XXL Nutrition

Grote transformatie in slechts 3 jaar mogelijk zonder AAS?

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo allemaal,

Ik begrijp iets niet goed betreffende vooruitgang boeken bij bodybuilding.

Een tijdje geleden maakte ik een nieuwe muurillustratie voor mijn homegym. Ik heb na lang zoeken en veel twijfelen gekozen voor een foto van physique-athlete Katie Lee als Lara Croft uit de Tomb Raider franchise. Dit is mooi gelukt. Ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt.

Na het bestuderen van verschillende foto’s viel me het meeste op dat ze enorm getransformeerd is na slechts 3 of 4 jaar bodybuilding. Maar echt opvallend veel. Zelf train ik ongeveer even lang, maar ik heb helemaal niet deze vooruitgang geboekt.

Toen ik aan mijn coach vroeg hoe deze transformatie mogelijk was, zei ze dat Katie zo zonder twijfel drugs gebruikt. Ik veronderstel dat hiermee AAS bedoelt wordt.

Toen ik dit op een voorzichtige manier aankaartte bij Katie, die ondertussen al een IFBB pro-card behaald heeft zei ze dat ze wel vrouwen kent die AAS gebruiken, maar dat zij dit zelf niet doet. Volgens haar is dit gewoon omdat ze een dieet volgt dat werkt, gedurende 4 jaar elke dag kei-hard en zwaar traint, goede genen, juist eet en juiste supplementen gebruikt, maar geen AAS.

Elke dag trainen vind ik vreemd omdat je toch ook herstel-dagen nodig hebt.

Mijn coach vertelde me achteraf dat Katie liegt. Het zou niet mogelijk zijn om een zeer laag vetpercentage te hebben terwijl je veel spiermassa behoudt… of zoiets…

Dit is iets wat ik niet goed begrijp. Katie was steeds zeer vriendelijk en ik heb een prachtige muurtekening gemaakt gebaseerd op haar foto. Waarom zou ze dan liegen?

Is het volgens jullie mogelijk om in drie jaar zonder AAS haar resultaten te verkrijgen?
Ik heb een foto van Katie’s transformatie in bijlage geplaatst.

Ik wil ook nog even vermelden dat ik het niet erg vind wanneer iemand AAS gebruikt (tot in zekere mate). Wat ik wel verkeerd vind is wanneer iemand er over liegt. Dit geeft mensen valse hoop.

Katie-fast-progress.jpg
 
Ik ga die persoon niet tegen spreken maar ga ze ook niet verdedigen.


Maar waarom sommige mensen liegen over het gebruik kan vele redenen hebben.

-Het is illegaal

-gebruikers worden vaak gestigmatiseerd

-Sommige gebruikers hebben sponsors en sponsors willen geen negatieve commentaar.Sponsors willen ook doen geloven dat ze hun lichaam gekregen hebben door hun sups.
 
Laatst bewerkt:
Kom op zeg...

Een goed dieet kan een vrouw zeker op weg helpen, maar buff en ripped word je als vrouw niet zonder aas.
Daarnaast, is er niemand die tussen de IFBB pro's staat natty. Je zou het als natty nooit redden in een pro line up, want iedereen gebruikt AAS. Kijk naar Dana Linn Bailey. Die ontkent ook dat ze aas gebruikt, maar gewoon genetisch een goed lijf heeft.. Uhuh.

Waarom er over gelogen wordt? AAS bij vrouwen is een enorme taboe. Daarnaast zijn vele mensen niet in staat daar normaal over te doen als ze wel zou zeggen dat ze AAS gebruikt waarbij ze haar keuzes en ideeen altijd zal moeten verdedigen. Iedere IFBB'r en pro zegt immers dat ze natty zijn, ze hebben gewoon een schema wat goed werkt.. duhh! :roflol: Daarnaast zijn er natuurlijk heel veel mensen die gewoon aardig tegen haar zijn en oprecht geïnteresseerd, maar ze zal maar net de rotte appel treffen die haar "succes" onderuit haalt omdat diegene van mening is dat ze alles alleen maar te danken heeft aan AAS.

Je kunt beter zeggen dat je nog nooit AAS hebt aangeraakt om de discussies te voorkomen.

