XXL Nutrition

[Hoax] Eiwitten 2 gram per kg onzin....???

Bezoekers in dit topic

Gast 1335

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
463
Waardering
144
Ja, weer een topic over eiwit behoefte, ik ben zelf een fanatieke bodybuilder op een leuk niveau al zeg ik het zelf. Ik heb nooit echt eetschema's gebruikt en is tot op heden nooit nodig geweest.

Ik hoor en lees ontzettend veel over het belang van goede voeding en dan voornamelijk eiwit inname. Ongeveer 2 a 3gram per kg lichaams gewicht per dag. Ik denk dat bijna 90% het hier op het forum daar mee eens is en dit ook na leeft. Ik zou graag eens bewijs willen willen zien in de vorm van wetenschappelijk onderzoek dat echt aan toont dat je deze enorme hoeveel eiwitten moet consumeren om in spiermassa toe te nemen. Het is een feit dat je meer eiwit behoefte hebt als je traint om je lichaam te herstellen. Maar ik denk dat het sterk overdreven is.

Ik ben zelf opzoek geweest in verschillende data banken om bewijs te vinden over die 2 a 3 gram per kg lichaamsgewicht regel. En ik kan er nog geen bewijs over vinden. Wie kent er een valide onderzoek publicatie over eiwit inname? Persoonlijk met mijn eigen ervaringen en op basis van beschikbare literatuur vind ik de extreem hoge eiwit inname een fabeltje. Prove me wrong
 
Zo werkt het niet, jij hoort bewijs te leveren. Waar heb je gezocht dan?
 
Natuurlijk is extreem hoog eiwit een fabel is ook 1 van de weinige supplementen die je eigelijk"onbeperkt" kunt gebruiken dus is ook een groot deel verkoop.
Als je kijkt dat Mike Mentzer 60% carbs 15%vet en 25% eiwit aanrade komt ongeveer op 1.6-2g per kg en denk dat 2gram het "veilige" is maar dat het zeker met minder kan zeker tijdens een kcal overschot.

Jay cutler nam 180 gram eiwit ook was whey in de eerste jaren vrij duur en bodybuilders in Arnold zijn jaren zullen ook niet veel geld gehad hebben dus denk dat ze het met veel minder eiwit deden toen.

2gram is meer dan genoeg sommige raden 4 gram aan wat extreem nutteloos is en duur.

In keto mag je zelfs niet teveel eiwit eten omdat het eiwit overschot naar glycogeen word omgezet en je uit keto haalt.
 
Zo werkt het niet, jij hoort bewijs te leveren. Waar heb je gezocht dan?
Daar heb je eigenlijk wel gelijk aan in he... Ik claim dat het onzin is, maar kan geen bewijs vinden dat mijn claim steunt of ontkracht
 
Ik had een tijdje terug iets gelezen betreft een onderzoek naar eiwitinname. Als ik me niet vergis kon uit dat onderzoek geconcludeerd worden dat over het algemeen 2,2gr de max (en dat zelfs dat soms al teveel is) is en als je daarboven zit, het geen extra effect zal hebben op je spiergroei/massa. De beste resultaten werden volgens mij behaald met 1,8gr eiwitten per kilo lichaamsgewicht..

Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek voor je kan achterhalen.
 
• There is normally no advantage to consuming more than 0.82g/lb (1.8g/kg) of protein per day to preserve or build muscle for natural trainees. This already includes a mark-up, since most research finds no more benefits after 0.64 g/lb.
• Optimal protein intake decreases with training age, because your body becomes more efficient at preventing protein breakdown resulting from training and less protein is needed for the increasingly smaller amount of muscle that is built after each training session.

The Myth of 1 g/lb: Optimal Protein Intake for Bodybuilders
 
Natuurlijk is extreem hoog eiwit een fabel is ook 1 van de weinige supplementen die je eigelijk"onbeperkt" kunt gebruiken dus is ook een groot deel verkoop.
Als je kijkt dat Mike Mentzer 60% carbs 15%vet en 25% eiwit aanrade komt ongeveer op 1.6-2g per kg en denk dat 2gram het "veilige" is maar dat het zeker met minder kan zeker tijdens een kcal overschot.

Jay cutler nam 180 gram eiwit ook was whey in de eerste jaren vrij duur en bodybuilders in Arnold zijn jaren zullen ook niet veel geld gehad hebben dus denk dat ze het met veel minder eiwit deden toen.

