XXL Nutrition

Eindelijk al dat vet kwijt! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fitstation

Cool Novice
Lid geworden
18 aug 2016
Berichten
32
Waardering
13
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,

Ik ben een kersvers lid en wil mijzelf hierbij voorstellen.
Mijn naam is Lorenzo, ben 29 jaar en dol op eten! :D
Heb 8 jaar aan kickboksen gedaan en ga me nu volledig focussen op krachttraining.
Ik kan uren over voeding en sport praten, dus ben daarvoor denk ik wel op de juiste plek ;)
Mijn eerste post zal ik niet gelijk vol spammen, zodat de mods ook nog even vakantie kunnen houden.

Een foto als hulpmiddel lijkt mij een redelijke binnenkomer.

Ik ben verheugd om te delen dat ik van 106 (!) kg ben gezakt naar 76 kg.

Groeten,

Lorenzo
 
Altijd leuk om dit soort transformaties te zien, waar een wil is is een weg. Hoe lang heeft het afvallen geduurd?

Wat zijn je doelen nog? Spiermassa aanzetten of deze shape behouden?
 
Knappe transformatie.
 
Damn je hebt het echt netjes aangepakt. Zoveel spierbehoud nog. Wel een voordeel aan van te zwaar komen (wat ik ook ervaar) zijn de benen (en kuiten) en jouw benen zijn echt nice :O
 
Heel erg nice man. Ik ben zelf ook al jaren bezig met vet verlies, begonnen op 112 en nu 98kg.

Nog tips qua voeding?
 
Altijd leuk om dit soort transformaties te zien, waar een wil is is een weg. Hoe lang heeft het afvallen geduurd?

Wat zijn je doelen nog? Spiermassa aanzetten of deze shape behouden?

Dank voor je reactie.
Ik heb er 11 maanden over gedaan, waarvan ik op 90 kg een geplande 'pauze' heb genomen van een maand.
De eerste 10 kg vlogen er makkelijk af, maar daarna ging het toch wat langzamer. Tijdens de tussenmaand heb ik mijn dagelijkse calorie inname verhoogd met 400-500 kcal. Dit heeft heel erg heeft geholpen om me vooral mentaal weer op te laden voor de volgende afvalronde. Ik schommelde deze maand tussen 90-91 kg en toen ik weer was begonnen ging het afvallen weer zoals in het begin.

Mijn doel is om 5 kg spiermassa op te bouwen met een vetpercentage van 9-10%.
Hier ga ik vanaf september mee beginnen.
 
Damn je hebt het echt netjes aangepakt. Zoveel spierbehoud nog. Wel een voordeel aan van te zwaar komen (wat ik ook ervaar) zijn de benen (en kuiten) en jouw benen zijn echt nice :O

Thanks voor je leuke reactie! Ja ik wilde natuurlijk zo min mogelijk spiermassa kwijtraken en als het even kon nog wat grammetjes erbij smokkelen :D
Mijn benen zijn in verhouding inderdaad qua omvang m'n beste spiergroep. Mijn bovenlichaam vind ik in verhouding met mijn benen wat klein dus daar ga ik hard aan werken nu. Waar ben jij momenteel mee bezig? Afvallen/aankomen, of iets heel anders?
 
Heel erg nice man. Ik ben zelf ook al jaren bezig met vet verlies, begonnen op 112 en nu 98kg.

Nog tips qua voeding?
Thanks! Goed dat je 14 kg kwijt bent en nu ook lekker onder die 100 bent. Hoe gaat het nu met afvallen?
Qua voeding is de beste tip die ik kan meegeven om vooral maaltijden te eten die je zelf lekker vindt en vanuit daar kijken hoe je dit in een gezonde hoeveelheid en macroverhouding verdeeld. Ik heb gemerkt dat zowel bij mezelf als bij anderen dit veel effectiever werkt, omdat dit ook langer (altijd) vol te houden is.
Om concrete tips te geven zou het leuk zijn als je kan delen wat en hoeveel je dagelijks eet/drinkt en wat je uiteindelijke doel is.
 
Thanks voor je leuke reactie! Ja ik wilde natuurlijk zo min mogelijk spiermassa kwijtraken en als het even kon nog wat grammetjes erbij smokkelen :D
Mijn benen zijn in verhouding inderdaad qua omvang m'n beste spiergroep. Mijn bovenlichaam vind ik in verhouding met mijn benen wat klein dus daar ga ik hard aan werken nu. Waar ben jij momenteel mee bezig? Afvallen/aankomen, of iets heel anders?
Nog steeds aan het afvallen :P
 
Thanks! Goed dat je 14 kg kwijt bent en nu ook lekker onder die 100 bent. Hoe gaat het nu met afvallen?
Qua voeding is de beste tip die ik kan meegeven om vooral maaltijden te eten die je zelf lekker vindt en vanuit daar kijken hoe je dit in een gezonde hoeveelheid en macroverhouding verdeeld. Ik heb gemerkt dat zowel bij mezelf als bij anderen dit veel effectiever werkt, omdat dit ook langer (altijd) vol te houden is.
Om concrete tips te geven zou het leuk zijn als je kan delen wat en hoeveel je dagelijks eet/drinkt en wat je uiteindelijke doel is.

Bedankt voor je positieve reactie man :D doet me altijd weer goed om te lezen dat het toch wel een prestatie is om 14kg af te vallen. Hoewel als ik naar me lichaam kijk ik niet blij ben.
Ik zit nog met een te dik bovenlijf.