Ik (weet en) denk dat zelfs menig bikini deelneemster naar stimulerende middelen heeft gegrepen, gewoon hier in NL op de sapcup e.d. Gewoon omdat iedereen het gebruikt en je anders niet meekomt op het podium..
 
Kom op zeg...

Een goed dieet kan een vrouw zeker op weg helpen, maar buff en ripped word je als vrouw niet zonder aas.
Daarnaast, is er niemand die tussen de IFBB pro's staat natty. Je zou het als natty nooit redden in een pro line up, want iedereen gebruikt AAS. Kijk naar Dana Linn Bailey. Die ontkent ook dat ze aas gebruikt, maar gewoon genetisch een goed lijf heeft.. Uhuh.

Waarom er over gelogen wordt? AAS bij vrouwen is een enorme taboe. Daarnaast zijn vele mensen niet in staat daar normaal over te doen als ze wel zou zeggen dat ze AAS gebruikt waarbij ze haar keuzes en ideeen altijd zal moeten verdedigen. Iedere IFBB'r en pro zegt immers dat ze natty zijn, ze hebben gewoon een schema wat goed werkt.. duhh! :roflol: Daarnaast zijn er natuurlijk heel veel mensen die gewoon aardig tegen haar zijn en oprecht geïnteresseerd, maar ze zal maar net de rotte appel treffen die haar "succes" onderuit haalt omdat diegene van mening is dat ze alles alleen maar te danken heeft aan AAS.

Je kunt beter zeggen dat je nog nooit AAS hebt aangeraakt om de discussies te voorkomen.

Ik (weet en) denk dat zelfs menig bikini deelneemster naar stimulerende middelen heeft gegrepen, gewoon hier in NL op de sapcup e.d. Gewoon omdat iedereen het gebruikt en je anders niet meekomt op het podium..

mmmmmmm Dana :D heb liever dat ze mij gebruikt :D

Maar nu serieus...ben het eens met wat je zegt. Gebruikers worden vaak gestimatiseerd en nog meer als vrouw.Een vrouw die AAS gebruikt wordt zelfs gestigmatiseerd door mannelijke gebruikers.En dit vind ik persoonlijk dan zeer hypocriet.. En als je sponsors hebt is gebruik toegeven zeker not done.

Ik gebruik zelf niet maar ik weet niet waarom ik gebruikers scheef zou moeten bekijken. Ik doe mijn ding en zij het hunne. Nu ja idioten die maar wat doen en dan vanalles voorkrijgen daar heb ik wel geen goed woord voor over. Zijn die mensen die het een slechte naam geven. Het gebruik en de sport. Gewoon al zeggen dat je aan bodybuilding doet(als het over hobbies ofzo gaat) ookal is het natty wordt je al scheef bekeken terwijl het toch al 2016 is :D
 
Ok. Maar tegenwoordig heb je toch ook pre-workout, post workout, creatine, en nog vele andere supplementen die eindigen op -ine. Zou het ook kunnen dat het met een combinatie van de huidige supplementen mogelijk is om dagelijks zeer intensief te trainen waardoor je deze resultaten bereikt?

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, vandaar dat ik het topic hier postte.
En ook om te weten wat ik van mijn eigen resultaten mag verwachten. Ik neem alleen eiwit-poeder. Misschien moet ik mijn doelstellingen wat bijstellen. Voor mij is het ook gewoon een hobby.
 
Ok. Maar tegenwoordig heb je toch ook pre-workout, post workout, creatine, en nog vele andere supplementen die eindigen op -ine. Zou het ook kunnen dat het met een combinatie van de huidige supplementen mogelijk is om dagelijks zeer intensief te trainen waardoor je deze resultaten bereikt?

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, vandaar dat ik het topic hier postte.
En ook om te weten wat ik van mijn eigen resultaten mag verwachten. Ik neem alleen eiwit-poeder. Misschien moet ik mijn doelstellingen wat bijstellen. Voor mij is het ook gewoon een hobby.

Hangt ervan af wat jij ne goede fysiek noemt. Maar met die supps haal je de fysiek niet die je in die BB boekjes ziet.
 
Ok. Maar tegenwoordig heb je toch ook pre-workout, post workout, creatine, en nog vele andere supplementen die eindigen op -ine. Zou het ook kunnen dat het met een combinatie van de huidige supplementen mogelijk is om dagelijks zeer intensief te trainen waardoor je deze resultaten bereikt?

