AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Bezoekers in dit topic

Heb post even bewerkt Alex
 
Geen record op grote wedstrijden, maar ben hier toch blij mee gezien de omstandigheden:

 
M'm filmpje van het NK RAW gister. 325 kg squat, 195 kg bench en 342.5 kg deadlift, voor een 862.5 kg totaal en een eerste plaats in zowel de 120+ klasse als voor de hoogste wilks :)

ik zat in het publiek tijdens die deadlift zag er hard uit man :wl:
 
Geen record op grote wedstrijden, maar ben hier toch blij mee gezien de omstandigheden:


nice man.
ziet er wel een beetje eng uit met suicide grip en de vrij aggressieve manier van unracken.
 
nice man.
ziet er wel een beetje eng uit met suicide grip en de vrij aggressieve manier van unracken.
Dacht dat mijn blote buik het engst zou zijn!

Je hebt gelijk, ik druk niet suicide normaal. Maar een fat bar is te dik om mijn duimen om de bar heen te krijgen en tegelijk de draaiing van mijn onderarmen goed te krijgen. Dus nood breekt wet. Plus het scheelt wat voor mijn tuck. Hoe dan ook: eerder die training was ik hem al bijna kwijt met unracken, dus goed gezien.
 

Aantal squats van de afgelopen weken..
 
Laatste keer maxen op de bench, vanaf nu trainen voor een strongmanwedstrijd in juli. Geen risico nemen dus vanaf nu. Tweede helft van 2017 ga ik wel besteden aan bench, toch ooit die 200 raw halen.

 
Ik ben op zoek naar wat feedback.

Ik heb al jaren problemen met squatten. Dan gaat het weer een poosje wel, dan weer niet enz enz.
Ik ben totaal niet mobiel en heb veel core problemen, ook last van scoliose waardoor ik altijd weer opnieuw rugklachten kreeg.
Nu een poosje veel gewerkt aan de kracht in mijn onderrug en stretch uitgebreid voor ik aan mijn training begin.
Dit heeft wel wat geholpen, maar desondanks krijg ik mijn squat gewoon niet opgebouwd.
Het probleem is dat ik voorover val en dan vanuit mijn tenen ga duwen, en ik krijg dit zelf niet gecorrigeerd.

Wat DL betreft, ook dit jaren niet gedaan ivm onderrug klachten. Nu dus een poosje aan mijn onderrug gewerkt dmv rack pulls en back extensions.
Dit heeft goed geholpen, nu de stap gezet om DL te gaan doen vanaf 2 plates.
Ook hier zullen ongetwijfeld de nodige verbeteringen te maken zijn.


 
RFFNCK

Squat ziet er technisch vrij goed uit (ondanks dat je niet echt lijkt te bracen, wat problemen kan opleveren als je zwaarder gaat, voor info hierover Google: Chris Duffin Breathing and Abdominal Bracing for Strength). Het op je tenen komen valt in de latere reps wel meer op. misschien is het een idee om gewichthef schoenen te kopen hiervoor (met verhoogde hak). Een ding dat mij hierbij erg heeft geholpen was licht squatten (met circa 50% van je 1RM) en dan heel langzaam zakken (circa 5 sec) en echt te focussen op het squatten op je hielen. Nog 1 klein dingetje, probeer je uitloop met gewicht meer solide te krijgen, want als je zwaarder gaat, kan je daar last van krijgen. Wat je wil doen is het gewicht eerst alleen omhoog tillen uit het rack, en daarna 2-3 stappen zetten om te gaan squatten (dus niet te veel gaan schuifelen).

Wat bij deadlift meteen op valt is dat je met je armen trekt. Hier zeker mee uitkijken, want dit kan een flinke bicep tear veroorzaken. Wat ik altijd aanraad voor mensen die geen echte powerlifting ambities hebben (en eigenlijk ook voor mensen die dat wel hebben en op wedstrijd het beste met hookgrip kunnen tillen) is om altijd overhands te deadliften tot je grip faalt. Als je grip faalt, overhands met straps verder deadliften. Verder ziet je techniek er vrij solide uit eigenlijk. Goed rechte rug, bracen ziet er stuk beter uit, let alleen beetje op of je heupen niet eerder stijgen dan de stang, misschien iets hoger starten met je heupen, kijken hoe dat aanvoelt.

Wat misschien handig is om over een tijdje te doen is om het bovenstaande te oefenen, dan over een tijdje met een iets zwaarder gewicht (bij een gewicht waar je circa 3 reps mee haalt), om nog eens een video te posten, omdat met zwaarder gewicht meer feedback krijgt over waar het fout gaat, mits dat ivm scolliose mogelijk is natuurlijk. Hoop dat het helpt, succes!
 
RFFNCK

Squat ziet er technisch vrij goed uit (ondanks dat je niet echt lijkt te bracen, wat problemen kan opleveren als je zwaarder gaat, voor info hierover Google: Chris Duffin Breathing and Abdominal Bracing for Strength). Het op je tenen komen valt in de latere reps wel meer op. misschien is het een idee om gewichthef schoenen te kopen hiervoor (met verhoogde hak). Een ding dat mij hierbij erg heeft geholpen was licht squatten (met circa 50% van je 1RM) en dan heel langzaam zakken (circa 5 sec) en echt te focussen op het squatten op je hielen. Nog 1 klein dingetje, probeer je uitloop met gewicht meer solide te krijgen, want als je zwaarder gaat, kan je daar last van krijgen. Wat je wil doen is het gewicht eerst alleen omhoog tillen uit het rack, en daarna 2-3 stappen zetten om te gaan squatten (dus niet te veel gaan schuifelen).

Wat bij deadlift meteen op valt is dat je met je armen trekt. Hier zeker mee uitkijken, want dit kan een flinke bicep tear veroorzaken. Wat ik altijd aanraad voor mensen die geen echte powerlifting ambities hebben (en eigenlijk ook voor mensen die dat wel hebben en op wedstrijd het beste met hookgrip kunnen tillen) is om altijd overhands te deadliften tot je grip faalt. Als je grip faalt, overhands met straps verder deadliften. Verder ziet je techniek er vrij solide uit eigenlijk. Goed rechte rug, bracen ziet er stuk beter uit, let alleen beetje op of je heupen niet eerder stijgen dan de stang, misschien iets hoger starten met je heupen, kijken hoe dat aanvoelt.

Hoop dat het helpt, succes!

Super, heel erg bedankt voor de tips! Kan ik zeker mee vooruit
 
Eerste PR van 2017 is een feit voor mij. Niet slecht voor lange niet niet consequent gebenched te hebben.
Is trouwens ietsje meer dan 150, omdat ik ook 4x45lbs-schijven gebruikt heb (+1,6).

 
3x220kg (vanaf 0.30m)


3x130kg


Nog lang niet wat het ooit geweest is maar back on track naar een dikke deadlift.
 
2 leuke PRs voor mij vandaag

- 100kg snatch (+5kg). Niet de mooiste lift maar laatste x dat ik de oly lifts kan doen voor een dikke maand, dus heb gewoon mijn goesting gedaan.
- 140kg clean (+15kg). Helemaal niet de bedoeling/gepland, maar ging plots vlot allemaal. Was geleden sinds mei 2016 dat ik nog cleans gedaan had. Techniek wel laat te wensen over (niet genoeg extensie, teveel 'give' in de rug, rechtervoet die teveel naar buiten gaat bij catch etc.). 2 nipte fails op 150kg, maar was ook echt gewoon leeg toen.

 
Back
Naar boven