AndroidHealthClinic

Gewichtstoename (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fitness96NL

Cool Novice
Lid geworden
8 mei 2016
Berichten
213
Waardering
73
Lengte
1m79
Goedemorgen,

Ik zit op dit moment met een grote vraag...
Ik ben al een tijdje aan het cutten (12 weken)
De laatste tijd zit ik op gemiddeld 2200 kcal/Dag. Met dit gemiddelde verloor ik telkens tussen de 0.2 - 0.5 kg.

Nu heb ik mij zondag en vanmorgen weer gewogen. Nu was ik zondag ineens 0.4kg zwaarder dan die week ervoor.

Vanmorgen ben ik nog eens 0.3kg zwaarder.

Met dezelfde calorieën. ... ook heb ik niet iets verandert aan mijn trainingschema. Sterker nog.. ik ben eigenlijk wat serieuzer en harder gaan trainen. (Meer letten op progressie maken).

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik vorige week donderdag voor het eerst een refeed heb gehouden. Ik heb toen iets boven onderhoud gegeten en voornamelijk koolhydraten.

Overigens heb ik niet het idee dan ik in de spiegel veel aankomen, vocht/vet erbij zie komen.
Kan iemand mij misschien verder helpen?
 
Als je voor het eerst pas een refeed hebt gedaan hou je daar misschien nog wat vocht van vast. Die 0,4kg die je zwaarder bent geworden zegt niks, fluctueert per dag en moet je je niet blind op staren.
 
inderdaad. Vocht en maag inhoud.
 
Ik hoopte daar ook op eigenlijk. Hebben jullie enig idee hoe/wanneer ik dit weer kwijt kan raken?

Vanaf nu ben ik van plan mij elke ochtend te wegen. Natuurlijk probeer ik mij niet alleen te focussen op gewicht.

Zouden jullie nu ook afraden om deze week (Wekelijks) de refeed gewoon te kunnen doen? Mits rekening houdend met het wekelijks calorie totaal.
 
Hoe ver eet je onder behoefte?
 
Ik zit 10 weken in de cut en weeg dagelijks. Ik vind het heel interessant om te zien hoe m'n gewicht schommelt. Een nieuw laaggewicht heb ik echt maar 1 à 2 keer in de week.
Vanochtend was ik opeens +1,3, maar ik zit dan ook aardig verstopt :P
 
Ik zit 10 weken in de cut en weeg dagelijks. Ik vind het heel interessant om te zien hoe m'n gewicht schommelt. Een nieuw laaggewicht heb ik echt maar 1 à 2 keer in de week.
Vanochtend was ik opeens +1,3, maar ik zit dan ook aardig verstopt :P

Hahaha, kan dit per dag echt zoveel verschillen?! Daar had ik geen idee van.

Merk je dan ook dat je die nieuwe laaggewichten behaald op bepaalde dagen? Bijvoorbeeld trainingsdagen/Rustdagen?
 
Hahaha, kan dit per dag echt zoveel verschillen?! Daar had ik geen idee van.

Merk je dan ook dat je die nieuwe laaggewichten behaald op bepaalde dagen? Bijvoorbeeld trainingsdagen/Rustdagen?

Die +1,3 heb ik nog niet eerder gehad. Ik ben benieuwd hoe snel ik dit weer kwijt ben.
Er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer die laaggewichten zijn. Iedere zondag bereken ik trouwens het gemiddelde gewicht van de afgelopen week.

Als je 1 keer in de week weegt en dat is toevallig 2 keer achter elkaar op een dag dat je +0,4 hebt is dat niet bevorderlijk voor je motivatie.
 
Oke,ik ben ook van plan om mij inderdaad elke dag te gaan wegen en het gemiddelde hiervan te nemen
 
Die +1,3 heb ik nog niet eerder gehad. Ik ben benieuwd hoe snel ik dit weer kwijt ben.
Er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer die laaggewichten zijn. Iedere zondag bereken ik trouwens het gemiddelde gewicht van de afgelopen week.

Als je 1 keer in de week weegt en dat is toevallig 2 keer achter elkaar op een dag dat je +0,4 hebt is dat niet bevorderlijk voor je motivatie.

Maak jijzelf ook gebruik van refeed dagen? Zoja, zie je dit snel terug in je gewicht?
 
Maak jijzelf ook gebruik van refeed dagen? Zoja, zie je dit snel terug in je gewicht?

Ik heb nu 2 refeeds gedaan, ongeveer 300 kcals boven onderhoud, heel hoog in carbs en heel laag in vet.
De ene keer was ik daarna +0,3 en de andere keer +0,2. Niet opzienbarend dus.
 
Ik heb nu 2 refeeds gedaan, ongeveer 300 kcals boven onderhoud, heel hoog in carbs en heel laag in vet.
De ene keer was ik daarna +0,3 en de andere keer +0,2. Niet opzienbarend dus.

Oke bedankt , ik heb er nu dus 1 gedaan. Ik heb het zo aangepakt:
Onderhoud 2600
Dagelijks eet ik 2200

Op mijn refeed at ik dan 3000 (+400 kcal). Deze 400 kcal overschot werkte ik weg Door een Cardio sessie extra in te voeren per week.

Lijkt mij oke toch?
 
Oke bedankt , ik heb er nu dus 1 gedaan. Ik heb het zo aangepakt:
Onderhoud 2600
Dagelijks eet ik 2200

Op mijn refeed at ik dan 3000 (+400 kcal). Deze 400 kcal overschot werkte ik weg Door een Cardio sessie extra in te voeren per week.

Lijkt mij oke toch?

Mij lijkt dat je het effect van die refeed juist teniet doet door deze met cardio weg te werken, dan had je net zo goed op onderhoud kunnen eten.
 
Ik doe die Cardio op een ander moment in de week.. puur om mijn wekelijkse calorie hoeveelheid rond de (-400/dag) te houden.

De refeed gebruik ik dus puur om mijn voorraden bij te vullen en veel energie te hebben/krijgen de dagen erna..
 
Ik doe die Cardio op een ander moment in de week.. puur om mijn wekelijkse calorie hoeveelheid rond de (-400/dag) te houden.

De refeed gebruik ik dus puur om mijn voorraden bij te vullen en veel energie te hebben/krijgen de dagen erna..

Oh zo, nee dan lijkt het me prima.
Hou je je vetten wel laag?
 
Goedemorgen,

Gisteren had ik een rustdag, ik heb 1950 kcal gegeten. Wel moet ik zeggen ... veel volume... Ik denk 400g sperziebonen en 150g salade daarbij.

Ik ben net op de weegschaal gaan staan.. en.. weer 0.3kg erbij?

Nog steeds geen reden om dingen te gaan veranderen?
 
Back
Naar boven