MuscleMeat

Gaan trainen in Brazilie!!!

Bezoekers in dit topic

fat gee

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2011
Berichten
277
Waardering
57
Lengte
1m79
Massa
109kg
Ik zou hier mijn ervaringen willen neerpennen die ik heb gehad bij het trainen in Brazilie, wie weet kan het andere mensen aansporen om naar het buitenland te gaan trainen.

Ik ben al jaren gepassioneerd geweest door MMA, en trainde hiervoor in Belgie in een kleine gym. Hier had ik vaak het gevoel dat ik te zwaar was en vaak uitgeput was na het opwarmen (dat een uur duurde).

Toen kreeg ik het via een Amerikaanse maat het ingenieuze idee om in Brazilie te gaan trainen. Vele vrienden vonden dit een zelfmoordmissie, omdat ik maar beperkte ervaring had en mijn conditie even goed was als deze van een zak aardappelen, plus dat ik ging trainen met gasten die pro waren en in hun ogen monsters waren. Koppig als ik ben heb ik me natuurlijk geen reet van aangetrokken, ben beginnen sparen en heb een vliegtuigticket naar Sao Paolo geboekt en van daaruit een bus naar Curitiba genomen om te gaan trainen bij CM System.

word vervolgt...
 
Ga ik volgen hoor. Leuk!
 
Ik ben benieuwd naar je verhaal! Wat vet, Abbo

Edit:

Zou gaaf zijn als je ook wat foto's zou kunnen toevoegen aan je verhaal
 
yep ...ik ga het ook volgen :P
 
Ik vertrok in november naar Brazilie om aan de crappy Belgische winters te ontsnappen. Na lang voor te bereiden had ik mijn tas volgeladen met de dingen die ik het meest zou nodig hebben. Kleren, laptop, ipod, camera, en wat cadeautjes voor bij de vrienden waar ik eerst zou verblijven voor ik naar Curitiba zou trekken.

De vlucht naar Brazilie was lang en oncomfortabel, maar bon, dat moet je erbij nemen als je in economy vliegt. Eerst via TAP van Brussel naar Lisboa, en daar met TAM naar Viracopos, een dorpje van 1 miljoen inwoners op 100km van Sao Paolo. Ik vlieg met TAP omdat het de enige is die 46kg bagage toelaat.

De eerste week verbleef ik bij een vriendin en diens familie die in Campinas, naast Viracopos woonde. Daar heb ik een week pure vakantie genomen. Gewoon relaxen en gevreten.

Het eten in Brazilie is pretty awesome, vooral alles wat met vlees te maken heeft, vooral de Churrasco, de Braziliaanse versie van bbq. Je gaat best voor een all you can eat formule in een Churascaria. Dan komen er om de zoveel tijd obers met vleesspiesen rond, en deze snijden een stukken af tot je genoeg hebt. Wel, ik kan zeggen dat ze aan mij geen winst hebben gehad.

Daarnaast heb ik aan het zwembad van een social club gelegen en met de smart van de broer van mijn vriendin rondgereden. Social clubs zijn plaatsen die voor de iets rijkere burger zijn, waar men tegen een maandelijkse betaling op een afgesloten en bewaakt domein van enkele hectaren waar men kan tenissen, paardrijden, zwemmen, powertrainen, basket spelen, voetballen, fietsen etc...

Deze week was veel sneller voorbij dan gedacht, en hier stond ik dan, aan het wachten op mijn bus naar Curitiba. 6 uur bus, 480km... je kan ook met het vliegtuig gaan, maar tegen dat je incheckt, bagage haalt etc ben je even snel daar, plus dat de bussen heel comfortabel zijn, en dirt cheap. Ik had voor een nachtbus gekozen, executive, met zetels die je kan omvormen tot bedden, en dat heeft me toen 100rs gekost, iets minder dan 40 euro op dit moment.

Ik kwam aan in Curitiba om 5 uur s'ochtends en heulde mijn valiezen naar de taxi. Taxi naar de gym kost een 15 rs, maar de taxichauffeurs zijn dommer dan pindanoten en kennen de weg vaak niet.

Tien minuten stond ik voor de appartementsdeur van de gym, waar ik ontvangen werd door Nicholas, een Deen die hier kwam trainen voor enkele maanden. Mijn rommel uitgepakt, bed gekozen en enkele uren geslapen. Rond negen uur heb ik kennisgemaakt met de profvechters die in het appartement beneden verblijven. Alle dudes waren vriendelijk maar zagen er mega-intimiderend uit. Weinig van hen hebben kennis van de Engelse taal.

Tegen tien uur kwam Cristiano aan, het hoofd en de eigenaar van de gym. Mijn stay en training for drie maanden geregeld, kennis gemaakt en naar de eerste training gekeken.

"****"
"Mijn vrienden hadden gelijk"
Dit was het eerste wat in me opkwam toen ik deze gasten aan submission wrestling zag deelnemen. Dit is niet wat ik thuis gewend ben, iedereen gaat hier 100%.

