MuscleMeat

Feedback trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Henkertekel

Novice
Lid geworden
18 mei 2016
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
68kg
Beste BB'ers

Ik ben een beginnende lifter, en ik ga nu ongeveer 5/6 maanden naar de sportschool.
De afgelopen maanden een soort PPL split heb gedaan, waarin ik 5x per week(Ma-Vr) en de laatste benen skipte.:o Ik heb wat goeie noobgains maar wil nu gaan focussen op full body krachttraining met serieuze compound oefeningen. Deze heb ik de eerste maanden niet of nauwelijks uigevoerd.

Ik heb zelf het volgende trainingsschema gemaakt en hierop zou op ik graag wat feedback krijgen.

Workout A
Squat 5x5
Benchpress 5x5
BOR 5x5
Incline Dumbell Bechpress 3x8-12
(assisted ) Pullups 3x8-12
Bicep Curl 3x8-12
Calve Machine 3x8-12
Lateral Raises 3x8-12
Tricep ext. 2x10-15
Plank 3x60sec

Workout B
Squat 5x5
OHP 5x5
Deadlift 1x5
Chest Fly machine 3x8-12
Rear delt Fly (machine) 3x8-12
Bicep Curl 3x8-12
Calve machine 3x8-12
Cable Row 3x8-12
Tricep Ext. 2x10-15
Plank 3x60sec

Ik ga drie keer per week sporten (ma-wo-vr) en wissel workout A en B af.
Hierdoor doe ik dus week 1 ABA en week 2 BAB, dit herhaalt zich dan.
Ik ben benieuwd naar jullie mening
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat je hier de essentie van 5 x 5 mist.

Dit lijkt meer op een full body schema.

Workout B is er niet ?
 
Ik denk wel dat je hier de essentie van 5 x 5 mist.

Dit lijkt meer op een full body schema.

Workout B is er niet ?

Ik had per ongeluk te vroeg het topic geplaatst. :mad: Is nu geupdate.
Is het idee van 5x5 niet dat je dmv progressive overload kracht opbouwt in de "main lifts"?
 
Is het idee van 5x5 niet dat je dmv progressive overload kracht opbouwt in de "main lifts"?

Correct, maar iets zegt me dat dit een retorische vraag is
 
Correct, maar iets zegt me dat dit een retorische vraag is

Zo was het niet bedoeld ;).
Ik vraag me alleen af waarom ik de essensie van 5x5 mis door deze oefeningen toe te voegen.
 
5 x 5 is een programma waar over nagedacht is.
Vanzelfsprekend is het dan ook uitgebalanceerd.

Prima dat je full body's gaat doen, maar je zegt dat je Stronglifts 5 x 5 gaat volgen en dat is totaal niet zo.
Dus het is gewoon een kanttekening van mij.

Jij rukt het totaal uit zijn verband.
Wel zie je zo nu en dan dat er bij A Chest dips en tri. Ext toegevoegd worden en bij B Pull ups en Bi. curls.

Dan kun je nog zeggen dat je wat toe voegt.
Jij pakt een zwik oefeningen en voegt daar 3 compounds uit 5 x 5 aan toe ;)
 
5 x 5 is een programma waar over nagedacht is.
Vanzelfsprekend is het dan ook uitgebalanceerd.

Prima dat je full body's gaat doen, maar je zegt dat je Stronglifts 5 x 5 gaat volgen en dat is totaal niet zo.
Dus het is gewoon een kanttekening van mij.

Jij rukt het totaal uit zijn verband.
Wel zie je zo nu en dan dat er bij A Chest dips en tri. Ext toegevoegd worden en bij B Pull ups en Bi. curls.

Dan kun je nog zeggen dat je wat toe voegt.
Jij pakt een zwik oefeningen en voegt daar 3 compounds uit 5 x 5 aan toe ;)

Haha, Ok ik begrijp inderdaad wat je bedoeld.;)
Ik kan dus eigenlijk niet meer stellen 5x5 te gaan doen, maar meer een zelf samengesteld full body routine.
Ik blijf echter benieuwd of dit schema op deze manier compleet/goed is, en of dit me mogelijk goede resultaten gaat opleveren.:p
 
Dit lijkt meer op een full body schema.
Stronglifts 5x5 is een fullbody schema.

Is het idee van 5x5 niet dat je dmv progressive overload kracht opbouwt in de "main lifts"?
Dat is inderdaad goed samengevat de essentie.

Ik vraag me alleen af waarom ik de essensie van 5x5 mis door deze oefeningen toe te voegen.
Omdat het toevoegen van oefeningen een negatief effect kan hebben op je vooruitgang. Meer oefeningen betekent meer volume, meer volume betekend meer herstel nodig.
Het kan werken, of het kan falen, daar ga ik me niet over uitspreken. Alleen kan je het geen stronglifts 5x5 meer noemen, want dat is het niet meer. Dit is een pluspunt.

Ik kan dus eigenlijk niet meer stellen 5x5 te gaan doen, maar meer een zelf samengesteld full body routine.
Zolang je 5 sets van 5 doet doe je per definitie 5x5. Gewoon niet stronglifts.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
“wil nu gaan focussen op full body krachttraining”

Begin dan maar eens met de helft van de accesory lifts eruit te flikkeren en dingen toe te voegen wanneer dat nodig is. Je zegt dat je een schema hebt gemaakt met “serieuze compound oefeningen”… die zitten er ook tussen ja. Maar dit heeft weinig meer met een krachtdoel te maken. Al die accesory lifts gaan je op de grote compounds tegen werken. Je zegt zelf dat je doel kracht is, dan moet je ook een schema maken wat dat doel bewerkstelligt.

Dit is een beetje alsof je zegt dat je appeltaart wilt gaan maken en een recept voor lasagne neerlegt. Ook lekker, maar toch echt wat anders.
 
Laatst bewerkt:
Lef

Yep, I know.

Maar de accenten van de 5 lifts zijn puur gericht op basisopbouw.
Een full body gaat mijns inziens (als het goed is) wat verder.

De full body van Strong Lifts 5 x 5 beslaat 2 Work Outs en niet 1 zoals een normale Full Body wel doet.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven