XXL Nutrition

Grieperig na trainen

Bezoekers in dit topic

Breacherzz

Novice
Lid geworden
30 nov 2016
Berichten
18
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
18%
Na een zware training heb ik steeds een grieperig gevoel. Warmte-uitbarstingen en zo een vreemd gevoel in je spieren (net alsof je griep hebt). Zonder verdere symptomen. Dag nadien is het steeds over... Iemand enig idee waarom dit is?
 
Wellicht dat je lichaam gewoon even moet wennen aan de training, heb het zelf ook al meerdere malen gehad de afgelopen weken dat ik wat grieperig voel. Beetje jeukerig in de gewrichten en spieren, lichtelijk verwarmt gevoel en wat minder fit voor een dagje. Ik merk zelf dat het steeds minder begint te worden naarmate ik gewent raak aan het trainen. Het is volgens mij gewoon een reactie van het lichaam omdat je toch een bepaalde aanslag pleegt en het lichaam moet herstellen.

Weet niet hoe lang je al aan het trainen bent, maar als dat nog niet zo lang is zou ik mij daar niet te druk om maken.
 
Gebeurt vaak omdat je zwaarder traint dan je gewend bent.
Als het niet heel warm is komt het vooral door "extreme" beschadiging van je spierweefsel in combinatie met je CNS dat het wel welletjes vindt.
Kwestie van gewenning of toch je trainingen aanpassen. Train je soms heel lang per sessie?
 
Ik krijg dit soort klachten vaak na gebruik van pwo.
 
Gebeurt vaak omdat je zwaarder traint dan je gewend bent.
Als het niet heel warm is komt het vooral door "extreme" beschadiging van je spierweefsel in combinatie met je CNS dat het wel welletjes vindt.
Kwestie van gewenning of toch je trainingen aanpassen. Train je soms heel lang per sessie?
Nee, niet overdreven denk ik. Een dik uur ongeveer. Wel geef ik me steeds voor 200% :-D
 
Heb er bewust paracetamol in staan...... :hello: 200%

Schermafbeelding 2016-12-15 om 22.31.36.png
 
Neem je een PWO met veel stims zoals dmaa, of cafeïne?
 
Nee, ben nog niet zo lang bezig. Neem niets van pwo in. Motivatie zit van nature nog steeds goed :-D
 
Lol dus mensen die pwo nemen missen motivatie:roflol:
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Hahaha... ik had net een topic hieromtrent gelezen waar de link tussen beide aangehaald werd. Wou niemand tegen de schenen schoppen hoor :knipoog:
 
Nogmaals, je traint gewoon als een beest en dat heb ik zelf ook. Para er in rammen en de volgende dag weer trainen en het gaat wel vanzelf over! Je traint gewoon tegen de max aan!


Spieren doen zeer en je voelt een koorts gevoel, gaat wel over of je traint echt absurt door en na een dag of 5 a 6 ga je stuk. Neemt twee dagen rust en je begint gewoon weer!
 
Para er in rammen en de volgende dag weer trainen en het gaat wel vanzelf over!

Pijnstillers zijn niet zo onschuldig en staan er bijvoorbeeld om bekend de proteïne synthese en spiergroei tegen te werken. In hoeverre dat in de praktijk merkbaar is weet ik niet.
Misschien vervelender is dat je met pijnstillers ook niet goed kunt voelen wanneer je hersteld bent en beginnende blessures niet goed opvallen.
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Lol dus mensen die pwo nemen missen motivatie:roflol:

En toch kunnen velen blijkbaar niet trainen zonder. Ze hebben hun poedertje niet binnen en plots gaat het niet meer.

Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam,maar dit is iets wat ik vaak hoor/zie.
 
Nogmaals, je traint gewoon als een beest en dat heb ik zelf ook. Para er in rammen en de volgende dag weer trainen en het gaat wel vanzelf over! Je traint gewoon tegen de max aan!


Spieren doen zeer en je voelt een koorts gevoel, gaat wel over of je traint echt absurt door en na een dag of 5 a 6 ga je stuk. Neemt twee dagen rust en je begint gewoon weer!
pijnstillers nemen om te trainen ,goed bezig.
 
Pijnstillers zijn niet zo onschuldig en staan er bijvoorbeeld om bekend de proteïne synthese en spiergroei tegen te werken. In hoeverre dat in de praktijk merkbaar is weet ik niet.
Misschien vervelender is dat je met pijnstillers ook niet goed kunt voelen wanneer je hersteld bent en beginnende blessures niet goed opvallen.

Gekscherend zeg ik ram er een paracetamol in maar echter meen ik het ook wel. Als je dat even door een week of twee heen kan helpen als je net begint met zwaar trainen zie ik er zelf niet heel veel kwaad in. Wanneer men dagelijks een grote dosis neemt en dit niet meer kan stoppen dan is het wat ander.

pijnstillers nemen om te trainen ,goed bezig.

Stel je aan man, als iemand griep verschijnselen heeft omdat hij begint met trainen en dan voor een poosje even wat paracetamol slikt....... Echt? hij zit dik morfine te gebruiken maanden lang.... :roflol: "relativeren"
 
Gekscherend zeg ik ram er een paracetamol in maar echter meen ik het ook wel. Als je dat even door een week of twee heen kan helpen als je net begint met zwaar trainen zie ik er zelf niet heel veel kwaad in. Wanneer men dagelijks een grote dosis neemt en dit niet meer kan stoppen dan is het wat ander.



Stel je aan man, als iemand griep verschijnselen heeft omdat hij begint met trainen en dan voor een poosje even wat paracetamol slikt....... Echt? hij zit dik morfine te gebruiken maanden lang.... :roflol: "relativeren"
Suck it up be a man!!!!! voor alles pilletjes en poedertjes tegenwoordig.

Als je als recreatief sporter die wat spierpijn heeft omdat hij begint met trainen al paracetamol moet gaan slikken. Stop er dan gewoon mee.

We willen gespierd worden,maar spierpijn ooooh neen dat willen we niet hoor. Ok dan.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 4me
nooit dmaa gehad dus.

lang geleden (jaar of 7) eens 2 halve potten pwo gekregen. geen idee wat er in zat. vond het maar niks.

En de pwo die je nu koopt zit geen dmaa meer in. En als ik er dan veel zie trainen met hun PWO. Vooral met hun mond in de kleedkamer.
 
Back
Naar boven