MuscleMeat

Sticky Effects of Arachidonic Acid Supplementation on Skeletal Muscle Mass, Strength, and Power (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
33.532
Waardering
22.270
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Krijg net deze binnen van Bill Llewellyn. Resultaten zijn zojuist gepresenteerd op de NSCA conferentie in Las Vegas en worden binnenkort ook gepubliceerd in hun journal.

24v905z.png
 
Zat het net te lezen: http://ergogenics.org/krachtsporter...erder-door-1500-mg-arachidonzuur-per-dag.html

Jammer dat je niet ziet wat de proefpersonen aten. 1,5 kilo LBM in 2 maanden haal je ook in een flinke bulk zonder supplementen at all. Er staat namelijk nergens hoeveel vet ze aangekomen zijn. Zeker aangezien de proefpersonen nog maar 1 jaar trainden.

In een vorig onderzoek uit 2007 bleek arachidonzuur geen anabole werking te hebben, enkel een anaerobe verhoging. Toen was de dosering echter slechts 250mg per dag.

"Arachidonzuur heeft een kwalijke reputatie. Het vetzuur, of liever gezegd: zijn metabolieten, zouden ontstekingen aanjagen, en daarmee verantwoordelijk zijn voor de negatieve effecten van een dieet met teveel n-6-vetzuren"

Weet jij hier meer over GetXXL?
 
Ik heb nog een concept recept liggen van een supplement met dit ingredient, moet nog worden afgemaakt. Ik zal er weer eens opduiken :brew:
 
Zat het net te lezen: http://ergogenics.org/krachtsporter...erder-door-1500-mg-arachidonzuur-per-dag.html

Jammer dat je niet ziet wat de proefpersonen aten. 1,5 kilo LBM in 2 maanden haal je ook in een flinke bulk zonder supplementen at all. Er staat namelijk nergens hoeveel vet ze aangekomen zijn. Zeker aangezien de proefpersonen nog maar 1 jaar trainden.

In een vorig onderzoek uit 2007 bleek arachidonzuur geen anabole werking te hebben, enkel een anaerobe verhoging. Toen was de dosering echter slechts 250mg per dag.

"Arachidonzuur heeft een kwalijke reputatie. Het vetzuur, of liever gezegd: zijn metabolieten, zouden ontstekingen aanjagen, en daarmee verantwoordelijk zijn voor de negatieve effecten van een dieet met teveel n-6-vetzuren"

Weet jij hier meer over GetXXL?

Volgens mij werd in de vorige studie ook een positief effect aangetoond maar was dit om een of andere reden niet statistisch significant oid. Het was geloof ik iig niet zo dat het niets deed.

Wat betreft dat laatste, voor zover ik weet is dat een beetje oude data. ArA kan onder omstandigheden zowel onstekingen aanjagen als tegengaan, en studies laten geen negatieve gezondheidseffecten van ArA suppletie/consumptie zien.

Maar GetXXL zal het preciezer weten.
Ik heb nog een concept recept liggen van een supplement met dit ingredient, moet nog worden afgemaakt. Ik zal er weer eens opduiken :brew:
Als jullie X-Factor gaan verkopen (of een vergelijkbaar product) wil ik dit zeker eens proberen.
 
Zat het net te lezen: http://ergogenics.org/krachtsporter...erder-door-1500-mg-arachidonzuur-per-dag.html

Jammer dat je niet ziet wat de proefpersonen aten. 1,5 kilo LBM in 2 maanden haal je ook in een flinke bulk zonder supplementen at all. Er staat namelijk nergens hoeveel vet ze aangekomen zijn. Zeker aangezien de proefpersonen nog maar 1 jaar trainden.

In een vorig onderzoek uit 2007 bleek arachidonzuur geen anabole werking te hebben, enkel een anaerobe verhoging. Toen was de dosering echter slechts 250mg per dag.

"Arachidonzuur heeft een kwalijke reputatie. Het vetzuur, of liever gezegd: zijn metabolieten, zouden ontstekingen aanjagen, en daarmee verantwoordelijk zijn voor de negatieve effecten van een dieet met teveel n-6-vetzuren"

Weet jij hier meer over GetXXL?
Jep, kom hier vanavond/vannacht op terug, nu helaas geen tijd.
 
Geen dosering, afschuwelijke figuren zonder asterisken en spreiding. Conclusieblok verkeerd uitgelijnd. Alleen maar zeer jonge mannen (klasgenoten)?
Nee, dit word geen posterprijs. Ik hoop dat de hoofdstudie wat professioneler is aangepakt.
 
