MuscleMeat

Even voorstellen + vraagje

Bezoekers in dit topic

nienke99

Novice
Lid geworden
1 nov 2015
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
66kg
Hey allemaal,

Ik lees al een aardig tijdje mee op het forum, maar heb nog nooit zelf iets gepost. Dus bij deze even een klein voorstelrondje.

Ik ben Nienke en ik ben 17 jaar oud. Ben op m'n 16e begonnen met krachttraining (nu iets meer dan een jaar geleden), na eerst (lekker typisch) de "ik train op zolder met youtube-filmpjes"-fase te hebben gehad.
In het begin was het voornamelijk nog een beetje aanklooien met een kant-en-klaar schema van de sportschool.

Naarmate de tijd vorderde, ben ik me meer en meer gaan interesseren in alles wat voeding en sport betreft. Ik ben sinds 2 maanden naar een andere sportschool verhuisd waar veel meer mogelijkheden zijn qua krachttraining, en ik heb nu ook ongeveer de balans gevonden met mijn voeding. Ik heb voordat ik begon met trainen een tijd lang een eetstoornis gehad, die van "zo min mogelijk eten" naar "alleen maar gezond eten" ging. Achteraf heeft deze fase een positieve invloed op me gehad; ik heb veel geleerd over voeding voordat ik weer enigszins normaal durfde te eten. Hier heb ik nu profijt van.
Wanneer ik opmerkelijke veranderingen in de spiegel zie (de verkeerde veranderingen ;) track ik mijn voeding weer een tijdje, en verder eet ik zoveel mogelijk op gevoel met genoeg eiwitten en vetten, en het merendeel van de carbs pre- en post workout.

Trainen gaat op zich goed; ik ben na een lange pauze weer aan het opbouwen. Sinds vorig jaar maart heb ik last gehad van mijn knie. De huisarts en fysio bleven maar gokken, en 2 maanden geleden was ik daar zo klaar mee dat ik zelf ben gaan uitzoeken wat het best werkt voor mij. Gek genoeg gaat het nu veel beter, en heb ik bijna geen last meer. Ik doe nu een lange warming-up en cooling-down, en train mijn quads nu voornamelijk high-rep, met voorzichtig weer wat squats. Maar... ik kan weer trainen :D

Dit was mijn verhaal even samengevat.

De eigenlijke reden dat ik dit topic aanmaakte, is dat ik zoveel ben gaan houden van de sport, voeding en alles eromheen, dat ik hier later iets mee wil gaan doen. Of dit iets in de richting van voeding en diëtetiek wordt of echt de sport alleen moet ik nog even uitzoeken, maar de plannen zijn er.
Ik zou alleen heel graag ervaring willen opdoen binnen deze branche. Ik denk namelijk dat je meer aan praktijkervaring hebt dan aan een papiertje waar "ik ben personal trainer" o.i.d. op staat, en dat je beter vroeg kunt beginnen met leren d.m.v. vallen en opstaan onder begeleiding, dan dat je na je studie meteen in het diepe springt en eigenlijk geen fouten meer kunt maken omdat je zogenaamd gecertificeerd bent.
Nu is mijn vraag; heeft iemand hier ervaring mee en/of eventuele tips/ideeën voor?

Sorry voor het lange verhaal. Respect als je hier bent gekomen met lezen ;)

Nienke
 
Back
Naar boven