2gram is meer dan genoeg sommige raden 4 gram aan wat extreem nutteloos is en duur.

In keto mag je zelfs niet teveel eiwit eten omdat het eiwit overschot naar glycogeen word omgezet en je uit keto haalt.

Jij zat er naast toen Jay 180gr eiwit per dag nam? Geloof hier erg weinig van:) misschien 180gr per meal;)
 
nou ben ik toevallig bezig om dit voor mezelf in de praktijk te ondervinden,

eerste fase van wekenlang vrij weinig eiwitten heb ik al achter de rug

(van lang op 123kg blijven steken ineens naar de 125kg BW :eek:)




nu ben ik bezig aan relatief veel eiwitten +20 gram Pepto Pro tijdens de training

ben benieuwd naar de resultaten :burns:
 
nou ben ik toevallig bezig om dit voor mezelf in de praktijk te ondervinden,

eerste fase van wekenlang vrij weinig eiwitten heb ik al achter de rug

(van lang op 123kg blijven steken ineens naar de 125kg BW :eek:)
Calorieoverschot
 
Jij zat er naast toen Jay 180gr eiwit per dag nam? Geloof hier erg weinig van:) misschien 180gr per meal;)
Nee toch niet zijn mr o comeback deed hij op 180 protein en heel high carb met chris aceto
 
Jij zat er naast toen Jay 180gr eiwit per dag nam? Geloof hier erg weinig van:) misschien 180gr per meal;)

Dit weet ik wel:

DVD one step closer van Jay. Jaar 2005 (als ik het goed heb)

Off season ongeveer 9-10 meals per dag.

40-50 gram proteine per meal

90-120 gram carbs per meal

Vetten telde hij niet.
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Dit weet ik wel:

DVD one step closer van Jay. Jaar 2005 (als ik het goed heb)

Off season ongeveer 9-10 meals per dag.

40-50 gram proteine per meal

90-120 gram carbs per meal

Vetten telde hij niet.

Ja das iets meer dan 180gr proteine over de dag;) 400 komt meer in de buurt idd.
 
3 gram hier , nou en? ik hou van kip en zalm en shakes etc
 
Ik vind 2-3gr eiwit per kg lichaamsgewicht niet veel en zit hier met 1 shake na de training, kwark met havervlokken voor ontbijt, 3x kip met rijst en nog een keer kwark voor t slapen gaan al ruim boven... voor de rest eet ik alleen pindakaas/noten...
Of ik het ook nodig heb is natuurlijk een ander verhaal
 
3 gram hier , nou en? ik hou van kip en zalm en shakes etc
Dit dus, ik houd gewoon veel van producten die toevallig veel eiwitten bevatten, of dit nou in mijn hoofd zit interesseert me geen flikker.
 
Ja, weer een topic over eiwit behoefte, ik ben zelf een fanatieke bodybuilder op een leuk niveau al zeg ik het zelf. Ik heb nooit echt eetschema's gebruikt en is tot op heden nooit nodig geweest.

Ik hoor en lees ontzettend veel over het belang van goede voeding en dan voornamelijk eiwit inname. Ongeveer 2 a 3gram per kg lichaams gewicht per dag. Ik denk dat bijna 90% het hier op het forum daar mee eens is en dit ook na leeft. Ik zou graag eens bewijs willen willen zien in de vorm van wetenschappelijk onderzoek dat echt aan toont dat je deze enorme hoeveel eiwitten moet consumeren om in spiermassa toe te nemen. Het is een feit dat je meer eiwit behoefte hebt als je traint om je lichaam te herstellen. Maar ik denk dat het sterk overdreven is.

Ik ben zelf opzoek geweest in verschillende data banken om bewijs te vinden over die 2 a 3 gram per kg lichaamsgewicht regel. En ik kan er nog geen bewijs over vinden. Wie kent er een valide onderzoek publicatie over eiwit inname? Persoonlijk met mijn eigen ervaringen en op basis van beschikbare literatuur vind ik de extreem hoge eiwit inname een fabeltje. Prove me wrong
Studies zijn er genoeg, beetje zelf moeite doen.
 
lyle mcdonald: Protein Requirements for Strength and Power Athletes (3.3 gr per kg)

all you need to know.
 
Back
Naar boven