MuscleMeat

Heb je altijd haltersteunen nodig bij oefeningen met een bankje?

Bezoekers in dit topic

AnPeter90

Novice
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
3
Waardering
0
Ik zie bij heel veel voorbeelden van oefeningen met bijvoorbeeld een EZ curl stang in combinatie met een bankje dat er geen steunen worden gebruikt om de stang te laten rusten. Over het algemeen zie je dit bij de meeste afbeeldingen van bankdrukken wel dat er steunen worden gebruikt. Handy klingelton

Zelf heb ik bankje en een EZ curl bar en ik zit eraan te denken om 2 losse haltersteunen aan te schaffen. Nou vraag ik mij dus af wanneer is het nou nodig om haltersteunen te gebruiken? Heeft dit voornamelijk te maken met het gewicht? En hoe ga je een met stang om als je geen haltersteunen gebruikt, steeds weer op een bepaalde manier op de grond leggen?

Alvast bedankt!
Was bleibt ist Asche Klingelton
 
Laatst bewerkt:
Welke oefeningen wil je doen?
Steunen zijn handig met afleggen van de bar, en je niet steeds de boel op de grond neer hoeft te leggen.
Maar ook met bankdrukken, squat, military press enz enz.
 
Haltersteunen zijn handig om te benchen ,squats,military press zoals hierboven door mark1984 al wordt aangegeven.
Om te curlen met een ez baar en dumbellwerk te doen zijn haltersteunen niet nodig.

Om te curlen met de ez bar leg ik deze gewoon op de grond.Of als het gewicht niet te zwaar is leg ik de ez baar gewoon dwars op mn bankje.

Ik heb ook haltersteunen maar gebruik deze enkel om te squatten of military press te doen.
Benchen met een baar doe ik niet meer vanwege schouderproblemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie bij heel veel voorbeelden van oefeningen met bijvoorbeeld een EZ curl stang in combinatie met een bankje dat er geen steunen worden gebruikt om de stang te laten rusten. Over het algemeen zie je dit bij de meeste afbeeldingen van bankdrukken wel dat er steunen worden gebruikt.

Zelf heb ik bankje en een EZ curl bar en ik zit eraan te denken om 2 losse haltersteunen aan te schaffen. Nou vraag ik mij dus af wanneer is het nou nodig om haltersteunen te gebruiken? Heeft dit voornamelijk te maken met het gewicht? En hoe ga je een met stang om als je geen haltersteunen gebruikt, steeds weer op een bepaalde manier op de grond leggen?

Alvast bedankt!
Je mag eens proberen bankdrukken zonder steunen... Ik heb het een tijdje gedaan en raad het niet aan :roflol:
 
Dat had wel mooie beelden kunnen opleveren :D
Haha, geen ongelukken gebeurd, gewoon gewicht op je benen leggen en zo starten, heel onhandig

Die keer dat ik in de gym voor de eerste keer ging benchen en veel te zwaar startte of toen ik laatst niet oplette en aan het einde van een set aan de ene kant de halter naast de steun legde zijn andere verhalen maar dat zou ons te ver leiden in dit topic...
 
Beter koop je een powerrack. En een serieuze barbell. En wat extra gewicht.

Met alleen een bankje en een ez bar kom je niet ver.
 
Back
Naar boven