AndroidHealthClinic

Essentiele aminozuren en BCAA: wanneer neem ik ze en waarom!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
400gram? Waar haal je dat vandaan?

Met whey is het iig heel simpel... 30a40gr poeder per keer nemen.
Iedere morgen bij je ontbijt, en 1 uur voor je training

Hha ja die 400gram was een typ foutje :rolleyes: ok bedankt.
 
In de cut :
9u Smorgens bij ontbijt 30gr whey

18u30 30min voor training whey 30gr

vlak voor 5gr bcaa
training 45min
vlak na 5gr bcaa

Cardio 45min
60min na training 30gr whey

Is dit ok?
 
BCAA's zijn toch vooral bedoeld voor het droogtrainen en ook uit eten te krijgen?

Sorry ik ben nieuw in supplementen:)
 
@Dystopian;
0,4g/kg betekent dat je 0,4 gram rekent per kg lichaamsgewicht.
Jij weegt 75kg, dus dan zou je 0,4 x 75 = 30 gram moeten nemen, that's it :)

@Bastaah;
BCAA's i.c.m. met KT houdt je immuunsysteem sterk en zorgt voor goede recovery na de KT
BCAA's zorgen voor een verhoogde eiwit synthese; (eiwit repareert spier sneller en zorgt voor een snellere supercompensatie; oftewel sneller herstel) - dit gaat nog sneller wanneer je de BCAA's inneemt met een glucosebron
BCAA's verminderen sterk het catabolisch (spierafbrekend) proces, dankzij deze eigenschap worden ze dus veel gebruikt in de cut
 
Is het niet zo dat als je BCAA's/EAA's neemt tegelijk met je Whey shake, dat ze dan minder goed opgenomen worden? Dat is ook de reden dat het apart verkocht wordt? De eiwitten in whey vermoeilijken de opname van de aminozuren in je BCAA/EAA supp. Or so I was told...

Ik heb sowieso altijd erg moeite met het timen van mijn supps aangezien ik 's ochtends vroeg train. Ik moet om 6:30 bij de sportschool zijn (ivm mijn werk daarna) en ik moet dus voor die tijd ontbijten, whey shake nemen, BCAA/EAA supp nemen en liefst ook nog Arginine-AKG (NO-Xplode)... En dat terwijl je die dingen dus niet tegelijk kan/mag nemen ivm de biologische beschikbaarheid. Haha wat te doen...
 
nice stukje
 
vraagje, heeft bcaa en eaa's nadelige dingen?
bijvoorbeeld dat ze iets kunnen veroorzaken, iets verkeerds?

me ouders beginnen te zeiken dus vandaar dat ik het vraag.
 
vraagje, heeft bcaa en eaa's nadelige dingen?
bijvoorbeeld dat ze iets kunnen veroorzaken, iets verkeerds?

me ouders beginnen te zeiken dus vandaar dat ik het vraag.

Er is een kans dat je heel ripped en buff gaat worden...
 
Er is een kans dat je heel ripped en buff gaat worden...
alleen maar beter toch xD
en het heeft toch helemaal geen zin om bcaa en eaa in te nemen?
ik gebruik nu bcaa pure caps en magic eaa's van bodyenfitshop.
maar in bcaa pure caps zitten 3 amonizuren en in magic eaa zitten die ook en nog veel meer.
 
vraagje, heeft bcaa en eaa's nadelige dingen?
bijvoorbeeld dat ze iets kunnen veroorzaken, iets verkeerds?

me ouders beginnen te zeiken dus vandaar dat ik het vraag.

Sommige ouders hebben altijd wat. Na een paar jaar hebben die van mij door dat whey niet gevaarlijk is. Maar waren gisteren weer bang dat ik rugklachten zou krijgen van dat zware trainen. Dan vinden ze me weer te dik worden in een bulk (@12%), dan weer te gespierd, dan weer te serieus met mijn eten bezig.

En ik ben 25 en heb de mazzel dat ik het alleen te horen krijg als ik bij ze op bezoek kom.

Het is gewoon een wereld waar ze zich nooit in verdiept hebben en zich niet in willen verdiepen, dat plus wat vooroordelen over wat gezonde voeding vs slechte voeding en het stereotype beeld van een krachtsporter.

Mijn advies: doe je onderzoek en in jip en janneke taal uitleggen waarom je supplementen neemt. Dan zal het gezeur niet ophouden, maar het wordt wel minder.
 
Sommige ouders hebben altijd wat. Na een paar jaar hebben die van mij door dat whey niet gevaarlijk is. Maar waren gisteren weer bang dat ik rugklachten zou krijgen van dat zware trainen. Dan vinden ze me weer te dik worden in een bulk (@12%), dan weer te gespierd, dan weer te serieus met mijn eten bezig.

En ik ben 25 en heb de mazzel dat ik het alleen te horen krijg als ik bij ze op bezoek kom.

Het is gewoon een wereld waar ze zich nooit in verdiept hebben en zich niet in willen verdiepen, dat plus wat vooroordelen over wat gezonde voeding vs slechte voeding en het stereotype beeld van een krachtsporter.

Mijn advies: doe je onderzoek en in jip en janneke taal uitleggen waarom je supplementen neemt. Dan zal het gezeur niet ophouden, maar het wordt wel minder.

Bedankt voor de mooie uitleg;)
ja daar ben nu ook mee bezig ben nu bezig om een hele email samen te stellen ..
 
het duurt gewoon een poosje, eerst zeiden ze ook je gaat niets bestellen en na een poosje leggen ze zich er bij neer
 
Sommige ouders hebben altijd wat. Na een paar jaar hebben die van mij door dat whey niet gevaarlijk is. Maar waren gisteren weer bang dat ik rugklachten zou krijgen van dat zware trainen. Dan vinden ze me weer te dik worden in een bulk (@12%), dan weer te gespierd, dan weer te serieus met mijn eten bezig.

En ik ben 25 en heb de mazzel dat ik het alleen te horen krijg als ik bij ze op bezoek kom.

Het is gewoon een wereld waar ze zich nooit in verdiept hebben en zich niet in willen verdiepen, dat plus wat vooroordelen over wat gezonde voeding vs slechte voeding en het stereotype beeld van een krachtsporter.

Mijn advies: doe je onderzoek en in jip en janneke taal uitleggen waarom je supplementen neemt. Dan zal het gezeur niet ophouden, maar het wordt wel minder.

Amen brother! :)
 
oke tnx
 
Laatst bewerkt:
Ik neem direct na de training 5 gram BCAA-Express door mijn 100% whey voor mij is dit prima. Ik zorg dan ook wel dat ik gedurende de dag hoog genoeg zit in de eiwitten uiteraardt.,
 
BCAA Pro van Universal, iemand daar ervaringen mee? ben hem sinds kort aan het gebruiken (eergisteren)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven