AndroidHealthClinic

Fysiek zwaar werk en spiergroei

Bezoekers in dit topic

BearsBack

Novice
Lid geworden
14 nov 2014
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m88
Hey allen,

Ik doe sinds een tijdje fysiek zwaar werk vier dagen in de week. Nu deed ik weleens aan krachttraining, maar sinds dit werk zo'n 3 maanden heb ik dit niet meer gedaan. Reden daarvoor is dat ik constant spierpijn heb in zo'n beetje alle spiergroepen. Mijn werk bestaat uit het tillen/neerzetten zowel hoog als laag van bloempotten en slepen karren trekken. Dit vier dagen zo'n 6, 7 a 8 uur per dag. voor de kerstvakantie heb ik dit werk twee maanden gedaan en ik was extreem vermoeid. Tijdens die periode veel slapen, neerslachtig en apathisch; meer dan normaal gesproken. Momenteel is het op werk wat rustiger en heb ik goed kunnen herstellen tijdens de kerstvakantie.

Veel gespierder word ik niet, wat wel mijn doel is. Ik heb het gevoel/idee dat mijn lichaam niet genoeg tijd krijgt om te herstellen vanwege de vele belasting.

Wat ik wil is spiergroei. Mijn vraag aan jullie is of 1 a 2 dagen krachttraining naast mijn werk goed is of juist averechts werkt. Maw: valt het allemaal mee en stel ik me aan of moet ik alle rust pakken die ik kan krijgen?
 
Ik doe ook lichamelijk werk. De ene dag meer energie dan de andere om te trainen.
Eet je genoeg? Dat scheelt heel veel.
 
Ik doe ook fysiek zwaar werk en train gewoon 4keer per week, goed eten en goed je rust pakken en dan is het wel te doen hoor.
 
Je moet er gewoon aan wennen. Rustig opbouwen weer met sporten en na een tijdje gaat het prima samen.

Heb ook lang genoeg als verhuizer gewerkt en ernaast 3 a 4 keer krachtraining. Maar dat lukte niet van de 1 op andere dag natuurlijk ;)
 
Waarschijnlijk zit 't 'm hier inderdaad. Eiwitten en (vooral) carbs omhoog. Hoeveel weeg je en klopt je lengte van 1m88?
Ik ben ook orderpicker geweest van meubels en keukentoestellen en nooit last van gehad als je genoeg eet ;)
 
Waarschijnlijk zit 't 'm hier inderdaad. Eiwitten en (vooral) carbs omhoog. Hoeveel weeg je en klopt je lengte van 1m88?

Ook de nachtrust niet vergeten ;)
 
Ik ben ook orderpicker geweest van meubels en keukentoestellen en nooit last van gehad als je genoeg eet ;)

Elke zomer gaan ik en een maat een maand werken op de boerderij van een vriend in Griekenland, dat is eigenlijk een 10-man job maar wij doen dat dan met z'n 3en omdat profits. Dat is elke dag de hele dag werken met als enige rustdagen dagen waarop het regent. Is inderdaad gewoon kcal rammen, dan valt dat zeer goed te doen, ik heb het eens een keer uitgerekend en ik kom al snel aan 9000kcal. Fun fact: ben van nature best een moeilijke eter maar na een kleine week gaat honger enorm omhoog en krijg ik 9k makkelijk weg.
 
Ik plaats keukens op men eigen,helemaal alleen,dus heel de dag aan het heffen en sleuren.
Dus echt rust hebben mijn spieren ook niet echt.
Maar toch heb ik nog de moed om te trainen.
 
TS moet inderdaad meer eten , voeden naar verbranding en boven behoefte .
Bij zwaar werk en sport ga je inderdaad niet groeien zonder eten en rust .

Als je 4 dagen werkt en traint , dan heb je nog steeds 3 dagen voor optimale rust , en natuurlijk ook die dagen veel eten .
Elke avond op tijd naar bed !

