XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor alle hulp en uitleg!

Fitness Seller had al gezegd dat de HD 1 prima zou voldoen, maar eerlijk gezegd zou ik de HD 2 willen voor 2 redenen:

- zoals iemand al aangaf, het oog. Ziet er gewoon mooi en strak uit.
- Ik ga beginnen met dit en zou liever niet willen dat ik na zeg 6 maanden denk had ik de HD2 maar gekocht want het gaat zo lekker en ik wil zwaarder.

Dat gezegd hebbende is het misschien gewoon onzin. Ik wil namelijk niet gaan bodybuilden.
Ik wil afvallen en tevens wat meer spieren kweken en er hopelijk ooit uit te zien als laat zeggen een zwemmer.

Tja dan blijft de vraag gezien waar ik naartoe wil:"

- HD1 en het geld dat ik bespaar op de HD 2 stoppen in een 50mm set
- HD2 en 30mm set met dan ook de biceps uitbreiding

Heb namelijk voor het goedkopere bankje gekozen omdat het mij het beste leek om biceps/benen uitbreiding erbij te doen + dat het rood gewoon goed staat bij de HD2.

Willen jullie nog 1 keer adviseren?
Dan houd ik ermee op en ga over to aanschaf.

Nogmaals bedankt!
 
Ik heb hem ook binnen van vorige week. Bar voelt goed imo maar de padding laat wel wat te wensen over. De coating is er bij mij na 2 training ook al af waar die op de afleggers ligt.
De zwarte poedercoating is inderdaad niet geheel slagvast :( Maar na twee trainingen is wel heel erg snel... Wat voor afleggers heb je, gewoon staal of met rubber/plastic bescherming?

Bij voorzichtig/netjes gebruik zou de coating in ieder geval niet zomaar eraf mogen gaan.
 
Ik heb hem ook binnen van vorige week. Bar voelt goed imo maar de padding laat wel wat te wensen over. De coating is er bij mij na 2 training ook al af waar die op de afleggers ligt.

Ik ga hem straks voor het eerst gebruiken dus kan er verder nog niet echt over mee praten. Heb wel de ATX Fat Bar oude model, welke volgens mij dezelfde coating heeft en daar zit nog geen enkele beschadiging aan, hoewel ik hem weinig gebruikt hem.
Wat voor afleggers heb jij dan? Ik heb van die Barbarian J-Hooks met hard dik rubber erop, gok niet dat de coating dan zo snel gaat beschadigen.
 
De zwarte poedercoating is inderdaad niet geheel slagvast :( Maar na twee trainingen is wel erg snel... Wat voor afleggers heb je, gewoon staal of met rubber/plastic bescherming?

De gewone stalen. Ik heb nog een Powertec rack van bij jullie toen jullie pas begonnen denk ik :p Dus die is al heel wat jaartjes oud :)

Ik ga hem straks voor het eerst gebruiken dus kan er verder nog niet echt over mee praten. Heb wel de ATX Fat Bar oude model, welke volgens mij dezelfde coating heeft en daar zit nog geen enkele beschadiging aan, hoewel ik hem weinig gebruikt hem.
Wat voor afleggers heb jij dan? Ik heb van die Barbarian J-Hooks met hard dik rubber erop, gok niet dat de coating dan zo snel gaat beschadigen.

Geen J-Hooks, geen rubber. Gewoon de standaard stalen. Maar na, pak hem beet, 10 keer te racken en unracken vind ik het wel helemaal snel. En het is niet dat ik geen zorg voor mijn bar draag.
Ach ja. Wat tape en wat Hammerrite ofzo :p
 
Bedankt voor alle hulp en uitleg!

Fitness Seller had al gezegd dat de HD 1 prima zou voldoen, maar eerlijk gezegd zou ik de HD 2 willen voor 2 redenen:

- zoals iemand al aangaf, het oog. Ziet er gewoon mooi en strak uit.
- Ik ga beginnen met dit en zou liever niet willen dat ik na zeg 6 maanden denk had ik de HD2 maar gekocht want het gaat zo lekker en ik wil zwaarder.

Dat gezegd hebbende is het misschien gewoon onzin. Ik wil namelijk niet gaan bodybuilden.
Ik wil afvallen en tevens wat meer spieren kweken en er hopelijk ooit uit te zien als laat zeggen een zwemmer.

Tja dan blijft de vraag gezien waar ik naartoe wil:"

- HD1 en het geld dat ik bespaar op de HD 2 stoppen in een 50mm set
- HD2 en 30mm set met dan ook de biceps uitbreiding

Heb namelijk voor het goedkopere bankje gekozen omdat het mij het beste leek om biceps/benen uitbreiding erbij te doen + dat het rood gewoon goed staat bij de HD2.

Willen jullie nog 1 keer adviseren?
Dan houd ik ermee op en ga over to aanschaf.

Nogmaals bedankt!

