponderdelen uit maar heeft ook een paar zwakke punten die hij kan verbeteren. Op de grippers heeft hij in korte tijd veel progressie geboekt, zowel in kracht als in techniek. Op de pinch verbaasde hij iedereen en bleef maar hangen aan het blok. Het was een mooie strijd om te zien tot uiteindelijk ook hij afviel en de tweede plek behaalde op dit onderdeel. De Inch is een zwakker onderdeel voor Eduard, dat was ook in de trainingen al duidelijk. Op de farmershold liet hij zijn sterke wil zien en wist de farmers ruim voorbij de minuut vast te houden, langer dan in trainingen. De top 4 op dit onderdeel zat dicht bij elkaar in de buurt. De laatste deelnemers hadden op de medley het voordeel te zien wat de snelste strategie was en dit wist hij optimaal te benutten. Hij ging als een speer en gooide 5 onderdelen in de 2e snelste tijd op het platform. Door deze goede prestatie wist hij Paul met een half punt te passeren en pakte hij de 4e plek overal.

Denzil Vreugt – 3e plaats
De kleinste deelnemer in het veld maar wel met een van de sterkste handen van Nederland. Pond voor pond zonder enige twijfel de sterkste deelnemer. Denzil heeft de voorbereiding naar deze wedstrijd toe serieus genomen en de meeste griptrainingen gedaan op mijn trainingslocatie. Dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De grippers was zijn zwakste onderdeel alhoewel hij hier een zeer respectabele 123 gripper dichtkneep. Op de pinch boekte Denzil een idioot goede progressie en op de wedstrijd verbeterde hij zijn persoonlijke record wederom. Op de Inch maakte Denzil een cruciale fout door de dumbbell bij het downsignaal los te laten (hij deed een Eddie zeg maar). Alle deelnemers kregen 30 sec om de lift af te maken en Denzil dacht dat het klaar was. Normaal gesproken lukt het vrijwel niemand meer om een max poging nogmaals met succes uit te voeren maar Denzil pakte de Inch gewoon weer op tot lockout en legde daarna deze rustig neer na het down signaal. Hierdoor pakte hij alsnog de 4e plek op dit onderdeel. Jacques, Paul en Roy stonden na 4 onderdelen aan de top in het klassement. Denzil stond 6 punten achter met nog maar twee onderdelen te gaan. Op de farmers hold pakte hij de 2e plek met een tijd net over de 70 sec. Net als Eduard ging Denzil als een speer op de medley en eindigde achter Eduard op de 3e plek. Hierdoor wist Denzil op gepaste afstand de 3e plek veilig te stellen tot zijn eigen verbasing.

Jacques Jansen – 2e plaats
Bijnaam ouwe rammer. De oudste deelnemer maar zeker niet versleten. Mentaal super sterk en maakte er een mooie show van. Maanden geleden hield hij zich alleen met grippers bezig maar maakte bij de aankondiging van de wedstrijd zijn eigen grip onderdelen om zich zo voor te bereiden. Op grippers sloot hij de 147 en de 138 en hield het daarbij waardoor hij meteen de 2e plek pakte. Op de pinch en de Inch zat hij goed in de middenmoot en verloor daardoor relatief weinig punten. Op de hamer rotaties ging Jacques helemaal loco en verpulverde alle tegenstand, het publiek genoot wederom. De farmer holds ging ook ruim voorbij de minuut en hij pakte daar de 3e plek. Het laatste onderdeel wederom een plek in de middenmoot waardoor hij met winst op een onderdeel de 2e plek overal pakte. Ook hij zag het niet aankomen omdat alle deelnemers tijdens de wedstrijd niet op de hoogte waren van de tussenstand. Het mag duidelijk zijn dat wanneer Jacques ergens zijn tanden inzet hij niet meer los laat. Wees gewaarschuwd deelnemers wanneer hij volgend jaar weer aan de ‘start’ staat.