Laatst bewerkt:
Geen dosering
De afbeelding die ik plaatste is van een 'poster presentation', dit is geen officieel abstract. In het -vooralsnog- officiele abstract staat de dosering wel vermeld (1500 mg per dag), en deze staat ook uiteraard in de full text.

afschuwelijke figuren zonder asterisken en spreiding.
De figuren zijn standaard staafdiagrammen. Maat van spreiding voor verscheidene variabelen is aanwezig in de begeleidende tekst. Asterisken ben ik niet zeker wat je bedoelt, maar ik neem aan dat je doelt op het bereiken van significantie van de p-waarden? Deze staan weergegeven in de begeleidende tekst voor verscheidene variabelen. Merk op dat dit vrij gangbaar is voor poster presentations.

Conclusieblok verkeerd uitgelijnd.
Het conclusieblok is correct uitgelijnd, dit is een standaard 3-column layout. De afbeelding die boven de conclusie staat staat gecentreerd, hierdoor lijkt het misschien alsof de uitlijning foutief is. Voor dit soort dingen worden vaak standaard templates gebruikt van de betreffende instelling (en vaak ook van de faculteit), in dit geval Tampa University. Dit staat volledig los van de studie zelf.

Alleen maar zeer jonge mannen (klasgenoten)?
Klasgenoten lijkt me onwaarschijnlijk (hoezo?), maar de gem. leeftijd is inderdaad 20 jaar met een kleine spreiding. Ik neem aan dat ze bij de betreffende universiteit zijn gerekruteerd. Dit is overigens inderdaad een pluspunt van de studie, gezien er voldoende grond is om aan te nemen dat arachidonzuur vooral effectief is bij jongeren, of alleszins niet bij ouderen.

Nee, dit word geen posterprijs. Ik hoop dat de hoofdstudie wat professioneler is aangepakt.
Hoe bedoel je precies? Er is een adequate steekproef genomen, en de gekozen variabelen zijn goed doordacht. Ik vraag me alleen af waarom er geen ultrasonografie is toegepast voor de dikte van de bovenarm. Zou je hier wat meer specifiek in kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
De afbeelding die ik plaatste is van een 'poster presentation', dit is geen officieel abstract. In het -vooralsnog- officiele abstract staat de dosering wel vermeld (1500 mg per dag), en deze staat ook uiteraard in de full text.


De figuren zijn standaard staafdiagrammen. Maat van spreiding voor verscheidene variabelen is aanwezig in de begeleidende tekst. Asterisken ben ik niet zeker wat je bedoelt, maar ik neem aan dat je doelt op het bereiken van significantie van de p-waarden? Deze staan weergegeven in de begeleidende tekst voor verscheidene variabelen. Merk op dat dit vrij gangbaar is voor poster presentations.


Het conclusieblok is correct uitgelijnd, dit is een standaard 3-column layout. De afbeelding die boven de conclusie staat staat gecentreerd, hierdoor lijkt het misschien alsof de uitlijning foutief is. Voor dit soort dingen worden vaak standaard templates gebruikt van de betreffende instelling (en vaak ook van de faculteit), in dit geval Tampa University. Dit staat volledig los van de studie zelf.


Klasgenoten lijkt me onwaarschijnlijk (hoezo?), maar de gem. leeftijd is inderdaad 20 jaar met een kleine spreiding. Ik neem aan dat ze bij de betreffende universiteit zijn gerekruteerd. Dit is overigens inderdaad een pluspunt van de studie, gezien er voldoende grond is om aan te nemen dat arachidonzuur vooral effectief is bij jongeren, of alleszins niet bij ouderen.


Hoe bedoel je precies? Er is een adequate steekproef genomen, en de gekozen variabelen zijn goed doordacht. Ik vraag me alleen af waarom er geen ultrasonografie is toegepast voor de dikte van de bovenarm. Zou je hier wat meer specifiek in kunnen zijn?