Tja je spreekt jezelf enigszins tegen. Eerst zeg je dat je misschien over 6 maanden wel denkt dat je zwaarder wilt, anderzijds is het alleen om af te vallen en wat spieren te kweken om er uit te zien als een zwemmer.
Uitgaande van het eerste + dat je voor het oog ook wat wilt zou ik voor de HD2 gaan met 30mm als 50mm niet meer in het budget valt.
Als het echt om af te vallen is en je niet van plan bent al te zwaar te gaan zou ik de HD1 + 30mm doen en de 50mm helemaal laten liggen voor wat het is.

Mijn ervaring sinds ik een home gym heb is wel dat je altijd maar meer wilt en nooit uitgekocht raakt, vandaar dat ik eerder al zei buy nice or buy twice, maar niet iedereen is natuurlijk zo :)

Edit: maar, heb je al wel eerder aan fitness of iets dergelijks gedaan? Aangezien je ook begeleiding etc mist zou ik anders aanraden om eerst enkele maanden in een gewone sportschool te gaan trainen. Heb je daarna waarschijnlijk ook een beter idee van wat je wel en niet zou willen hebben.

En je kan beter 1 keer te vaak dan te weinig om advies vragen, spijt krijgen van je aankoop is zonde aangezien het een erg lange tijd mee gaat!
 
De gewone stalen. Ik heb nog een Powertec rack van bij jullie toen jullie pas begonnen denk ik :p Dus die is al heel wat jaartjes oud :)

Geen J-Hooks, geen rubber. Gewoon de standaard stalen. Maar na, pak hem beet, 10 keer te racken en unracken vind ik het wel helemaal snel. En het is niet dat ik geen zorg voor mijn bar draag.
Ach ja. Wat tape en wat Hammerrite ofzo :p

Moeilijk te zeggen, het kan inderdaad door de haken komen. Als je net langs het lipje schraapt bijvoorbeeld. Ik zal het eens in de gaten houden, als andere klanten er ook last van hebben zullen we daar zeker eens naar moeten kijken maar tot nu toe hebben we nog geen klachten ontvangen over de nieuwe specialty bars.

Je kunt in ieder geval even foto's doorsturen naar onze klantenservice, ik wil het wel graag even zien :)
 
Ik heb een paar jaar geleden met een vriend getraind. Ongeveer een jaar lang.
Door werk kwam het niet meer goed uit. Nu zelfstandig met een bedrijf aan huis. Heb dus alle tijd om te trainen wanneer ik wil maar dan wel alleen.
 
Moeilijk te zeggen, het kan inderdaad door de haken komen. Als je net langs het lipje schraapt bijvoorbeeld. Ik zal het eens in de gaten houden, als andere klanten er ook last van hebben zullen we daar zeker eens naar moeten kijken maar tot nu toe hebben we nog geen klachten ontvangen over de nieuwe specialty bars.

Je kunt in ieder geval even foto's doorsturen naar onze klantenservice, ik wil het wel graag even zien :)

Dat zal het niet zijn. Het is echt een 'lapje' coating dat eraf is hoor. Ongeveer 5 op 5cm. Ik zal straks eens een foto maken ;)
 
Ik heb een paar jaar geleden met een vriend getraind. Ongeveer een jaar lang.
Door werk kwam het niet meer goed uit. Nu zelfstandig met een bedrijf aan huis. Heb dus alle tijd om te trainen wanneer ik wil maar dan wel alleen.

Oke, als ik zou moeten kiezen zou ik wel als eerste kiezen voor een degelijk rek. Als je later een rek of schijven zou moeten vervangen voor wat beters dan is een nieuwe set schijven / barbell goedkoper.
Als je echt het idee hebt om nooit erg zwaar te gaan trainen gewoon voor een goedkoper rek en 30mm gaan. Maar voor je het weet heb je het virus te pakken en wil je juist alleen maar zwaarder :)
 
Ik heb hem ook binnen van vorige week. Bar voelt goed imo maar de padding laat wel wat te wensen over. De coating is er bij mij na 2 training ook al af waar die op de afleggers ligt.
Waarom vond je de padding trouwens tegenvallen? Heb hem net voor paar setjes gebruikt en vond de padding wel prima (nu heb ik nog nooit met een SSB gesquat en squat ik nooit met een pad bij gewone squats, dus kan nergens mee vergelijken).

Bij de eerste 20kg schijf die ik aan de sleeve hing kwam er al een flinke vieze plek/beschadiging op de sleeve.. Krijg het zo niet weggepoets en ging er kort met fijne staalwol overheen (bad idea :(), maar de plek blijft zitten + dat het chroom nu sowieso wat verder vervaagd is door dat mooie staalwol.. Lijkt wel of de ene sleeve net wat dikker is dan de andere sleeve (en ook dan die van de multi grip bar). Zal zo eens kijken of ik hem kan opmeten om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is, schijven gingen er in ieder geval ietwat stroef overheen, alsof hij dikker dan 50.0mm is.
 
Waarom vond je de padding trouwens tegenvallen? Heb hem net voor paar setjes gebruikt en vond de padding wel prima (nu heb ik nog nooit met een SSB gesquat en squat ik nooit met een pad bij gewone squats, dus kan nergens mee vergelijken).

