XXL Nutrition

Grieperig na trainen

Bezoekers in dit topic

Suck it up be a man!!!!! voor alles pilletjes en poedertjes tegenwoordig.

Als je als recreatief sporter die wat spierpijn heeft omdat hij begint met trainen al paracetamol moet gaan slikken. Stop er dan gewoon mee.

We willen gespierd worden,maar spierpijn ooooh neen dat willen we niet hoor. Ok dan.

Ja, je hebt ook ergens wel gelijk. :scratch:
 
Met dit koude weer in ieder geval zorgen dat je goed gekleed naar buiten gaat en een goede warming-up doet. Ik zelf houd tijdens de warming-up een extra-shirt of trui aan totdat ik goed warm ben. Zorgen dat je voldoende vitamientjes en mineralen binnenkrijgt en je macro's op orde zijn.
 
Met dit koude weer in ieder geval zorgen dat je goed gekleed naar buiten gaat en een goede warming-up doet. Ik zelf houd tijdens de warming-up een extra-shirt of trui aan totdat ik goed warm ben. Zorgen dat je voldoende vitamientjes en mineralen binnenkrijgt en je macro's op orde zijn.
sinds wanneer word je ziek van de kou?
 
sinds wanneer word je ziek van de kou?

virussen maken je ziek. Maar zou je weerstand niet wat minder kunnen zijn als je het koud hebt?waardoor je dan makkelijker ziek word.
 
virussen maken je ziek. Maar zou je weerstand niet wat minder kunnen zijn als je het koud hebt?waardoor je dan makkelijker ziek word.
ik denk dat je dan wel even een tijdje in de kou mag gaan staan voordat je weerstand zo verlaagt is.. en dan nog loop je een griepje/verkoudheid gewoon op door een virus en ook al is je weerstand nog zo goed de meesten worden evengoed ziek.

net zo als vitamines gaan geen ruk er tegen doen
 
sinds wanneer word je ziek van de kou?
Ziek wordt je inderdaad van virussen, maar als de kou op je spieren slaat of je bezweet na een training naar buiten loopt, is mijn ervaring dat je kou kunt vatten of verkouden kunt worden.
 
Ziek wordt je inderdaad van virussen, maar als de kou op je spieren slaat of je bezweet na een training naar buiten loopt, is mijn ervaring dat je kou kunt vatten of verkouden kunt worden.
wss heb je dan net het virus opgelopen in de sportschool en niet door het kou vatten.
 
ik denk dat je dan wel even een tijdje in de kou mag gaan staan voordat je weerstand zo verlaagt is.. en dan nog loop je een griepje/verkoudheid gewoon op door een virus en ook al is je weerstand nog zo goed de meesten worden evengoed ziek.

net zo als vitamines gaan geen ruk er tegen doen
Ik zit dagelijks vrij lang in de koude. Heb er verder ook niets over opgezocht. Word ik verkouden dan word ik verkouden. Gaat uiteindelijk wel weer over.
 
wss heb je dan net het virus opgelopen in de sportschool en niet door het kou vatten.

Dat denk ik ook.In gesloten ruimtes (in de winter alles potdicht tegen de koude) waar veel mensen samen zitten daar zitten ook de virussen.
Van koude op zich wordt je niet ziek.
 
Dat denk ik ook.In gesloten ruimtes (in de winter alles potdicht tegen de koude) waar veel mensen samen zitten daar zitten ook de virussen.
Van koude op zich wordt je niet ziek.
Dit. Daarom wordt iedereen ziek in de winter, niet van de koude op zich.
 
Na een zware training heb ik steeds een grieperig gevoel. Warmte-uitbarstingen en zo een vreemd gevoel in je spieren (net alsof je griep hebt). Zonder verdere symptomen. Dag nadien is het steeds over... Iemand enig idee waarom dit is?

Drink je genoeg overdag en tijdens het trainen?
 
Soms voel ik ook grieperig na het trainen, betekent dat je je lichaam goede aangepakt hebt! Nu is het tijd om te gaan herstellen
 
Ik voel mij na 1RM's altijd aardig verkouden. Misschien is dat het gewoon mijn CNS is dat even moet herstellen? Fysiek ben ik fit, maar mijn hoofd voelt als een baksteen.
 
Drink je genoeg overdag en tijdens het trainen?
De laatste keer dat ik het had (paar dagen geleden) had ik inderdaad helemaal niet genoeg gedronken. Ben er een hele dag van onder de voet geweest :-S

Ga er op letten om dit toch te voorkomen... Thanks!
 
Back
Naar boven