AndroidHealthClinic

Eiwitten en nierbeschadiging.

Bezoekers in dit topic

Teveel eiwitten slecht?
Je kunt teveel eiwitten binnenkrijgen en dit is niet gezond voor het lichaam. Omdat het lichaam niets verspilt worden deze eiwitten gewoon verbrand. Het nadeel bij het verbranden van deze overtollige eiwitten is dat er veel afvalstoffen bij vrijkomen. Deze afvalstoffen moeten worden verwerkt door de nieren en dit kan op den duur, door de extra belasting, schade aanrichten aan de nieren.

Naast de onnodige belasting op de nieren kan er ook onverteerd eiwit in de dikke darm terecht komen. Darmbacteriën weten hier wel raad mee met als gevolg extra gasontwikkeling en een opgeblazen gevoel.

( De behoefte aan eiwitrijke voeding )
 
Er zijn studies waar mensen zelfs op 4g/kg zaten en geen lichamelijke klachten hadden of wat dan ook.

Wacht rustig je huisarts af is mijn advies.
Ik citeer deze nog even voor de duidelijkheid.
 
Als jij genoeg drinkt zullen je nieren nergens last van hebben.
Als je nierpatient bent is dat anders.. maar dat ben je niet.

Gasvorming is irritant.. maar als dat het ergste is :roflol:
 
is toch helemaal mooi
Geen grapje, groeiachterstand en ziekte, meegedaan aan een studie, al eerder gepost hier. Mijn behoefte was 5g/kg lichaamsgewicht. Vanaf toen kreeg ik dat ook. Inclusief alle andere medicatie en verminderde orgaanfuncties nooit nierproblemen gehad.
 
Teveel Koolhydraten slecht?

[Link niet meer beschikbaar]

Teveel vet slecht ?

Teveel vet – Wat gebeurt er als je te veel vetten eet? - Salusi.nl

Ik eet zelf rond de 300 gram aan eiwitten, en dit heb ik ook nodig om aan mijn calorieën te moeten komen, samen met mijn vetten en koolhydraten.
Drink 2 a 3 liter water.
Ik doe zelf aan krachttraining en HITT training.

Verhouding is, 2 gram eiwitten per kilo.
1 – 1.5 gram vet per kilogram gewicht.
rest aanvullen met koolhydraten.




Teveel eiwitten slecht?
Je kunt teveel eiwitten binnenkrijgen en dit is niet gezond voor het lichaam. Omdat het lichaam niets verspilt worden deze eiwitten gewoon verbrand. Het nadeel bij het verbranden van deze overtollige eiwitten is dat er veel afvalstoffen bij vrijkomen. Deze afvalstoffen moeten worden verwerkt door de nieren en dit kan op den duur, door de extra belasting, schade aanrichten aan de nieren.

Naast de onnodige belasting op de nieren kan er ook onverteerd eiwit in de dikke darm terecht komen. Darmbacteriën weten hier wel raad mee met als gevolg extra gasontwikkeling en een opgeblazen gevoel.

( De behoefte aan eiwitrijke voeding )
 
Teveel eiwitten slecht?
Je kunt teveel eiwitten binnenkrijgen en dit is niet gezond voor het lichaam. Omdat het lichaam niets verspilt worden deze eiwitten gewoon verbrand. Het nadeel bij het verbranden van deze overtollige eiwitten is dat er veel afvalstoffen bij vrijkomen. Deze afvalstoffen moeten worden verwerkt door de nieren en dit kan op den duur, door de extra belasting, schade aanrichten aan de nieren.

Naast de onnodige belasting op de nieren kan er ook onverteerd eiwit in de dikke darm terecht komen. Darmbacteriën weten hier wel raad mee met als gevolg extra gasontwikkeling en een opgeblazen gevoel.

( De behoefte aan eiwitrijke voeding )
Misschien niet gezondheidsinformatie zoeken op sites als eten-en-drinken.infonu.nl. :rolleyes:
 
Geen grapje, groeiachterstand en ziekte, meegedaan aan een studie, al eerder gepost hier. Mijn behoefte was 5g/kg lichaamsgewicht. Vanaf toen kreeg ik dat ook. Inclusief alle andere medicatie en verminderde orgaanfuncties nooit nierproblemen gehad.
Wat woog je toen? 5g/kg is wel echt de leef, tonijn en biefstuk for days
 
Als jij genoeg drinkt zullen je nieren nergens last van hebben.
Als je nierpatient bent is dat anders.. maar dat ben je niet.

Gasvorming is irritant.. maar als dat het ergste is :roflol:
Deze persoon heeft al een verleden van niersteenvorming. Als je aanleg hebt om nierstenen te ontwikkelen, moet je wel degelijk oppassen om niet teveel eiwitten te consumeren. Als je aanleg voor nierstenen hebt, wordt altijd aanbevolen om zuinig te zijn met alles voedingsmiddelen die veel dierlijke eiwitten bevatten en niet enkel om genoeg te drinken.
 
Geen grapje, groeiachterstand en ziekte, meegedaan aan een studie, al eerder gepost hier. Mijn behoefte was 5g/kg lichaamsgewicht. Vanaf toen kreeg ik dat ook. Inclusief alle andere medicatie en verminderde orgaanfuncties nooit nierproblemen gehad.
Dat wil niets zeggen. Jij hebt misschien geen aanleg om nierstenen te ontwikkelen.
 
hmm had het me chiller ingebeeld :o
Nee helaas. Maar geeft wel aan dat een hogere consumptie aan eiwit niet direct nierproblemen geeft, en kan niet zeggen dat ik extra dronk.
 
Inmiddels bij huisarts geweest. Standaard praatje als je weer last krijgt dan moet je terug komen voor onderzoek.

Pijn nam met de dag af en heb na soms een pijnlijk moment nergens last van.

Vermoed dat het dus gewoon teveel eiwitten waren.. en sinds ik gestopt ben steeds minder last heb.
 
Back
Naar boven