Later op de dag kwam Lerryan, een 16jarige amateur vechter en prodigy (8 fights, 8 wins op 1,5 jaar trainen) mij halen om mezelf te wegen. Ik was vertrokken uit Belgie aan 117 kg. Toen ik op de weegschaal van de gym stond, verschoot ik... 124 kgs... het leegvreten van churascarias en een week niet trainen had immers gevolgen.

to be continued....

Ik wil gerust fotos posten, en footage posten die ik daar gefilmd heb, ben bezig aan een minidocu over de gym. Als je vragen hebt mag je altijd een pm sturen.
 
Ook al heb ik niks met mma ga dit zeker wel even volgen. Keep us updated!
 
Vids&pics lijken me leuk!:)
 
Ja deze ga ik ook volgen!!!
 
Ik volg ook!!

Updaten!! :D
 
Ik ga eerst uitbreiden waarom ik voor Curitiba en CM System heb gekozen.

Veel van mijn vrienden vroegen mij, waarom ik niet naar Rio de Janeiro ging trainen.

Het is heel simpel... Rio is ten eerste een pak duurder, om te verblijven evenals om te trainen, en natuurlijk ook onveiliger (alhoewel, dit ligt imo aan jezelf), en men probeert er ook altijd extra munt uit de toerist te slaan. En in Rio is er ook veel te veel afleiding, waardoor je meer uit zal gaan en op het strand gaan liggen dan trainen.

Curitiba is maar een kleine stad van 4miljoen inwoners, gelegen in de bergen van Parana in het zuiden van Brazilie. Het ligt op 900 meter hoogte, en dit brengt voor ons Belgen wat problemen mee. Ook alle straten zijn afdalingen, beklimmingen en hellingen, en in combinatie met kasseistenen en het iets warmere weer, is gaan wandelen al een hele uitdaging. Waar ik in Belgie 10km ging lopen, was ik hier na 3km al bijna uitgeput. Dat beloofde niet veel goeds.

Curitiba is een relatief saaie stad, zeer veilig, maar naar onze normen is het best wel ok qua uitgaansleven, er zijn tientallen clubs, honderden cafés, bars etc... Het is volgens de Brazilianen de meest Europees aandoende stad. Wel, dan denk ik, dan ben je nog nooit in Europa geweest bro. Omdat de mensen er vooral van Ukraine en Polen geemigreerd zijn, is een heel groot deel van de bevolking blank.

Het is zeker een van de meest welgestelde regios uit Brazilie, veel mensen hebben er goedbetaalde jobs en echt schrijnende armoede zal je er niet tegenkomen. Het staat ook gekend voor zijn scholen en universiteiten, en er zijn ook relatief weinig laaggeschoolde mensen.

Qua toerisme, wel het zijn vooral de Brazilianen die hier op weekend komen of voor een weekje familie bezoeken, je vindt er bitter weinig buitenlanders, ofwel zijn ze verloren gelopen, ofwel zijn ze hier met school voor een uitwisselingsprogramma, ofwel zijn ze hier met iemand samen, ofwel trainen ze hier in een gym.

Dit brengt het grote nadeel op dat er bitter weinig mensen engels praten, en je jezelf zal moeten leren behelpen in het Portugees. Ik ben wel enkele mensen tegengekomen die engels praten, maar ze zijn zeldzaam. Meestal zijn het personen die nog in de VS of elders hebben gestudeerd .

In de gym zijn er enkele dudes die engels spreken, en Cristiano spreekt zeer goed engels (voor een Braziliaan), evenals de meeste jongens die er les geven.

In Curitiba zijn er zoveel MMA gyms, en het zijn dan allemaal gyms van wereldklasse.

-UDL: de gym van Shogun Rua en Ninja Rua, ben er niet binnen geweest maar het lijkt vrij groot. Ook traint Shogun er amper en is Dida vertrokken voor zijn eigen gym op te richten in Canada.

Chute Boxe: de gym van vroeger Wanderlei, Shogun, Ninja, Cordeiro,Dida, Pele, Werdum, Schembri, Marcello.... wegens interne geschillen is hier iedereen zijn eigen weg gegaan, Wanderlei heeft Wand Fight Team in Vegas, Werdum heeft zijn gym in Spanje, Dida zit in Canada, Cordeiro heeft Kings MMA, Marcello heeft CM System, Shogun en Ninja hebben UDL....

Het is daar een hele tijd stil geweest omdat iedereen Chute Boxe verliet, maar ik heb het gevoel dat ze nu terug een solid team aan het opbouwen zijn, hebben terug een gast in de UFC (ben zijn naam vergeten), beide Cyborgs, Falcao die getekend is bij Bellator. Heb er een local en een australier ontmoet die er trainden, beiden chille gasten. Er zijn 2 chute boxe gyms, 1tje bij de Japanse Memorial en 1tje bij de zoo. Daarnaast hebben ze ook Thai Boxe, een gym die zich zoals de naam het zegt, focust op muay thai.

Killer Bees: is een gym opgericht door Anderson Silva, heb er weinig over gehoord.