We zijn het duidelijk niet met elkaar eens over hoe je wetenschappelijke data op een poster presenteert en dat is prima. Ik heb er tientallen gemaakt en gepresenteerd op wetenschappelijke congressen en daar ook prijzen mee gewonnen. Het is mijn persoonlijke mening dat deze poster, losstaand van de inhoud, ronduit amateuristisch is.
Tot hier over de esthetiek des posters, terug naar de inhoud
 
We zijn het duidelijk niet met elkaar eens over hoe je wetenschappelijke data op een poster presenteert en dat is prima. Ik heb er tientallen gemaakt en gepresenteerd op wetenschappelijke congressen en daar ook prijzen mee gewonnen. Het is mijn persoonlijke mening dat deze poster, losstaand van de inhoud, ronduit amateuristisch is.
Tot hier over de esthetiek des posters, terug naar de inhoud



mooie discussie , maar willen jullie ook rekening houden met

de hersenloze spierbundels onder ons :(

---------- Toegevoegd om 09:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:01 ----------

Oei, ik maakte die grap vorige week en die is gewoon weggecensureerd.


:eek:
 
Kun je dit product ergens kopen? Kan alleen x-factor vinden op bodybuilding.com, maar dat is nogal prijzig.
 
Tja, afkomstig uit Wilsons lab. De studie is dus helaas niet te interpreteren.

Typisch dat bepaalde supplementenfabrikanten die supplementen aanbieden die eerder niet zo gunstig uit studies kwamen, ineens allemaal voor zijn lab kiezen en de studies ALLEMAAL (HMB, orale ATP en nu ArA) positieve resultaten laten zien. :rolleyes:
 
Tja, afkomstig uit Wilsons lab. De studie is dus helaas niet te interpreteren.

Typisch dat bepaalde supplementenfabrikanten die supplementen aanbieden die eerder niet zo gunstig uit studies kwamen, ineens allemaal voor zijn lab kiezen en de studies ALLEMAAL (HMB, orale ATP en nu ArA) positieve resultaten laten zien. :rolleyes:
Als je hier fraude van Wilson (of z'n collega's?) suggereert zie ik graag het bijbehorende bewijs.

Kun je dit product ergens kopen? Kan alleen x-factor vinden op bodybuilding.com, maar dat is nogal prijzig.
Niet dat ik weet, naar mijn weten is MN momenteel de enige verkoper van het supplement in de vorm van X-factor.
 
Tja, afkomstig uit Wilsons lab. De studie is dus helaas niet te interpreteren.

Typisch dat bepaalde supplementenfabrikanten die supplementen aanbieden die eerder niet zo gunstig uit studies kwamen, ineens allemaal voor zijn lab kiezen en de studies ALLEMAAL (HMB, orale ATP en nu ArA) positieve resultaten laten zien. :rolleyes:

Haha so true. Dit soort studies komen wekelijks uit though in andere gebieden ook. Gewoon te troll :). Maarja misleiding van de consument is easy. Allemaal aan de muscletech! :o
 
dus een kleine samenvatting: je wordt gespierder van dit spul.

*gaat Arachidonic acid kopen*
 
Haha so true. Dit soort studies komen wekelijks uit though in andere gebieden ook. Gewoon te troll :). Maarja misleiding van de consument is easy. Allemaal aan de muscletech! :o
De consument leest dit soort studies niet. Desalniettemin moeten dergelijke resultaten wel onder de loep genomen worden, zeer zeker als een van de auteurs (of diens collega's) in het verleden lijkt te hebben gefraudeerd. Gezien ik van Area1990 in het verleden genoeg interessante posts heb gezien lijkt zijn uitspraak me dan ook niet uit de lucht gegrepen (ben zeer benieuwd).

Het idee van Llewellyn dat arachidonzuur mogelijk anabool is, is echter ook alles behalve uit de lucht gegrepen. Zeer kort samengevat komt het erop neer dat een van de metabolieten van arachidonzuur (PGF2a, gecatalyseerd door COX) een zeer belangrijke rol lijkt in te nemen bij spierhypertrofie. Enerzijds door diens effect op IL-4 expressie als paracriene factor voor satelliet cel fusie, en anderzijds direct op de mTOR pathway via PI3K, zoals bevestigd in celstudies.
 
Kun je dit product ergens kopen? Kan alleen x-factor vinden op bodybuilding.com, maar dat is nogal prijzig.

Ik eet zes eierdooiers per dag, juist hierom. Je hebt geen supplement nodig voor ArA en met eieren pak je ook nog eens eiwitten en goed cholesterol mee. Ben benieuwd of de supplementenboeren met concurrerende prijzen ten opzichte van eieren komen...
 
