Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Iedere keer verbaas ik mij weer over gelovigen en de vrijheden die ze hebben. Deze mensen denken dat er een onzichtbaar opperwezen bestaat dat alles hier op aarde bepaalt, hier communiceren ze ook mee. Afhankelijk van het geloof zelfs meerdere malen per dag. Als een mens echter aangeeft dat hij stemmen hoort en praat met bijvoorbeeld geesten dan wordt dit gezien als iemand die geestelijk niet helemaal in orde is. Dat geldt ook voor gelovigen, alleen is dit vreemd genoeg nog niet algemeen geaccepteerd.
Slechte infrastructuur maakt Belgische snelwegen zo gevaarlijk
Meer verkeersveiligheid op de autosnelwegen vergt verbetering van de infrastructuur, vermindering van de verkeersdruk en meer controles op gevaarlijk rijgedrag.
In een studie van de European Transport Safety Council scoort België met een dertiende plaats slecht als het gaat over het risico op een dodelijk ongeval op de autosnelwegen. Denemarken, Groot-Brittannië, Zweden en Nederland hebben met 1 dode per miljard voertuigkilometers de veiligste snelwegen. Het gemiddelde risico op een dodelijk ongeval in België bedraagt 2,9 per miljard voertuigkilometers. Onze buurlanden Nederland (1,2), Frankrijk (1,7) en Duitsland (1,9) kennen een veel lager risico.
In de VAB Mobiliteitsbarometer, waar tweeduizend automobilisten gepolst werden een vergelijking te maken met de buurlanden Frankrijk, Nederland en Duitsland, wordt vooral gewezen op de kwaliteit van het wegdek en de wegmarkeringen in ons land.
Ondanks de inhaalbeweging die door voormalig mobiliteitsminister Hilde Crevits werd ingezet, blijven grote stukken van onze snelwegen onvoldoende scoren op vlak van kwaliteit van het wegdek (83 procent) en de wegmarkeringen (57 procent). Een zwak punt zijn de talrijke op- en afritten in ons land. VAB vraagt onderzoek naar de impact van de op- en afritten op de verkeersveiligheid en de doorstroming en het implementeren van de oplossingen die hieruit voortvloeien.
36 procent van de automobilisten vindt dat de toegenomen verkeersdruk effect heeft op veiligheid van de snelwegen. Voor 48 procent baart de toename van het vrachtverkeer zorgen. Met een aandeel van meer dan 20 procent vrachtverkeer zijn een aantal stroken snelwegen verzadigd, aldus VAB.
Volgens 4 op 10 ondervraagden is het veiliger op buitenlandse snelwegen omdat daar meer controles zijn, niet enkel op snelheid maar ook op asociaal gedrag zoals afstand houden of van rijstrook veranderen.
Gemiddeld 7 op 10 ondervraagden zeggen voorstander te zijn voor het uitbreiden van snelheidstrajectcontrole. Vooral jongere automoblisten (tot 34 jaar) en 65-plussers zijn de grootste voorstanders.
Hoorde net op de radio dat er terug een flitsmarathon komt, want overdreven snelheid veroorzaakt al die ongelukken. We scoren pofferdomme slechter dan Duitsland!
Als ik dagelijks de capriolen van sommige chauffeurs zie, dan betwijfel ik des te meer of overdreven snelheid er iets mee te maken heeft.
Het is gewoon één van de redenen, zeker niet de enige. Belgen rijden gewoon graag te snel en dronkenschap komt ook nog veel te vaak voor. Ik merk duidelijk een verschil wanneer ik in NL rij.
Heb de indruk dat snelwegen met meer dan 2 rijstroken net problematischer zijn. Er is altijd wel één of andere halve tamme die met 90 km/h op de middelste rijstrook aan het tuffen is. Dan gaan mensen zich terecht irriteren, vervolgens gaan sommigen rechts inhalen, en dan begint de miserie.
Alhoewel ik vrij recent tweemaal rechts ben ingehaald op een snelweg met twee rijstroken. Hun reden natuurlijk te snel, want had 120 km/u op cruise control staan, en stond zo goed als op hun punt voorliggers op de rechterrijstrook in te halen.
Heb de indruk dat snelwegen met meer dan 2 rijstroken net problematischer zijn. Er is altijd wel één of andere halve tamme die met 90 km/h op de middelste rijstrook aan het tuffen is. Dan gaan mensen zich terecht irriteren, vervolgens gaan sommigen rechts inhalen, en dan begint de miserie.
