Fitness Seller

geen vet afvallen tijdens cut

Bezoekers in dit topic

nattybra

Novice
Lid geworden
27 jul 2016
Berichten
22
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Hallo allemaal,

Ik train nu 2 jaar waarvan 1 serieus. Ik heb continu gebukt omdat ik altijd dun was (55kilo bij een lengte van 1.75). Uiteindelijk heeft het geresulteerd in 84 kilo aan het einde van de bulk. Nu ben ik 3 maanden bezig met cutte en weeg ik nu 72.5 kilo (vandaag gewogen). Ik heb dit bereikt met 5 keer per week te trainen en een eetschema (zal hem uploaden). Elke keer zweet ik na het trainen maar toch Ik heb het idee dat ik , ondanks dat ik afval, geen vet verlies. M'n kracht is gelijk gebleven.

Weet iemand waardoor het komt dat ik afval maar geen vet afname waarneem ?

Screenshot_20160727-232501_1_1.jpg
 
Volgens mij heeft zweet niet zoveel te maken met vet ;). Het blijft afhangen van je Kcal, zolang je meer verbrand dan je binnen krijgt, dan zul je zakken in vetpercentage.

Het blijft spelen met Kcal, het lijkt me onmogelijk dat je wel gewicht bent verloren maar geen vet.

Hoe meet je je vetpercentage ?
 
Wat is het verband met zweten en afvallen?

Als je niet afvalt eet je te veel.
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Het verband tussen zweten en afvallen heb ik inderdaad verkeerd gezien, weer wat geleerd :)

Mijn vetpercentage heb ik gemeten door middel van een weegschaal en niet via een betrouwbare huidplooimeter. Ben pas begonnen met meten ervan sinds het moment dat ik 78 woog (wist niet dat die optie erop zat -__-) het was toen rond de 23% en nu rond de 17%.

Ik val wel af maar zie dus geen verschil bij mn buik. Dit komt wellicht gewoon simpel weg door gene maar kan het ook komen door bepaalde voeding, wat vinden jullie bijvoorbeeld van het eetschema, moeten er dingen uit of bij?
 
Buikvet is het meest lastige om weg te krijgen , trainen van core en letten op voeding zou de oplossing moeten zijn , dit gaat echter wel lang duren
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Het verband tussen zweten en afvallen heb ik inderdaad verkeerd gezien, weer wat geleerd :)

Mijn vetpercentage heb ik gemeten door middel van een weegschaal en niet via een betrouwbare huidplooimeter. Ben pas begonnen met meten ervan sinds het moment dat ik 78 woog (wist niet dat die optie erop zat -__-) het was toen rond de 23% en nu rond de 17%.

Ik val wel af maar zie dus geen verschil bij mn buik. Dit komt wellicht gewoon simpel weg door gene maar kan het ook komen door bepaalde voeding, wat vinden jullie bijvoorbeeld van het eetschema, moeten er dingen uit of bij?

Wat is uw onderhoud? Kan je brekenen met de Harris Benedict method. Daar 500 kcal onder zitten omte cutten.

2gr eiwit per kilo lichaamsgewicht 1gr vet per kilo lichaamsgewicht en de rest aanvullen met carbs.

Weegshalen zijn zeer onbetrouwbaar. Kan zijn dat je er 1 uur later gat opstaan en dat er een verschil is van 6%
 
Buikvet is het meest lastige om weg te krijgen , trainen van core en letten op voeding zou de oplossing moeten zijn , dit gaat echter wel lang duren
Waarom zou er vet verdwijnen rond z'n buik door core te trainen?
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Het verband tussen zweten en afvallen heb ik inderdaad verkeerd gezien, weer wat geleerd :)

Mijn vetpercentage heb ik gemeten door middel van een weegschaal en niet via een betrouwbare huidplooimeter. Ben pas begonnen met meten ervan sinds het moment dat ik 78 woog (wist niet dat die optie erop zat -__-) het was toen rond de 23% en nu rond de 17%.

Ik val wel af maar zie dus geen verschil bij mn buik. Dit komt wellicht gewoon simpel weg door gene maar kan het ook komen door bepaalde voeding, wat vinden jullie bijvoorbeeld van het eetschema, moeten er dingen uit of bij?

Eerst zeg je dan je geen vet verliest en vervolgens zeg je dat je vetpercentage met 6% is verlaagd?? Ik snap em niet.

Als je bedoelt dat je op je buik weinig afvalt; dit is een lastig stuk en het vet zal ook hier zeker wel gaan verdwijnen.

Als je zekerheid wil: meet je buikomtrek elke week of elke 2 weken, dan kan je het bijhouden. Een weegschaal zegt niet zo veel.
 