CM System: gym opgericht door Cristiano Marcello, focused vooral op MMA, hebben heel veel dudes die er voor grote gevechten komen voorbereiden.
-Cristiano als headcoach jiujitsu,
-Bruno Carvalho als headcoach muay thai (nummer 1 in Brazilie in MT, undefeated in MT, heeft gewonnen tegen Barboza die bij de UFC zit, gevochten in DREAM etc),
-Zulu Marcelo, greco roman wrestling coach (zeer zeldzaam in Brazilie), geeft worstelen voor MMA, tienvoudig Braziliaans kampioen greco romaans...
-Daniel Acacio, voormalig Pride vechter, geeft Luta Livre lessen en submission wrestling
en nog veel meer coaches, kan hier dan nog drie of vier parafen vullen, maar dit zijn de meest notoire.

Waarom heb ik voor CM System gekozen? Het was de enige gym die ook logementen aanbiedt, en waar ik (van horen) een super sfeer was, een heel actieve gym zonder vijandigheid of douchebags whatsoever, en met zeer goede coaches. Het was ook centraal gelegen en niet zo ver van het centrum, maar wel in een fancy buurt.

to be continued...
 
Laatst bewerkt:
abbo :D

ben heel benieuwd wat je vp% is.
 
Hoe kun je je daar uberhaupt focussen op je trainingen, ik zou de gehele dag sexy latinas aan het zoeken zijn met tan-lines hahahaha. Wel vet dat je daar bent man, veel bekende namen komen uit brazilie als het gaat om MMA. Favoriete blijft wel the axe murderer.
 
Interessant! Even volgen ;)
 
Hoe kun je je daar uberhaupt focussen op je trainingen, ik zou de gehele dag sexy latinas aan het zoeken zijn met tan-lines hahahaha. Wel vet dat je daar bent man, veel bekende namen komen uit brazilie als het gaat om MMA. Favoriete blijft wel the axe murderer.

Nu ben ik even terug in Belgie, heb er 3 maand verbleven... in november 6 maand terug :). Ik ben nu mijn ervaringen daar aan het neerpennen. De axe murderer was trouwens naar onze gym gekomen... net op de avond dat ik besloten had om uit te gaan!!!! Toen ik terug kwam had iedereen een foto van Wanderlei en zichzelf, rhaaaaaaaaaaaaaaaa, en ik niet!!!! Maar ik heb al bij al een goede avond gehad:D, de axe murderer zal ik wel nog eens tegenkomen.

Knappe vrouwen genoeg ja, idd, maar in Curitiba zijn ze wel een pak moeilijker dan de rest van Brazilie... ligt aan de hoge opleidingsgraad en redelijk hoge welvaart denk ik. Curitibanas zijn veel meer gesloten dan de rest van Brazilie. Mijn coach, die oorspronkelijk van Rio is somde het op in een leuke grap.

"Wat zei de Curitibano toen hij zjn vrouw betrapte in bed met een andere man?" "Niks, hij praat niet tegen vreemden".

De grap is trouwens kinda correct (niet dat ik betrapt ben geweest met andermans vrouw) maar de mensen daar vond ik soms heel gesloten, zelfs meer dan in Belgie of Nederland. De Deen in de gym vond dit prima, voelde voor hem lekker noord-europees aan.
 
abbo :D

ben heel benieuwd wat je vp% is.

beschamend hoog.... I'm build like Mark Hunt... en dat na de cut... toen ik toekwam in de gym had ik een redelijk spaced out kapsel, en toen ze me Roy Nelson begonnen te noemen, ben ik direct naar de kapper geweest om deze volledig af te scheren. Military cut for the win. Ik geef ook toe dat ik geen probleem heb met keihard te trainen, maar net als vele gasten die vechten heb ik no discipline whatsoever als het op eten aankomt. Daar is nu verandering aan het komen.

Nu ben ik op 115 kg, op het in einde in Brazilie stond ik op 105 kgs... maar daar speel je gewoon enorm veel vocht kwijt, door de warmte, bij het minste dat je daar doet ben je nat van het zweet.

Vanwege een blessure heb ik anderhalve maand niet kunnen trainen. Helaas geen spectaculaire blesure bij het vechten maar heb een barstje in mijn heup gehad toen ik terug aankwam in Belgie en over een ijzelplek op mijn bakkes ben geflikkerd. Ik ben nu bijna 10kgs bijgekomen en ik merk er niks van... behalve dat ik boven mijn wangen "vochtzakjes" heb en wanneer ik daar was, deze niet had.

Ben nu aan het cutten naar 84kgs, zou graag op dit gewicht in juni gaan vechten...

Hier, interview met Cristiano Marcello, heb deze zelf gefilmd en geedit (wat zijn ondertitels k*t man), jullie krijgen hem als primeur, er staan nog andere filmpjes die ik daar gemaakt heb op mijn channel!!!

http://www.youtube.com/watch?v=aeLVlzIpNn4&context=C42811b0ADvjVQa1PpcFPPUjVGpJNyl-5yQLsivgh8NFYyzKIDDX4=
 
super !! oh en eh...post die filmpjes van je channel ook maar hier :D hoeven we weer niet te surfen :P lekker makkelijk
 
Back
Naar boven