XXL Nutrition

Hardlopen > Verzuring kuiten, schenen

Bezoekers in dit topic

Belangrijk is om ontspannen te lopen, goed afwikkelen en zoals gezegd rustig opbouwen. Het probleem bij hardlopen is dat als je wat zwaarder bent en nooit gelopen hebt, je daardoor je tibialis snel overbelast en dan shin splints ontwikkeld.
Zelf heb ik ongeveer 1 jaar last van scheenbeenvliesontsteking gehad, geen pretje.

Sorro voor de kick, maar wat bedoelt men met "afwikkelen" van de voet? Ik lees dat dikwijls op 't net, maar weet bij god niet wat 't wil zeggen.

'k Heb zelf ook last van m'n schenen en heb besloten om 'n weekje te rusten en wat ijs erop te leggen voor 2 dagen..
 
Gewoon een vloeiende techniek van landing tot afzet. Dus landen op de hak, afrollen tot grote teen.
 
ik merk dat ik daar last van krijg als ik redelijk veel voorover loop. Misschien loop je niet helemaal rechtop, wat trouwens ook beter voor je ademhaling is

Deed mijn man ook toen hij net begon.
Door het voorover lopen landde hij ook niet op z'n hiel maar meer op zijn voorvoet.
Hij had daar zo'n gigantische scheenblessure aan overgehouden dat hij anderhalf jaar z'n rechtervoet niet meer kon flexen.
Gevolg: achterlijk sleepvoetje:D wil je niet hebben.
 
Deed mijn man ook toen hij net begon.
Door het voorover lopen landde hij ook niet op z'n hiel maar meer op zijn voorvoet.
Hij had daar zo'n gigantische scheenblessure aan overgehouden dat hij anderhalf jaar z'n rechtervoet niet meer kon flexen.
Gevolg: achterlijk sleepvoetje:D wil je niet hebben.

In een goede winkel voor (hard)loopschoenen maken ze eerst een filmpje van hoe je loopt, dan zien ze waar het fout gaat eventueel.
 
Wordt na een tijdje wel minder, maar dit gebeurt zelfs nog bij professionele hardlopers (vooral bij korte afstanden).
 
Back
Naar boven