Ik heb een vloeren bedrijf waarbij ik elke dag 12 uur werk , met zware rollen tillen voor 5-6 dagen per week . Bunkeren als een paard en ook ik blijf groeien .
 
Allen bedankt voor jullie bijdrage. Leuk om van sommigen te horen dat het goed mogelijk is om te combineren. Voeding en rust (slaapuren) kan idd ook gewoon beter, dus zal hieraan het een en ander moeten veranderen.

Mijn idee is om dan 2 dagen sportschool toe te voegen. 1x bovenlichaam en 1x onderlichaam. Wat lijkt jullie beter; verspreid over de werkdagen, vlak voor of juist in het weekend?

Toch vreemd dat je kan groeien als je ervan uitgaat dat spieren minstens 48 uur nodig hebben om te herstellen en je na 16 uur rust alweer je spieren belast tijdens het werk. Afijn ik zal het zelf moeten ervaren, nogmaals bedankt!

HUARGH : Mijn lengte klopt en weeg 93 kilo. Vet% vrij hoog, gok 20 en ben slank gebouwd.
 
Allen bedankt voor jullie bijdrage. Leuk om van sommigen te horen dat het goed mogelijk is om te combineren. Voeding en rust (slaapuren) kan idd ook gewoon beter, dus zal hieraan het een en ander moeten veranderen.

Mijn idee is om dan 2 dagen sportschool toe te voegen. 1x bovenlichaam en 1x onderlichaam. Wat lijkt jullie beter; verspreid over de werkdagen, vlak voor of juist in het weekend?

Toch vreemd dat je kan groeien als je ervan uitgaat dat spieren minstens 48 uur nodig hebben om te herstellen en je na 16 uur rust alweer je spieren belast tijdens het werk. Afijn ik zal het zelf moeten ervaren, nogmaals bedankt!

HUARGH : Mijn lengte klopt en weeg 93 kilo. Vet% vrij hoog, gok 20 en ben slank gebouwd.
Gebruiken en belasten is wat anders, volgend arbo mag je max 20kg tillen dacht ik. Deadlift is het veelvoudige. Op je werk til je geen koppeling van 14 kilo op met een frontraise, in de gym wel(geen kopping dan).
 
Gebruiken en belasten is wat anders, volgend arbo mag je max 20kg tillen dacht ik. Deadlift is het veelvoudige. Op je werk til je geen koppeling van 14 kilo op met een frontraise, in de gym wel(geen kopping dan).

Ik til toch echt dagelijks met regelmaat meer dan 20kg..
 
Ik til toch echt dagelijks met regelmaat meer dan 20kg..
Ja dat doe je dan zelf, tillen max 23kg in de bouw handmatig max 50kg, dus ook niet met twee personen. Je werkgever is verplicht jou van middelen te voorzien waarmee jij veilig kan werken. Schoenen, gelaadsbescherming en dus ook materieel om te tillen. In de praktijk til je natuurlijk ff snel die 30kg op. Maar dat is je eigen keuze
 
Ja dat doe je dan zelf, tillen max 23kg in de bouw handmatig max 50kg, dus ook niet met twee personen. Je werkgever is verplicht jou van middelen te voorzien waarmee jij veilig kan werken. Schoenen, gelaadsbescherming en dus ook materieel om te tillen. In de praktijk til je natuurlijk ff snel die 30kg op. Maar dat is je eigen keuze

Makkelijker gezegd dan gedaan, weten allemaal dat je dan gewoon lkr een andere baan kan gaan zoeken. Ben zelf 10jaar dakdekker en die 25 kg word al snel overschreden wil je normaal werken.

Als je de bouw benoemt ben specifieker in welk vak je beoefent, een timmerman heeft minder intensief werk als een straten maker. Voor mij geld een kleine 3000 calorieën om alleen al op gewicht te blijven, dan praat ik dus voor mezelf elk lichaam is anders. Probeer zelf om altijd 3500 calorieën te eten, misschien heb je er iets aan.
 
Back
Naar boven