XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Huh. Hacksquats icm Greyskull? Wat heb ik gemist?
 
Huh. Hacksquats icm Greyskull? Wat heb ik gemist?
Mijn nieuwe gym heeft een mooi hacksquat apparaat, en aangezien ik altijd extreem veel problemen heb gehad met de squat, ga ik eerst proberen hoe de hack squat mij bevalt.
Geen idee of dit aan de houding ligt van mijn lichaam, als kind last gehad van een scheve rugwervelkolom (lichte s-vorm) en vroeger ook steunzolen gedragen.
Misschien dat ik er ooit professioneel iemand naar moet laten kijken en die wellicht kan verifiëren of er iets mis is met mijn houding of dat het gewoon tussen de oren zit.. :D

FREAKJAM kan niet squatten:D
Zo kan je het ook stellen :P

Want? Ik meen in het verleden wel squats te hebben gezien in dit logje!
Klopt, maar geen squats van hoog niveau. Erg veel last van mijn houding wanneer ik hoger dan 50kg squat, en ik heb weinig tot geen last van een nauwe stance, maar daardoor kan ik weer niet fatsoenlijk squatten.

Squats zijn kut...:windup:
Ook dat. Hack squats gaan tot op heden prima, en sterker nog ik vind ze zelfs leuk om te doen.

:treuren:
 
Genoeg mensen bij mt die naar je squat kunnen kijken en tips kunnen geven.
 
De aanhouder wint Freak, weet zeker dat ook jij prima kunt squatten, met veel oefening en eventueel ondersteunende oefeningen om aan je zwakkere punten te werken.
Dusse.. Wanneer ga je weer? ;)
 
Ik kan het zo snel niet uit je log halen, dus vandaar deze opmerking en vraag:

Ik zie dat je begint met gewicht wat je niet maximaal dat aantal herhalingen kan maken, maar lichter..
Dan pomp je in je laatste set alles eruit? Wat is hiervoor de grondslag en wat hoop je hiermee te bereiken?
Heeft het je tot nu toe gebracht wat je wilde en kan je het aanraden?
 
Ik kan het zo snel niet uit je log halen, dus vandaar deze opmerking en vraag:

Ik zie dat je begint met gewicht wat je niet maximaal dat aantal herhalingen kan maken, maar lichter..
Dan pomp je in je laatste set alles eruit? Wat is hiervoor de grondslag en wat hoop je hiermee te bereiken?
Heeft het je tot nu toe gebracht wat je wilde en kan je het aanraden?
+1, vind ik zelf ook vreemd
 
Ik kan het zo snel niet uit je log halen, dus vandaar deze opmerking en vraag:

Ik zie dat je begint met gewicht wat je niet maximaal dat aantal herhalingen kan maken, maar lichter..
Dan pomp je in je laatste set alles eruit? Wat is hiervoor de grondslag en wat hoop je hiermee te bereiken?
Heeft het je tot nu toe gebracht wat je wilde en kan je het aanraden?
Dat is Greyskull LP. Werkt als een trein. Je main sets zijn 2x5 en een balls out AMRAP set. Bij een reset crush je altijd weer je oude VPR's en dat is erg motiverend kan ik je zeggen. De bedenker ziet er een beetje uit zoals jij, maar dan met een berg tattoos! :p

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great
 
Dat is Greyskull LP. Werkt als een trein. Je main sets zijn 2x5 en een balls out AMRAP set. Bij een reset crush je altijd weer je oude VPR's en dat is erg motiverend kan ik je zeggen. De bedenker ziet er een beetje uit zoals jij, maar dan met een berg tattoos! :p

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great

Haha, ik zie enige gelijkenis ;) Maar volgens mij is dit vooral goed voor beginners en voornamelijk powerlifting gericht.
Ook ben ik van mening dat als je je kracht wil verhogen, je juist tegen je max gewicht van het aantal reps aan moet zitten.
Blijkbaar bewijst dit programma het tegendeel, maar beginners groeien bijna al op minimale inspanning.
Nogmaals, ik geloof jou zeker als je zegt dat het werkt als een trein en ik heb er zelf geen ervaring mee.
Zolang je hiermee progressie boekt, gewoon lekker blijven doen!
 