Ik eet zes eierdooiers per dag, juist hierom. Je hebt geen supplement nodig voor ArA en met eieren pak je ook nog eens eiwitten en goed cholesterol mee. Ben benieuwd of de supplementenboeren met concurrerende prijzen ten opzichte van eieren komen...
Dat is inderdaad een manier. Ik weet de precieze hoeveelheid niet uit m'n hoofd, maar daarmee kom je ongeveer uit op 500 mg AA meen ik?
 
Effects of Arachidonic Acid Supplementation on Skeletal Muscle Mass, Strengt...

Dat is inderdaad een manier. Ik weet de precieze hoeveelheid niet uit m'n hoofd, maar daarmee kom je ongeveer uit op 500 mg AA meen ik?


Iets minder, 420-450 mg.

Tenzij ie ganzen eieren eet, dan kom je (ruim) boven de 1.000 uit.

Of dat effect sterk genoeg is om het effect van suppletie na te bootsen weet ik niet, maar ik schat dat die lijn tot op zekere hoogte wel vrij lineair is.

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

De consument leest dit soort studies niet. Desalniettemin moeten dergelijke resultaten wel onder de loep genomen worden, zeer zeker als een van de auteurs (of diens collega's) in het verleden lijkt te hebben gefraudeerd. Gezien ik van Area1990 in het verleden genoeg interessante posts heb gezien lijkt zijn uitspraak me dan ook niet uit de lucht gegrepen (ben zeer benieuwd).

Het idee van Llewellyn dat arachidonzuur mogelijk anabool is, is echter ook alles behalve uit de lucht gegrepen. Zeer kort samengevat komt het erop neer dat een van de metabolieten van arachidonzuur (PGF2a, gecatalyseerd door COX) een zeer belangrijke rol lijkt in te nemen bij spierhypertrofie. Enerzijds door diens effect op IL-4 expressie als paracriene factor voor satelliet cel fusie, en anderzijds direct op de mTOR pathway via PI3K, zoals bevestigd in celstudies.


Wilson wordt niet zo zeer van fraude beticht meen ik, maar gewoon van "manipulatie achter de grenzen", dat verder wel gewoon legaal is ahw, maar om sterke effecten aan te tonen. Zoiets. Vooral omdat een aantal studies erg raar zijn en onwerkelijke resultaten laten zien.

Verder vraag ik me af of je nog steeds meent dat visolie naast ArA als positief ziet (waar we het destijds over oneens waren)?
 
Laatst bewerkt:
Als je hier fraude van Wilson (of z'n collega's?) suggereert zie ik graag het bijbehorende bewijs.

Direct bewijs heb ik (uiteraard) niet, maar bij de het horen van zijn naam gaan bij mij alle alarmbellen af.

Op de eerste plaats laten zijn vrijwel al zijn studies een vrij sterk positief effect zien. Dit kan met publicatiebias te maken hebben, al betwijfel ik ten zeerste.
Om er een eigenaardig voorbeeld uit te pikken: zijn fameuze HMB studie laat een effect zien (in zeer gevorderde atleten!!!), dat niet eens bereikt kan worden met een 1000mg test+ 600mg tren kuur. Deze studie alleen al doet ieder weldenkend mens de wenkbrauwen fronsen, maar het feit dat er absoluut geen hiaat aanwezig is in het wetenschappelijk onderzoek naar HMB maakt het nog verdachter. Alle andere studies laten namelijk geen tot een vrij matige effectgrootte van HMB suppletie zien.

Een ander voorbeeld is zijn studie naar orale ATP suppletie. Onderzoekers van onder andere de Universiteit Maastricht hebben eerder aangetoond dat ATP oraal een uiterste lage biobeschikbaarheid heeft. Gelukkig heeft de farmacokinetiek geen invloed op de resultaten van Wilsons onderzoek want hij vond wel een positief effect na orale ATP suppletie! Let wel: er is ook geen enkel plausibel mechanisme van eventuele metabolieten die hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn. Daarbij laten andere onderzoeken uitgevoerd door andere groepen geen effect zien.

Uiteraard worden ook al zijn studies gesponsord door de supplementenindustrie. Dit hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar alle factoren bij elkaar opgeteld maken zijn studies uiterst verdacht.

Overigens is de effectgrootte in de ArA studie in principe wel geloofwaardig, maar ook hier geldt dat hij de enige is die uberhaupt een positief effect (op lichaamscompositie) laat zien. :rolleyes:
 
ik krijg vd week een potje met pure Arachidonic acid binnen. ga het over een maandje proberen.

I'll keep you posted!
 
Back
Naar boven