Roy Wolfs – 1e plaats
De Wolf in schaapskleren. Een zeer relaxte gast die de aandacht niet opeist maar allround de sterkste is. Hij mag zich voor 1 jaar de Sterkste Grip atleet van Nederland noemen. Roy is geen gripper beest maar knijpt toch relatief eenvoudig 3x een 131 gripper dicht. Op de pinch was Roy untouchable en tilde 100kg op. Waar zijn grens die dag lag zullen we nooit weten daar er geen tegenstand meer was om Roy nog verder te pushen. Dit is een wereld grip prestatie en gelijk ook een officieel Nederlands record. Op de Inch liet Roy ook zien dat hij een beste grip had en tilde maar liefst 71,5kg op voor de 3e plek. Het volgende onderdeel dat Roy won was de farmers hold. Ruim 70 secondes hield hij het vol en passeerde daardoor Denzil. Hiermee wist hij zijn 2e onderdeel van de wedstrijd te winnen. De medley ging Roy ook zeer goed af echter waren sommige deelnemers zo snel dat Roy op dit onderdeel genoegen moest nemen met een plek in de middenmoot. Dit kon het feest niet verpesten want Roy had ondertussen zijn top positie veilig gesteld en met 4 punten afstand op de 2e plek de eerste titel Sterkste Hand van Nederland in de wacht gesleept. Roy was zeer blij verrast en had dit niet zien aankomen daar hij een paar weken voor de wedstrijd nog te kampen had met een terugval in kracht. Hij nam rust en piekte gelukkig op het juiste moment. Een leuk detail is dat Roy het ontwerp voor de wedstrijd heeft gemaakt en met trots dit t-shirt zal dragen tot de gaten erin zullen vallen.

Met deze eerste wedstrijd denk ik dat we mogen stellen dat de gripsport is geboren in Nederland en dit smaakt naar meer. Ik zie een mooie toekomst voor deze sport waarbij het aantal deelnemer naar ik verwacht zal groeien. Ik ga de komende tijd hard werken om deze sport op een hoger niveau en een groter platform te krijgen. Zeer waarschijnlijk gaan we volgend jaar met een eerste kwalificatie wedstrijd werken. De top 3 of 4 zal direct geplaatst zijn voor die finale en de overige plekken worden gevuld door de beste deelnemers uit de kwalificatie.

Bedankt
Ik wil tot slot alle deelnemers bedanken voor hun sportieve inzet en houding die ze lieten zien zaterdag. Ruben, Christa en Lloyd die mij hebben bijgestaan en daardoor de wedstrijd mogelijk maakte. Fitness Seller voor de sponsering van deze wedstrijd en het vertrouwen wat ze mij hebben gegeven door hun naam aan de wedstrijd te verbinden. Tevens een bedrijf die steeds meer griponderdelen in hun assortiment op nemen waardoor het voor steeds meer atleten mogelijk wordt om grip te trainen.

Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis
De Sterkste Hand van Nederland is een wedstrijd waarin mannen met een ijzeren grip strijden om de titel de Sterkste Hand van Nederland.

Powerhouse Dordrecht heeft, na overleg met een aantal Nederlandse leden van het gripboard forum, besloten om dit jaar een nationale wedstrijd te organiseren die zich volledig richt op grip. In deze wedstrijd komen verschillende onderdelen aan bod die de handen, polsen en onderarmen op maximale kracht en uithoudingsvermogen zullen belasten. Heb jij een ijzeren grip dan is dit het moment om je kracht te meten tegen andere grip atleten in ons land. De wedstrijd zal bestaan uit 6 onderdelen die de handen/polsen en onderarmen tot het maximale zullen belasten. Onderdelen zijn zo uitgekozen dat atleten met grote handen niet specifiek in het voordeel zijn. Kortom wie claimt dit jaar de titel de Sterkste Hand van Nederland?

Prijzen voor de top 3
Deze eerste editie wordt door Fitness seller gesponsord. Fitness seller richt zich de laatste tijd meer op grip door gripproducten in het assortiment op te nemen. Een aantal daarvan worden ook in deze wedstrijd gebruikt. Dankzij deze sponsoring kunnen wij de winnaar(s) van deze wedstrijd prijzengeld aanbieden. Naast de eer die een top 3 klassering met zich meebrengt kun je zo nog een leuk bedrag mee naar huis nemen.