Haha, ik zie enige gelijkenis ;) Maar volgens mij is dit vooral goed voor beginners en voornamelijk powerlifting gericht.
Ook ben ik van mening dat als je je kracht wil verhogen, je juist tegen je max gewicht van het aantal reps aan moet zitten.
Blijkbaar bewijst dit programma het tegendeel, maar beginners groeien bijna al op minimale inspanning.
Nogmaals, ik geloof jou zeker als je zegt dat het werkt als een trein en ik heb er zelf geen ervaring mee.
Zolang je hiermee progressie boekt, gewoon lekker blijven doen!
Ja, is zeker erg geschikt voor beginners/herstarters en veel minder saai dan bijvoorbeeld Stronglifts 5x5. Voor ons zal het een stuk minder efficiënt zijn, maar mocht je ooit eens een beginnende maat hebben die zich afvraagt wat te doen in de gym, dan kan je hem dit gerust 3x per week laten doen. Ik ben zelf wel blij met de Phraks versie:

OUcEY.png
 
Genoeg mensen bij mt die naar je squat kunnen kijken en tips kunnen geven.
Klopt, maar voorlopig wil ik het toch even bij hack squats houden. Ik ga op rustdagen thuis aan de slag met de ab-roller en planks om mijn core te versterken.
Overstappen naar normale squat kan nog altijd!

De aanhouder wint Freak, weet zeker dat ook jij prima kunt squatten, met veel oefening en eventueel ondersteunende oefeningen om aan je zwakkere punten te werken.
Dusse.. Wanneer ga je weer? ;)

Ik ben eigenlijk wel iemand die niet snel opgeeft, vooral als ik naar mijn werk kijk. Ik laat dingen pas los als ik het gefixxed heb. De squat is echter een ander verhaal.
Zie verder de tekst hierboven, uiteindelijk ga ik de squat weer proberen :)

Ik kan het zo snel niet uit je log halen, dus vandaar deze opmerking en vraag:

Ik zie dat je begint met gewicht wat je niet maximaal dat aantal herhalingen kan maken, maar lichter..
Dan pomp je in je laatste set alles eruit? Wat is hiervoor de grondslag en wat hoop je hiermee te bereiken?
Heeft het je tot nu toe gebracht wat je wilde en kan je het aanraden?

Starx heeft grotendeels al je vragen al beantwoord maar ik zal het zelf ook even nader toelichten:
Ik ben 1,5 jaar geleden pas begonnen met krachttraining. Ik had last van overgewicht (woog 92 kilo) en heb toen flink mijn voeding omgegooid en ben 4x per week gaan sporten (ub/lb split).
Na een jaar fanatiek sporten en nadat ik 18kg was afgevallen ben ik om verschillende reden in een dip terecht gekomen (druk op mijn werk, eigen sportschool werd overlopen etc).
Al met al ben ik bijna een half jaar niet meer wezen sporten en aan het begin van dit jaar heb ik de knop weer omgedraaid en ben ik weer gaan sporten.

De gewichten zijn nu nog laag omdat ik twee weken geleden pas weer ben begonnen met sporten. Wanneer je in de laatste set meer dan 10 reps haalt, mag je 2x zo snel verhogen in je volgende workout. UB verhoog je standaard met 1kg, LB verhoog je met 2.5kg. Ik heb bewust voor lage gewichten gekozen omdat je anders te snel tegen je plateau aan loopt. Ik heb bij een aantal oefeningen nu al dubbel mogen verhogen, maar dat zal binnenkort wel veranderen :)

Ik heb uiteindelijk voor Greyskull gekozen om de volgende redenen.
  • Ik heb het nog steeds vrij druk op mijn werk en 3x per week sporten komt voor mij beter uit dan 4x
  • Bij Greyskull ligt de nadruk op compounds en omdat het een full body workout is, train ik een hoop van mijn spieren 3x per week.
  • AMRAP in de laatste set is niet alleen erg leuk en motiverend, maar tegelijkertijd pak je ook hypertrophy mee in je workout.
+1, vind ik zelf ook vreemd
Zie uitleg hierboven!

Dat is Greyskull LP. Werkt als een trein. Je main sets zijn 2x5 en een balls out AMRAP set. Bij een reset crush je altijd weer je oude VPR's en dat is erg motiverend kan ik je zeggen. De bedenker ziet er een beetje uit zoals jij, maar dan met een berg tattoos! :p

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great
Dank voor je uitleg!

