XXL Nutrition

Eiwitten(whey) voor of na het trainen nemen?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regulerkil

Novice
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
79kg
IK heb 100% whey eiwittenshake van Stackers 2 en vroeg me af ik het nou voor of na de training moet nemen?

het is nogal onduidelijk omdat iedereen wat anders zegt graag wat advies :D
 
Gaat echt geen ruk uitmaken. Neem het rond je training, zit je wel goed.
 
Net na je training is oke hoor anders borrelt het maar in je buik tijdens de training.
 
Wat jij prettig vind. Verschil ga je waarschijnlijk niet merken, en anders neem je toch de helft van de dosering voor en de andere helft na de training :p
 
voor
of na
 
Hangt er van af of je wel/ niet een aanhanger van de "window" theorie ben.

Als je een aanhanger ben dan wil je zo snel mogelijk na je training de beschikking hebben over de aminozuren uit je eiwit wat betekend dat je je eiwit voor de training moet nemen ( hoelang voor je training hangt af van het soort eiwit)

Ben je geen aanhanger dan maakt het eigenlijk niet uit.
 
Hangt er van af of je wel/ niet een aanhanger van de "window" theorie ben. Als je een aanhanger ben dan wil je zo snel mogelijk na je training de beschikking hebben over de aminozuren uit je eiwit wat betekend dat je je eiwit voor de training moet nemen ( hoelang voor je training hangt af van het soort eiwit) Ben je geen aanhanger dan maakt het eigenlijk niet uit.
Maarja dan betreft de window theorie, hoelang duurt dat window, is whey dan wel vlug genoeg opgenomen of kom je dan terecht
bij isolaat of hydrosilaat?
 
Enigszins snel na de training als je voor de training niet veel eiwitten hebt gegeten

en anders is er geen haast
 
Enigszins snel na de training als je voor de training niet veel eiwitten hebt gegeten

en anders is er geen haast
Dit, het is conditioneel afhankelijk. Als je binnen een redelijke tijdsspanne voor het trainen te weinig eiwitten hebt binnen gekregen zou ik het na de training nemen; anders ervoor. Of 1 van de 2 handelingen beter is? Geen idee; al neig ik naar ervoor (gegeven dat je binnen een redelijke tijdsspanne ook weer na je training eet). Als je overigens safe wilt spelen doe je zowel voor als na je training, daar is iig. nog klinisch onderzoek van die het steunt t.o.v. twee momenten die 'buiten' de training liggen (ochtend/avond).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven