AndroidHealthClinic

Gewichtstoename

Bezoekers in dit topic

Goedemorgen,

Gisteren had ik een rustdag, ik heb 1950 kcal gegeten. Wel moet ik zeggen ... veel volume... Ik denk 400g sperziebonen en 150g salade daarbij.

Ik ben net op de weegschaal gaan staan.. en.. weer 0.3kg erbij?

Nog steeds geen reden om dingen te gaan veranderen?

Best opmerkelijk maar ik zou niks veranderen, hooguit een half uurtje cardio na de KT voor 1 à 2 keer in de week.
Als je gewoon hetzelfde doet als hiervoor en nog steeds goed onder onderhoud zit moet je vet blijven verliezen. Ik gok erop dat het vocht is wat je momenteel vasthoudt.
 
Ik zou vooralsnog niets veranderen. Weeg je dagelijks, maar trek daar niet dagelijks conclusies uit, want je gewicht zal wat schommelen. Bekijk het verloop van je gewicht over een periode van 1 tot 2 weken. Uiteindelijk moet er over die periode een dalende lijn zichtbaar zijn.

Je (tijdelijke) gewichtstoename kan te wijten zijn aan vocht (misschien heb je wat zouter gegeten dan normaal of wat meer koolhydraten dan normaal) maar ook aan maaginhoud. Ga gewoon lekker door op de manier waarop je al een hele tijd bezig bent, want volgens mij zit je op de goede weg. Laat je motivatie niet verminderen omdat je een keer wat meer weegt op de weegschaal. Ik lees hier op het forum wel eens berichten van mensen die na een cheatdag 4 kilo zijn aangekomen. En dat is echt niet allemaal vet, maar vooral heel veel vocht en maaginhoud.

Succes!
 
Oke, bedankt voor de feedback mensen!

Ik ben toch redelijk gerustgesteld door deze reacties. Ik ga proberen door te gaan zoals ik deed. Hopen dat er uiteindelijk weer een dalende lijn zichtbaar wordt!

Thanks!
 
Goedemorgen,

Zojuist weer gewogen, (ondanks dat ik het vandaag niet voor elkaar kreeg om te poepen voordat ik mijzelf woog) .... :p

-0.2 Kg. In ieder geval is de stijgende lijn er voor nu even uit..
 
Goedemorgen,

Zojuist -0.6kg ....

Geen "paniek" dus
 
Mooizo, gewoon lekker doorgaan zoals je nu bezig bent.
 
Back
Naar boven