€100,- voor de winnaar
€40,- voor de 2e plaats
€20,- voor de 3e plek (neemt dan gratis deel aan de wedstrijd)

Fitness-Seller_logo.jpg


Datum & locatie
Op 29 oktober 2016 zal de wedstrijd in Dordrecht plaatsvinden. Atleten moeten om 12:00 aanwezig zijn voor informatie over de wedstrijd en warming up. Wil je aan deze wedstrijd deelnemen dan mag je mij een bericht sturen via dit forum of een mail sturen aan sterkstehand@hotmail.com. Het aanmaken van een profiel is zo gedaan.

Onderdelen
1. Grippers / 25mm Block (GHP) / max repetitions in 90sec

2. 2HP / last man standing (50mm)

3. Inch type deadlift ('pro dumbbell' / 60mm) / 4 pogingen

4. Floor rotations (60sec) / Silarukov hammer (50mm)

5. Farmer holds (max time)

6. Grip medley (90sec)
Glob (15cm) / Blob / Hub (76mm) / Vbar (50mm) / Revolving handle (Silarukov 60mm) / Kettlebell bottom up press

1. Grippers
Atleten kunnen kiezen uit 7 grippers van verschillende sterktes (100-110-120-130-140-150-160lb).
Beide handen mag je gebruiken. Grippers mogen gewisseld worden tijdens de 90sec.

2. 2HP block pinch (50mm)
Startgewicht zal 40kg zijn en in stappen van 5kg/2,5kg/1,25kg worden verhoogd (scheidsrechter bepaald welk gewicht).
Het is verplicht om alle beurten te tillen.

3. Inch dumbbell deadlift (pro dumbbell)
Atleet geeft startgewicht op. Bij een succesvolle beurt geef je het volgende gewicht op. Je krijgt 30sec om de lift te doen, beide handen binnen die tijd mag je maar 1x gebruiken.

4. Wrist – floorrotations (60sec)
Hamer van 5,5kg (28cm lang) roteren op de grond. Hand en elleboog moeten contact met de vloer houden en het gewicht mag niet stuiteren.
Je mag NIET van hand wisselen.

5. Farmerholds 100kg per hand – max time

6. Grip medley (90sec)
Glob 11kg / Blob 20kg (9,2cm boven - 11cm midden) / Hub 22,5kg / Vbar 75kg / Revolving Handle Silarukov 60kg / Kettlebell bottom up press 24kg
Je mag beide handen gebruiken bij dit onderdeel.

gblock2-300x225.jpg

1. Block grippers

mqdefault.jpg

2. 2HP (2 handen pinch)

wh1ky.png

3. Inch dumbbell deadlift (pro dumbbell)

314vyo5.png

4. Floor rotations

farmers-walk.jpg

5. Farmerholds

11wfwc7.jpg

6. Glob (medley)

york-blob.jpg

6. Blob (medley)

1244-11_f.jpg

6. Hub lift (medley)

TimoVbar.jpg

6. Vbar (medley)

Alexey-rt-131.75.jpg

6. Revolving deadlift handle (medley)

DW-handstrength.png

6. Kettlebell bottom up press

Deelnemers:
1. Bob van Genugten / Venlo
2. Geralt Hulshof / Apeldoorn
3. Roy Wolfs / Rotterdam
4. Jacques Jansen / Hoevelaken
5. Paul van Spanje / Dordrecht
6. Xander van Spanje / Dordrecht
7. Eduard Knoote / Dordrecht
8. Beowulf / Rotterdam
9. Marcel Bruin / Alkmaar


bg5unb.jpg.png









 
Laatst bewerkt:
Inderdaad! een primeur! mis het niet als het je interesse wekt!

Je kan er maar bij geweest zijn die eerste keer! :1e::2e::3e: :cheer::cheer::cheer:
 
Deelnemers (max 12):

1. Bob van Genugten / Venlo
2. Geralt Hulshof / Apeldoorn
3. Roy Wolfs / Rotterdam
4. Jacques Jansen / Hoevelaken
5. Paul van Spanje / Dordrecht
6. Xander van Spanje / Dordrecht
7. Eduard Knoote / Dordrecht
8. Beowulf / Rotterdam
9. Michel Koekoek / Heerlen
10. Teun Moors / Weert
11. Marcel Bruin / Alkmaar
12.

Met recht sterke handen uit heel Nederland!

Nog 1 plek te vergeven voor dit unieke evenement!
 
In voor helpen
 
Back
Naar boven