Alhoewel ik vrij recent tweemaal rechts ben ingehaald op een snelweg met twee rijstroken. Hun reden natuurlijk te snel, want had 120 km/u op cruise control staan, en stond zo goed als op hun punt voorliggers op de rechterrijstrook in te halen.
dit inderdaad, zeker in belgie waar mensen nooit van een knipperlicht gehoord hebben.
rij je op de meeste rechtste baan en wil je een auto inhalen, op het zelfde moment gaat er iemand van de meest linker baan zonder knipperlichten naar de middelste baan en zit gewoon bijna in de zijkant van je auto.
in nederland heb je ook wel van dit soort gevallen van raar inhalen waar het absoluut niet kan, vorig week zag ik iemand in de maastunnel inhalen door tussen de 2 auto's door te rijden. hoe hij dit gedaan heeft zonder een ongeluk te veroorzaken is voor mij nog steeds een raadsel
in nederland heb je ook wel van dit soort gevallen van raar inhalen waar het absoluut niet kan, vorig week zag ik iemand in de maastunnel inhalen door tussen de 2 auto's door te rijden. hoe hij dit gedaan heeft zonder een ongeluk te veroorzaken is voor mij nog steeds een raadsel
Het toppunt is dat dergelijke figuren meestal nog verontwaardigd reageren ook.
Maand geleden, wederom op een snelweg met drie rijstroken, reed er een Brit op de middelste rijstrook aan 100–110 km/u terwijl de rechtse rijstrook vrij was. Had cruise control weer op 120 km/u staan en was begonnen met inhalen. Dit ging echter niet snel genoeg voor de bumperklever achter mij. Toen ik op gelijke hoogte was met de Brit voegde die plotseling toch rechts in. De bumperklever haalt mij vervolgens meteen rechts in, met een woeste blik en handgebaren.
Hollanders, onnodig links rijden. Hoop kneuzen hier hoor, vooral in de spits, de leaserijders, gewoon blijven hangen en blik op oneindig, spiegelen ho maar.
Invoegen, bij ouderen, 40 plus zeg maar, stelselmatig niet over de schouder kijken, knipperlicht aan en dan maar wachten tot ze gaan, was vroeger normaal.
Nu leren ze pas knipperlicht aan als je kan en dan gelijk gaan. Dit is veel duidelijker.
Ik rijd tussen de 30 a 40000 prive per jaar. Voor het werk steeds met wisselende autos dus dat is niet meer bij te houden, klantautos en serviceauto. Ik ben automonteur, een auto van een vrouw herken je gelijk, je stapt in, en de binnenspiegel hangt naar links helemaal. Met 1 doel zodat ze in de spiegel naar derzelf kan kijken of de make up goed zit, maar totaal geen zicht naar achteren, niet lullig bedoeld, maar als je erop gaat letten, heel veel vrouwen rijden zo rond.
Niet voor niets dat je op een snelweg in de bumper van een vrouw hangt en ze totaal niets door heeft.
Tja belgie is een leuk land, vriendelijke mensen, ook al ken je ze niet, tanken is erg goedkoop vergeleken met hier.
Maar autorijden zijn ze behoorlijk slordig in valt ons vaak op.
Duitsers kunnen vaak goed rijden, fransen lekker vlot doorrijden. Deze zomer in italie geweest, is maar een geirriteerd volk lijkt wel, slingeren alles bij elkaar, ook links hangen, overal tussen door duiken, drama daar. Temprament noemen ze dat blijkbaar.
---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:07 ----------
Ow nog iets, ik heb de telegraaf app op de telefoon, makkelijk ff luchtig nieuws bijhouden. Staan tegenwoordig vaak filmpjes in van mensen met een dashcam.
Dus kom je steeds dingen tegen van zogenaamde wegpiraten.
Ga je het filmpje kijken, zie je iemand die rechts inhaalt, waarom, omdat andere onnodig links rijden, inclusief de auto met de camera zeg maar.
Dus die onnodig linksrijder stuurt een filmpje naar de telegraaf met een wijzende vinger naar diegene die rechts inhaalt, waar toch niemand last van heeft, omdat ze het komende kwartier toch niet bedenken om maar eens naar rechts te gaan.