Bij de eerste 20kg schijf die ik aan de sleeve hing kwam er al een flinke vieze plek/beschadiging op de sleeve.. Krijg het zo niet weggepoets en ging er kort met fijne staalwol overheen (bad idea :(), maar de plek blijft zitten + dat het chroom nu sowieso wat verder vervaagd is door dat mooie staalwol.. Lijkt wel of de ene sleeve net wat dikker is dan de andere sleeve (en ook dan die van de multi grip bar). Zal zo eens kijken of ik hem kan opmeten om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is, schijven gingen er in ieder geval ietwat stroef overheen, alsof hij dikker dan 50.0mm is.
Stuur je foto's en bevindingen ook maar even naar de klantenservice, dan zullen we dat eens bekijken.

De coatings van deze specialty bars zijn in ieder geval niet zo slagvast als normale barbells, dit zijn poedercoatings zoals op toestellen. Staalwol is daarbij sowieso niet zo'n goed idee :p
 
Stuur je foto's en bevindingen ook maar even naar de klantenservice, dan zullen we dat eens bekijken.

De coatings van deze specialty bars zijn in ieder geval niet zo slagvast als normale barbells, dit zijn echt poedercoatings zoals op toestellen. Staalwol is daarbij sowieso niet zo'n goed idee :p

Zal ze zo opsturen. De poedercoating zelf (of zijn de sleeves ook gepoedercoat?) heb ik geen last van, dat blijft wel zitten icm rubberen j-hooks. Had wel verwacht dat de sleeve zelf wat beter hier tegen zou kunnen.
Sleeves ook opgemeten, de ene is 50.05mm en de andere 50.2mm, is dus wel ietsjes dikker maar afwijking valt nog wel mee.
 
Zal ze zo opsturen. De poedercoating zelf (of zijn de sleeves ook gepoedercoat?) heb ik geen last van, dat blijft wel zitten icm rubberen j-hooks. Had wel verwacht dat de sleeve zelf wat beter hier tegen zou kunnen.
Sleeves ook opgemeten, de ene is 50.05mm en de andere 50.2mm, is dus wel ietsjes dikker maar afwijking valt nog wel mee.
Nee de sleeves zijn gewoon verchroomd dat is geen poedercoating, enkel het zwart op de bar zelf is poedercoating - ik had het verkeerd gelezen excuses. Ik wacht je foto's even af, ik kan er nu moeilijk iets over zeggen. Maar als je bijvoorbeeld een halterschijf hebt met harde randen (zoals gewoon gietijzer en geen afgeronde binnenring) en die gaat wat schuin erop waardoor deze zich in de sleeve graaft of iets dergelijks, dan zou het chroom inderdaad al snel kunnen beschadigen.
 
Nee de sleeves zijn gewoon verchroomd dat is geen poedercoating, enkel het zwart op de bar zelf is poedercoating - ik had het verkeerd gelezen excuses. Ik wacht je foto's even af, ik kan er nu moeilijk iets over zeggen. Maar als je bijvoorbeeld een halterschijf hebt met harde randen (zoals gewoon gietijzer en geen afgeronde binnenring) en die gaat wat schuin erop waardoor deze zich in de sleeve graaft of iets dergelijks, dan zou het chroom inderdaad kunnen beschadigen.
Ik heb wel jullie standaard gietijzeren schijven, het gekke is dat de 'beschadiging' erop lijkt of het er op zit en niet of er echt een stuk uit is. Foto is verzonden naar de klantenservice.
 
Ik heb wel jullie standaard gietijzeren schijven, het gekke is dat de 'beschadiging' erop lijkt of het er op zit en niet of er echt een stuk uit is. Foto is verzonden naar de klantenservice.
Als het gewoon om krassen gaat is dat waarschijnlijk inderdaad door de halterschijf maar als er echt stukken chroom afbladeren dan is het wel degelijk een productiefout.

Ik zal het morgenochtend direct oppakken als ik op kantoor ben!
 
Hoi, krijgen jullie toevallig binnenkort een nieuwe lading (andere kleuren) romaleos binnen?
 
Heb de HD-MS-L101 trainingsbank besteld, leek me een goede aanbieding door de uitverkoop

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom is een groot deel van de Heavy Duty line in uitverkoop?
 
Heb de HD-MS-L101 trainingsbank besteld, leek me een goede aanbieding door de uitverkoop

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom is een groot deel van de Heavy Duty line in uitverkoop?
Bedankt voor de bestelling! Zeker een goede deal met deze korting :flex:

Deze HD toestellen die in de uitverkoop zijn, zijn niet onze originele Heavy Duty lijn maar een productlijn van Marbo (zie hier bijvoorbeeld de Marbo variant van het door jou bestelde bankje).

Wij hebben deze eenmalig als Heavy Duty uitvoering laten produceren en als promotie aangeboden met hoge kortingen :)
 
Back
Naar boven