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, vandaar dat ik het topic hier postte.
En ook om te weten wat ik van mijn eigen resultaten mag verwachten. Ik neem alleen eiwit-poeder. Misschien moet ik mijn doelstellingen wat bijstellen. Voor mij is het ook gewoon een hobby.

Dat hoofd van haar is niet zo vermannelijkt door supps die je legaal kan aankopen ;)
 
Ok. Maar tegenwoordig heb je toch ook pre-workout, post workout, creatine, en nog vele andere supplementen die eindigen op -ine. Zou het ook kunnen dat het met een combinatie van de huidige supplementen mogelijk is om dagelijks zeer intensief te trainen waardoor je deze resultaten bereikt?

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, vandaar dat ik het topic hier postte.
En ook om te weten wat ik van mijn eigen resultaten mag verwachten. Ik neem alleen eiwit-poeder. Misschien moet ik mijn doelstellingen wat bijstellen. Voor mij is het ook gewoon een hobby.

De supplementen die jij noemt boosten je tijdens je training, waardoor je net wat extra kunt doen, een extra rep enz. Maar daarmee sta je niet year round droog met een hoog percentage vetvrije massa. Dat is onmogelijk zonder AAS.

Het enige wat je helpt om een fysiek als Jeff Seid, Marc Pitt e.d. te creëren en te behouden is AAS. Helaas.

Voor vrouwen geldt dit ook. Dames die er year round goed bij staan, kijk naar Michelle Lewin of Paige Hathaway, of zelfs onze eigen talenten in deze business, waarbij ik de namen maar even achterwege laat, dat is niet naturel. Zij zullen niet (allemaal) kilo's aan aas naar binnen trappen, maar die gebruiken zeer zeker wel stimulerende middelen die niet legaal in de supplementenshop te verkrijgen zijn.
 
De supplementen die jij noemt boosten je tijdens je training, waardoor je net wat extra kunt doen, een extra rep enz. Maar daarmee sta je niet year round droog met een hoog percentage vetvrije massa. Dat is onmogelijk zonder AAS.

Het enige wat je helpt om een fysiek als Jeff Seid, Marc Pitt e.d. te creëren en te behouden is AAS. Helaas.

Voor vrouwen geldt dit ook. Dames die er year round goed bij staan, kijk naar Michelle Lewin of Paige Hathaway, of zelfs onze eigen talenten in deze business, waarbij ik de namen maar even achterwege laat, dat is niet naturel. Zij zullen niet (allemaal) kilo's aan aas naar binnen trappen, maar die gebruiken zeer zeker wel stimulerende middelen die niet legaal in de supplementenshop te verkrijgen zijn.

En dan hebben we het nog niet over illegale fatburners gehad.Geen AAS maar wel illegaal.

Clen,DNP...
 
Nou, dan kun je de hele huis tuin en keukengarde er ook wel bijroepen..

Genoeg vrouwen die Ephedrine, Ephedrinestacks enz. hebben geprobeerd, die niet eens wedstrijdambities hebben (yup, checkin in)
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ok. Deze info is duidelijk. Dankjewel allemaal

Ik vind het wel een beetje jammer dat veel mensen die dit slechts als hobby doen en niet zo veel ervaring hebben (zoals ik) een totaal vertekend beeld krijgen van wat haalbaar is met een gewoon programma.

Heel de fitness industrie zal hierin ook wel een rol spelen. En tegenwoordig misschien ook sociale media.
 
Natty ???

Kijk die armen / schouders :roflol:
 
Ok. Deze info is duidelijk. Dankjewel allemaal

Ik vind het wel een beetje jammer dat veel mensen die dit slechts als hobby doen en niet zo veel ervaring hebben (zoals ik) een totaal vertekend beeld krijgen van wat haalbaar is met een gewoon programma.

Heel de fitness industrie zal hierin ook wel een rol spelen. En tegenwoordig misschien ook sociale media.

Er is natty wel veel te halen,meer dan velen denken. Natuurlijk de fysieken in die boekjes niet.
 
De grootste natty is skatermarvin hier op forum.

Ben je groter dan ben je juicer.
 
Er bestaan geen natty profs.

Je kunt geen whey/creatine/afslankpillen van je sponsor meer verkopen als je aan de AAS zit. Daarom moeten de meesten blijven liegen...
 
Back
Naar boven