MuscleMeat

Ervaringen Carpale Tunnelsyndroom

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 3K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.384
Waardering
45.321
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
BB'ers,

sinds een aantal maanden voel ik enkele tientallen keren per dag een soort tintelingen in mijn handen/vingers. Overdag heb ik er niet superveel last van en ik kan mijn handen prima blijven gebruiken (geen krachtverlies). 's Nachts wordt ik hier wel één of twee keer wakker door en blijft het iets sterker aanhouden. Ik ben reeds naar de huisarts geweest en zij heeft mij doorverwezen naar de neuroloog (nadat het langere tijd aanhield). De neuroloog vermoed dat het het Carpale Tunnelsyndroom (CTS) betreft en binnenkort wordt een elektromyografie (EMG) uitgevoerd. Indien het CTS blijkt te zijn, is mogelijk een operatie benodigd. Ik zie dit niet zo zitten, en heb hier in een ouder forum reeds wat gelezen over Actieve Release Techniek, waar eerder mijn voorkeur naar uitgaat. Aangezien dat een ouder topic is en gerelateerd is aan AAS/kuren, mijn vraag of er mensen (natural) ervaringen hebben met CTS en hier wel of niet aan geopereerd zijn of ervaring hebben met Actieve Release Techniek. Ik gebruik geen AAS (nooit gedaan), en ben ook tijdelijk gestopt met creatine/ZMA/multivit. en andere supps (overschot aan B6 kan bijvoorbeeld ook tintelingen veroorzaken).

Mijn functioneren wordt er (nog) niet door belemmerd, maar heb nu wel ca. 4 maanden de tintelingen gedurende de dag in meer of mindere mate.
 
Mijn pa is hier aan geopereerd.

Hij heeft zich gehouden aan de weken dat hij niets mocht doen met de geopereerde hand, hierdoor is hij er nu helemaal vanaf en kan hij alles weer (ook met dezelfde kracht). Hij is hovenier en heeft kracht in handen en onderarmen dus altijd nodig.