Fitness Seller

GABA doet groeihormoon explosief stijgen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Growth hormone isoform responses to GABA ingestion at rest and after exercise.

Powers ME, Yarrow JF, McCoy SC, Borst SE.
Division of Athletic Training, Shenendoah University, Winchester, VA 22601, USA. mpowers@su.edu

Oral administration of the amino acid/inhibitory neurotransmitter gamma aminobutyric acid (GABA) reportedly elevates resting serum growth hormone (GH) concentrations. PURPOSE: To test the hypothesis that GABA ingestion stimulates immunoreactive GH (irGH) and immunofunctional GH (ifGH) release at rest and that GABA augments the resistance exercise-induced irGH/ifGH responses. METHODS: Eleven resistance-trained men (18-30 yr) participated in this randomized, double-blind, placebo-controlled, crossover study. During each experimental bout, participants ingested either 3 g of GABA or sucrose placebo (P), followed either by resting or resistance exercise sessions. Fasting venous blood samples were acquired immediately before and at 15, 30, 45, 60, 75, and 90 min after GABA or P ingestion and were assayed for irGH and ifGH. RESULTS: At rest, GABA ingestion elevated both irGH and ifGH compared with placebo. Specifically, peak concentrations of both hormones were elevated by about 400%, and the area under the curve (AUC) was elevated by about 375% (P < 0.05). Resistance exercise (EX-P) elevated time-point (15-60 min) irGH and ifGH concentrations compared with rest (P < 0.05). The combination of GABA and resistance exercise (EX-GABA) also elevated the peak, AUC, and the 15- to 60-min time-point irGH and ifGH responses compared with resting conditions (P < 0.05). Additionally, 200% greater irGH (P < 0.01) and 175% greater ifGH (P < 0.05) concentrations were observed in the EX-GABA than in the EX-P condition, 30 min after ingestion. GABA ingestion did not alter the irGH to ifGH ratio, and, under all conditions, ifGH represented approximately 50% of irGH. CONCLUSIONS: Our data indicate that ingested GABA elevates resting and postexercise irGH and ifGH concentrations. The extent to which irGH/ifGH secretion contributes to skeletal muscle hypertrophy is unknown, although augmenting the postexercise irGH/ifGH response may improve resistance training-induced muscular adaptations.
 
dat klinkt toch erg aantrekkelijk!

zijn er meer onderzoeken die deze uitkomst kunnen ondersteunen?
 
Mooi huh, weer een artikel die iets anders beweert dan een ander artikel die beweert dat gaba niets doet.

Wat heb je eigenlijk nog aan wetenschappers?
 
cool stuk. Waar kan ik een 1kg van dit spul bestellen?
 
Mooi huh, weer een artikel die iets anders beweert dan een ander artikel die beweert dat gaba niets doet.

Wat heb je eigenlijk nog aan wetenschappers?

Ik heb eigenlijk geen artikel kunnen vinden die zei dat GABA niks doet.
 
heeft er hier iemand op dbb al getest met gaba, en zo ja wat waren/zijn de ervaringen?
 
heeft er hier iemand op dbb al getest met gaba, en zo ja wat waren/zijn de ervaringen?

geen idee, maar deze jongen gaat t vanmiddag of morgen even halen :D kost geen drol en baat t niet dan schaad t niet ;) :D
 
Is het niet oppepend ?
Volgens mij zit het ook in afslankproducten
 
Is het niet oppepend ?
Volgens mij zit het ook in afslankproducten

Gamma amino boterzuur, of zoals bekent GABA, verdween bijna net zo snel van het toneel als dat het kwam. Dit tegelijkertijd met de introductie van zijn grotere broer GHB, waaruit GABA is onttrokken. Het effect van GHB is zoals bekent 'drastisch' en het leidt uiteindelijk tot onderschatting en onwetendheid van GABA. Maak niet de onderschatting van GABA want het heeft de voordelen van GHB maar niet de gevaarlijke bijwerkingen. Vele medische experimenten hebben aangetoond dat het oraal toedienen van GABA een verhoging geeft van groeihormoon. Let wel GABA doet dit via een ander mechanisme dan GHB. Dit Bewijst dat het product op zich staat en niet alleen maar een verdunde versie is. GABA heeft ook bewezen dat het effect heeft op de Hypothalmas-Hypofyse-Testikel spil bij regulering van het terugkoppel mechanisme. Verhoging van leitenizing hormoon wat resulteert in een hoger testosteron gehalte. Het be?nvloedt de ACTH en TSH en leid ook tot een verlaging in cortisone en verhoging in schildklier hormoon. Dit al betekent gewoonweg meer spiermassa, meer spierkracht en minder vet. Verbetering van spier ontspanning en je REM slaap zijn ook waargenomen.

;) ( vanuit de site van XXL-nutrition )
 
XXL is niet echt een betrouwbare bron.

Zijn er nog onafhankelijke sites / onderzoeken die kunnen onderbouwen dat GABA een positieve werking heeft op GH waarden?
 
Is het te vergelijken met zo,n testoboost zoals tribulus??
Daarmee wordt beweert dat het ook een verhoging van het groeihormoon (LH) geeft.
Ik weet niet of het werkt want ik ben tegelijk begonne met een nieuwe gainer en vendetta.
Dus ik weet niet van welk product ik resultaat behaal.
Maar krijg er goed resultaat mee.
Zodra ik de tribulus op heb wil ik wel gaba proberen.
 
Is het te vergelijken met zo,n testoboost zoals tribulus??
Daarmee wordt beweert dat het ook een verhoging van het groeihormoon (LH) geeft.
Ik weet niet of het werkt want ik ben tegelijk begonne met een nieuwe gainer en vendetta.
Dus ik weet niet van welk product ik resultaat behaal.
Maar krijg er goed resultaat mee.
Zodra ik de tribulus op heb wil ik wel gaba proberen.


Ik denk eerder dat je de vendetta merkt en niet de tribulus
 
Interessant, ik zou het wel eens proberen en dan mijn bevindingen posten.

Edit: kost idd vrijwel niks, $15 voor 150 servings
 
Ik neem de GH stack al tijden, als ik mij niet herinner heeft Yzord daar vroeger tests mee gedaan (gaba, arginene ornithine in combi met een kleine dosis gh) , gaba stack je het best met arginine en ornithine.

wat ik er vooral van merk is dat ik er droger van wordt en een betere algemene pomp in de spieren, het traint gewoon lekkerder.
 
3 gram GHB voor het slapen gaan ;)
 
Back
Naar boven