Ik heb me wel al veel aangepast als ik kijk naar vroeger, toen ik elke dag 1.5 liter fanta dronk en elke avond tosti's, frikandellen, patat, pasta at.

Ik drink elke dag 2/3 liter water en als ik train 4/5. Ik eet sinds een paar dagen nu ook na 12 uur geen koolhydraten meer en merk dat me gewicht nu nog sneller gaat.
Ik ontbijt altijd, maar daarna laat ik nog wellis een gat vallen tot het avondeten qua voeding. Ik eet avondeten en dan om 7 uur ga ik trainen tot half 10. Daarna neem ik me whey shake met 5 walnoten en paar plakken kipfilet. Meestal eet ik dan rond 12 uur nog 2 boterhammen en daarna geen koolhydraten meer. Ik eet voor het rond 2/3 uur nog een halve bak kwark met nepsuiker.

Hoop dat je nu wat duidelijkheid hebt.

Sorry voor de lange post aangezien dit jou post is om te laten zien hoe goed je bent afgevallen.
 
Zover ik weet is het een fabeltje dat je na x uur geen KH meer mag. Mij werd ook altijd verteld dat je na 3 uur geen fruit meer mocht eten maar merk geen verschil. Misschien eet je nu gewoon minder KH waardoor je lager zit in calorieen wat als gevolg gewichtsverlies heeft. Gewoon doorgaan hoe je bezig bent en als je echt voor een tijd (lees: 3-4 weken) geen progressie ziet (kijk niet alleen naar de cijfertjes van je weegschaal) dan wat dingen uit je voeding laten. Beloon jezelf ook eens af en toe met wat lekkers, dat zou je kunnen helpen op de lange termijn. Misschien ervaar je over 3 maanden ineens de drang om te eten en word je cheatmeal ineens een cheatday en je cheatday ineens een cheatweek.
 
Zover ik weet is het een fabeltje dat je na x uur geen KH meer mag. Mij werd ook altijd verteld dat je na 3 uur geen fruit meer mocht eten maar merk geen verschil. Misschien eet je nu gewoon minder KH waardoor je lager zit in calorieen wat als gevolg gewichtsverlies heeft. Gewoon doorgaan hoe je bezig bent en als je echt voor een tijd (lees: 3-4 weken) geen progressie ziet (kijk niet alleen naar de cijfertjes van je weegschaal) dan wat dingen uit je voeding laten. Beloon jezelf ook eens af en toe met wat lekkers, dat zou je kunnen helpen op de lange termijn. Misschien ervaar je over 3 maanden ineens de drang om te eten en word je cheatmeal ineens een cheatday en je cheatday ineens een cheatweek.

Inderdaad

Lees deze even goed door van JW
https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/
 
Dus je was op het linkerdeel van de foto 106 en rechts 76?
 
How did you do it? :D
 
Tof man, ben zelf ook van 105 naar 77,3 gegaan. Helaas niet zo droog als jij.
 
Congratz met deze prestatie!

Hier ook nu al 12 kilo eraf en ondertussen op 74KG met 16% vet. Nog effe doorbijten tot de 10% (zal wel rond de 70KG uitkomen)... En erna eindelijk vreten als een beest:eating:

Nog geen seconde aan cardio gedaan.. Enkel soms een mountainbike ritje maar dat doe ik als hobby... Voeding is toch wel echt de key tot succes!:)

Succes met aankomen!
 
Bedankt voor je positieve reactie man :D doet me altijd weer goed om te lezen dat het toch wel een prestatie is om 14kg af te vallen. Hoewel als ik naar me lichaam kijk ik niet blij ben.
Ik zit nog met een te dik bovenlijf.

Ik heb me wel al veel aangepast als ik kijk naar vroeger, toen ik elke dag 1.5 liter fanta dronk en elke avond tosti's, frikandellen, patat, pasta at.

Ik drink elke dag 2/3 liter water en als ik train 4/5. Ik eet sinds een paar dagen nu ook na 12 uur geen koolhydraten meer en merk dat me gewicht nu nog sneller gaat.
Ik ontbijt altijd, maar daarna laat ik nog wellis een gat vallen tot het avondeten qua voeding. Ik eet avondeten en dan om 7 uur ga ik trainen tot half 10. Daarna neem ik me whey shake met 5 walnoten en paar plakken kipfilet. Meestal eet ik dan rond 12 uur nog 2 boterhammen en daarna geen koolhydraten meer. Ik eet voor het rond 2/3 uur nog een halve bak kwark met nepsuiker.

Hoop dat je nu wat duidelijkheid hebt.

Sorry voor de lange post aangezien dit jou post is om te laten zien hoe goed je bent afgevallen.

Het stoppen met dingen als frisdranken en gefrituurde snacks helpen al enorm met het creëren van een calorietekort.
Het is verder al aangegeven dat jouw gewicht afneemt door een calorietekort wat je hebt gecreëerd door minder koolhydraten te eten.
Je valt dus per definitie niet af door koolhydraten te minderen. Koolhydraten zijn daarentegen belangrijk voor o.a. energie en het behouden van spiermassa.
Er zijn div. onderzoeken gedaan waarbij men heeft gekeken naar het verschil tussen low fat diëten en low carb diëten en het is gebleken dat dit niet veel uitmaakt.
Een wat ouder onderzoek: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15181047
Ook de timing van het eten van koolhydraten en andere voedingsstoffen maakt weinig uit.
Eet je trouwens in de avond helemaal niets meer? Het lijkt zo namelijk alsof je wat aan de lage kant zit met je calorieaantal.
 
Respect voor je transformatie ! Mooi om te zien.
 
Back
Naar boven