Haha, ik zie enige gelijkenis ;) Maar volgens mij is dit vooral goed voor beginners en voornamelijk powerlifting gericht.
Ook ben ik van mening dat als je je kracht wil verhogen, je juist tegen je max gewicht van het aantal reps aan moet zitten.
Blijkbaar bewijst dit programma het tegendeel, maar beginners groeien bijna al op minimale inspanning.
Nogmaals, ik geloof jou zeker als je zegt dat het werkt als een trein en ik heb er zelf geen ervaring mee.
Zolang je hiermee progressie boekt, gewoon lekker blijven doen!

Ik beschouw mijzelf nog steeds een beginner. Daarnaast heb ik het idee dat ik met een programma als Greyskull sneller kracht ga winnen dan met een ub/lb split.
Ik heb nog geen idee hoe lang ik Greyskull ga volgen, maar het programma is lekker basic en simpel en makkelijk te volgen, daar houd ik wel van :D
Ja, is zeker erg geschikt voor beginners/herstarters en veel minder saai dan bijvoorbeeld Stronglifts 5x5. Voor ons zal het een stuk minder efficiënt zijn, maar mocht je ooit eens een beginnende maat hebben die zich afvraagt wat te doen in de gym, dan kan je hem dit gerust 3x per week laten doen. Ik ben zelf wel blij met de Phraks versie:

Ik volg ook de Phrak variant met een paar kleine modificaties:
Ik doe v-bar pulldowns totdat ik chin-ups kan. (Dit wordt geadviseerd door Johnny Pain zelf, hij raadt af om assisted chin-ups te doen).
Ik voeg na elke workout 2 assistance-oefeningen toe (biceps &triceps). Ook dit is Phrak approved :D

Jan 17, 2017 - Full body

Barbell Bench Press (+2kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 20 kg x 10 Reps
Set3. 37 kg x 5 Reps
Set4. 37 kg x 5 Reps
Set5. 37 kg x 17 Reps

Vorige workout 14x35kg in de laatste set, dus verhoogd met 2kg. Laatste setje twijfelde ik al bij rep 12 om te stoppen, maar gelukkig gewoon lekker doorgegaan en er 17 reps van gemaakt. Zaterdag verhogen naar 39kg.

V-Bar Lat Pulldown (idem)
Set1. 17 kg x 10 Reps
Set2. 23 kg x 10 Reps
Set3. 29 kg x 5 Reps
Set4. 29 kg x 5 Reps
Set5. 29 kg x 25 Reps

Gewicht hetzelfde gehouden als afgelopen keer, nu echter wat meer squeeze en hold gedaan bij de borst, maar gaat nog steeds gemakkelijk. Zaterdag verhogen naar 35kg.

Machine Hack Squat (+10kg)
Set1. 10 Reps
Set2. 20 kg x 8 Reps
Set3. 40 kg x 5 Reps
Set4. 40 kg x 5 Reps
Set5. 40 kg x 14 Reps

Iets te fanatiek verhoogd, aangezien ik eigenlijk 35kg moest hack squaten. Ging ondanks dat toch vrij aardig. Ik had nog enorm spierpijn in mijn quads van afgelopen zondag, maar toch flink wat reps zo in de laatste set (vorige workout had ik 13x30kg). Zaterdag verhogen naar 45kg.

Dumbbell Triceps Extension (Seated)
Set1. 7.5 kg x 10 Reps
Set2. 7.5 kg x 10 Reps

Barbell Curl (+1.5kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 20 kg x 10 Reps

1,5kg verhoogd, ging vrij goed! Deze ook gewoon per 1kg verhogen nu.

cardio
Op de fiets naar de sportschool, dus half uurtje heen en terug gefietst.

Reeting
Benchpress en squat gingen eigenlijk beter dan dat ik dacht. Hopelijk kan ik nog lekker het gewicht verhogen de komende tijd.
Nadeel is wel dat ik aan het cutten ben, maar dat zou niets uit mogen maken.

Drie reeten

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
 
Laatst bewerkt:
3x per week trainen is naar mijn mening meer dan genoeg ;) Ga er prima op! Ook nu ik tegen mijn max aanzit (qua gewichten)
 
Als ik die enorme hoeveelheden herhalingen zo lees zit er nog heeeeel veel rek in kerel! Je hoeft je imo nog echt geen zorgen te maken dat je vast loopt, ondanks dat je nu in de cut zit ;)
 
Kiek die reps! Ben benieuwd hoe je kracht vooruit gaat de komende tijd!
 
Flinke cardio-kt training! :D
met lagere reps kunnen die gewichten flink omhoog. Ben benieuwd!
 
Back
Naar boven