XXL Nutrition

Gezonde pannenkoeken :-)

Bezoekers in dit topic

Marvin2985

GOAT
Elite Member
Lid geworden
25 jul 2016
Berichten
134
Waardering
39
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Recept voor heerlijke pannenkoeken!

Afgelopen week zat ik, op de camping in Kroatië heerlijk in het zonnetje.

Tijdens mijn vakantie probeer ik ook altijd een beetje op m'n voeding te letten, of tenminste m'n eiwitten binnen te krijgen.

Ik zat daar dus heerlijk in t zonnetje de Tina (meiden tijdschrift) van m'n dochter te lezen.
De menshealth en moto73 had ik al uit en je moet wat met 35 graden.

Toen kwam ik dit recept tegen, de meeste van jullie zullen hem misschien wel kennen maar voor de mensen die m niet kennen plaats ik m toch maar.

Je neemt een rijpe banaan en 2 eieren, prakt de banaan tot moes, klutst de rauwe eieren erdoor. Dan een pannetje heet maken, klein beetje olie (of wat anders) in t pannetje en het beslag precies bakken als gewone pannenkoeken.

Ik ben natuurlijk gelijk naar de camping winkel gerend, 3 bananen en 6 eieren gehaald en het getest en ik kan jullie zeggen dat ze heerlijk waren. Ze waren heerlijk.

Makkelijker is waarschijnlijk om het beslag in de staafmixer te mixen maar die had ik op dat moment niet bij mij. Ook ga ik nog proberen om een schep whey eiwitten erdoorheen te gooien.

Hoop dat iemand wat aan m'n receptje heb. Gr, Marvin
 
Kan ook met havermout ipv banaan
 
Ook met havermout, banaan en ei. :)
 
Banaan pannekoeken zijn lekker. Bolletje ijs er op + kaneel! drool:
 
Met havermout ga ik ook proberen. Hoe veel gram op 2 eieren? Ga ik t vanavond gelijk proberen :-)
 
Meestal pak ik 90 gram havermout met 3 eieren. Dus als je 2 eieren pakt, rond de 60 gram. Is alsnog per persoon verschillend, net hoe dik je ze zelf wilt hebben en/of welke macro's je wilt hanteren. Ergens tussen de 50 en 70 zou ik in ieder geval blijven.
 
Meestal pak ik 90 gram havermout met 3 eieren. Dus als je 2 eieren pakt, rond de 60 gram. Is alsnog per persoon verschillend, net hoe dik je ze zelf wilt hebben en/of welke macro's je wilt hanteren. Ergens tussen de 50 en 70 zou ik in ieder geval blijven.

Zelf doe ik ook altijd havermout erbij. Heb het ook weleens geprobeerd zoals het recept van Marvin, maar ik vind dat nog weinig met pannenkoeken te maken te hebben. Gewoon omelet met banaan erdoorheen. Met havermout wordt het al meer een pannenkoek. Voor de rest snufje bakpoeder en kaneel en je hebt een heerlijk ontbijt.

Op het begin deed ik er ook whey eitwit bij, maar ik las ergens dat je dit beter niet kon verhitten. Weten jullie hier meer van?
 
Zelf doe ik ook altijd havermout erbij. Heb het ook weleens geprobeerd zoals het recept van Marvin, maar ik vind dat nog weinig met pannenkoeken te maken te hebben. Gewoon omelet met banaan erdoorheen. Met havermout wordt het al meer een pannenkoek. Voor de rest snufje bakpoeder en kaneel en je hebt een heerlijk ontbijt.

Op het begin deed ik er ook whey eitwit bij, maar ik las ergens dat je dit beter niet kon verhitten. Weten jullie hier meer van?

havermout pannenkoeken zijn inderdaad zeer lekker en passen (meestal) ook nog goed in m'n macro schema

over het verhitten van whey, even googlen doet wonderen: Whey verhitten?
 
dit maak ik elke zondag als ontbijt voor mijn dochten van 1,5. nog wel 2 eetlepels havermout er door heen voor de voedzaamheid. krengen zijn superlekker
 
Back
Naar boven