Eerst zeg je dan je geen vet verliest en vervolgens zeg je dat je vetpercentage met 6% is verlaagd?? Ik snap em niet.

Als je bedoelt dat je op je buik weinig afvalt; dit is een lastig stuk en het vet zal ook hier zeker wel gaan verdwijnen.

Als je zekerheid wil: meet je buikomtrek elke week of elke 2 weken, dan kan je het bijhouden. Een weegschaal zegt niet zo veel.

Is bij mij ook het lastigste deel. Kan een tijdje duren.
 
Mn onderhoud is 2760, vandaar dat mn schema neerkomt op 2250 kcal.

Ik heb inderdaad het idee dat ik rond mijn buik weinig vet kwijt raak, terwijl mijn vetpercentage en gewicht toch redelijk afneemt.

Ik zal het op gaan meten en kijken hoe het over een aantal weken is.
 
Als ik het zo lees ben je gewoon goed bezig. Waarschijnlijk zal dat buikvet pas als laatste weggaan, volhouden dus.
 
Buikvet is het meest lastige om weg te krijgen , trainen van core en letten op voeding zou de oplossing moeten zijn , dit gaat echter wel lang duren

Mwah gewoon onder behoefte eten.
Als ik cut, verlies ik per week gemiddeld 1cm op de taille.

Kwestie van discipline en genetics
 
bedankt!

ik heb gedaan wat jullie zeiden over de buikomvang en hij is inderdaad afgenomen... denk dat ik er te erg op gefocust was en daardoor dacht dat er geen verschil was. Ik wil hiermee niet zeggen dat er niks meer zit haha, maar het gaat de goede kant op
 
Je moet sowieso goed op je voeding letten, kijk naar je calorie inname. Heb je ooit gehoord van de theorie carb cycling? Dat heeft toendertijd voor mij het verschil gemaakt. Met deze strategie behoudt je spiermassa en kom je spiermassa aan terwijl je optimaal vet verbrand. Je werkt met lage- en hoge koolhydraat dagen en daardoor speel je met je stofwisseling. Kijk anders hier even: http://www.muscle-fitness.nl/voeding/kom-droge-spiermassa-aan-carb-cycling/

Voor derest doorgaan waarmee je bezig bent, maar voeding is essentieel.
 
ik zal het eens gaan toepassen, bedankt!
 
Ik heb me er vanmiddag in verdiept, en als ik het goed begrijp heb ik met een onderhoud van 2750 kcal, en dus 2250 kcal om af te vallen, dus de volgende waardes binnen voor de desbetreffende dag (zo niet verbeter me want dit is voor het eerst dat ik het probeer toe te passen)


Low carb
2050 kcal 257gr eiwit (50%) 77gr koolhydraten (15%) 80gr vet (35%)

Med carb
2250 kcal 225gr eiwit (40%) 225gr koolhydraten (40%) 50gr vet (20%)

High carb
2450 kcal 92gr eiwit (15%) 368 koolhydraten (60%) 69gr vet (25%)

Ik train op Dinsdag avond, Woensdag avond, Donderdag avond, Zaterdag ochtend, Zondag ochtend

Dus een schema wat ik aan kan houden als hij goed is zal zijn

Maandag - Low carb day
Dinsdag - High carb day
Woensdag - Med carb day
Donderdag - High carb day
Vrijdag - Low carb day
Zaterdag - High carb day
Zondag - Low carb day

Klopt dit allemaal een beetje of
 
Laatst bewerkt:
Hm ik zou ten alle tijden proberen om je eiwit op 2gr per kg lichaamsgewicht te houden en niet met jouw lichaamsgewicht het ver boven de 200gr trappen... Overigens is blind staren op percentages nutteloos, denk in grammen weggezet tegen je lichaamsgewicht qua macro's. Vele malen effectiever!
 
wanneer ik dat doe, kom ik lager uit. Dan kom ik op een low carb day op ongeveer 1800kcal en op een high carb day rond de 2200. Momenteel (met percentages) komt ik op een low carb day rond de 2050 en op een high carb day rond de 2450. Ik zal kijken of ik komende weken blijf afvallen, zo niet dan zal ik het verlagen naar de 1800 en 2200.
 
Heb hetzelfde probleem, buikvet is idd het laatste dat weggaat. Zou gewoon volhouden en voortgaan op je huidplooimetingen.Als die omlaag gaan ben je goed bezig.
 
kleine update
inmiddels voor het eerst weer onder de 70, 69.5 welliswaar.
Er is nu in totaal dus 14 kilo af. heb het idee dat ook het vet van mn buik weg gaat.
 
Back
Naar boven