AndroidHealthClinic

Heeft whey wel zin op momenten dat je niet traint?

Bezoekers in dit topic

Marcus99

Cool Novice
Lid geworden
17 mrt 2014
Berichten
186
Waardering
5
Lengte
1m89
Massa
90kg
Ik heb dit eens opgezocht op internet en, zoals gewoonlijk, tegenstrijdige adviezen. :rolleyes:

Ik vraag mij dus af of whey enig nut heeft op dagen of periodes dat je niet traint of als je gewoon gewicht wil verliezen bij het cutten.

Als je niet traint, is het niet zo dat whey door zijn snelle opname niet veel zinvols zal doen, gezien je lichaam in passieve toestand niet ineens veel proteine zal opnemen in de spieren. Gaat in passieve toestand niet veel van die whey gewoon in het toilet gezien je lichaam naar mijn weten die eiwitten ook niet opslaat als reserve.

Neem je dus in een fase dat je weinig traint niet beter caseine en uiteraard whole foods die ook allemaal traag in opname zijn (denk aan kip etc..).

Klopt het ook dat whey niet anti-catabolic is en dus niet veel doet qua herstel en vooral anabool werkt, wat dus alleen relevant is tijdens krachttraining.

Dus welk nut kan whey spelen als je niet traint en heeft het ook een invloed op gewichtsverlies wat ook nogal tengestrijdige info geeft op internet.

Als laatste, is isolaat in die zin nog een slechtere keuze omdat het nog vlugger wordt opgenomen op een moment dat je lichaam er dus niet naar vraag in rusttoestand.
 
Laatst bewerkt:
I don't know, zou graag je vraag beantwoorden maar ben te druk bezig om 1x per dag mezelf vol te stoempen met voedsel, af te vallen en mass te gainen.

Sorry brah.
 
Ik heb dit eens opgezocht op internet en, zoals gewoonlijk, tegenstrijdige adviezen. :rolleyes:

Ik vraag mij dus af of whey enig nut heeft op dagen of periodes dat je niet traint of als je gewoon gewicht wil verliezen bij het cutten.

Als je niet traint, is het niet zo dat whey door zijn snelle opname niet veel zinvols zal doen, gezien je lichaam in passieve toestand niet ineens veel proteine zal opnemen in de spieren. Gaat in passieve toestand niet veel van die whey gewoon in het toilet gezien je lichaam naar mijn weten die eiwitten ook niet opslaat als reserve.

Neem je dus in een fase dat je weinig traint niet beter caseine en uiteraard whole foods die ook allemaal traag in opname zijn (denk aan kip etc..).

Klopt het ook dat whey niet anti-catabolic is en dus niet veel doet qua herstel en vooral anabool werkt, wat dus alleen relevant is tijdens krachttraining.

Dus welk nut kan whey spelen als je niet traint en heeft het ook een invloed op gewichtsverlies wat ook nogal tengestrijdige info geeft op internet.

Als laatste, is isolaat in die zin nog een slechtere keuze omdat het nog vlugger wordt opgenomen op een moment dat je lichaam er dus niet naar vraag in rusttoestand.

Bro you have really lost your whey!
 
  • Like
Waarderingen: mat
Heeft eten eigenlijk nog wel zin?
 
Eiwitten zijn eiwitten.
The end.
 
Als je whey gebruikt ben je geen true natural meer he.
 
NATUURLIJK MAN :o Eten is het belangrijkste onderdeel van onze sport, eten doe je dus ook elke dag! Ook de whey ;) Wellicht op andere momenten maar nooit schrappen!
 
Ik heb dit eens opgezocht op internet en, zoals gewoonlijk, tegenstrijdige adviezen. :rolleyes: Ik vraag mij dus af of whey enig nut heeft op dagen of periodes dat je niet traint of als je gewoon gewicht wil verliezen bij het cutten. Als je niet traint, is het niet zo dat whey door zijn snelle opname niet veel zinvols zal doen, gezien je lichaam in passieve toestand niet ineens veel proteine zal opnemen in de spieren. Gaat in passieve toestand niet veel van die whey gewoon in het toilet gezien je lichaam naar mijn weten die eiwitten ook niet opslaat als reserve. Neem je dus in een fase dat je weinig traint niet beter caseine en uiteraard whole foods die ook allemaal traag in opname zijn (denk aan kip etc..). Klopt het ook dat whey niet anti-catabolic is en dus niet veel doet qua herstel en vooral anabool werkt, wat dus alleen relevant is tijdens krachttraining. Dus welk nut kan whey spelen als je niet traint en heeft het ook een invloed op gewichtsverlies wat ook nogal tengestrijdige info geeft op internet. Als laatste, is isolaat in die zin nog een slechtere keuze omdat het nog vlugger wordt opgenomen op een moment dat je lichaam er dus niet naar vraag in rusttoestand.

Maak het jezelf nou niet zo moeilijk en zorg gewoon dat je je dagelijkse nodige aantal eiwitten, carbs en vetten binnen krijgt. Het gaat om het totaalplaatje, niet alleen om wat whey.
 
Dat weet ik uiteraard ook wel :rolleyes: Wou alleen weten of whey niet grotendeels verloren gaat in periodes dat je niet traint omdat je lichaam dat niet acuut veel eiwit kan verwerken.

Heeft het dus nut om met whey te supplementeren in cut fase of is het gewoon geldverspilling?

Toch opvallend dat alle whole food eiwitten traag zijn in opname (kip etc..) en whey door zijn snelle opname daarvan afwijkt?

Vraag was meer bedoelt voor de science guys hier op het forum.
 
Ik heb dit eens opgezocht op internet en, zoals gewoonlijk, tegenstrijdige adviezen. :rolleyes:

Ik vraag mij dus af of whey enig nut heeft op dagen of periodes dat je niet traint of als je gewoon gewicht wil verliezen bij het cutten.
Je wilt altijd, maar zeker tijdens een cut aangezien proteine een muscle sparing effect heeft (tot bepaalde hoeveelheden uiteraard), genoeg proteine binnen krijgen.

Als je niet traint, is het niet zo dat whey door zijn snelle opname niet veel zinvols zal doen, gezien je lichaam in passieve toestand niet ineens veel proteine zal opnemen in de spieren. Gaat in passieve toestand niet veel van die whey gewoon in het toilet gezien je lichaam naar mijn weten die eiwitten ook niet opslaat als reserve.
Staar je niet blind op die absorptiesnelheden, als je ook maar een klein beetje je voeding over de dag verspreid zit je al goed. Je absorbeert gewoon praktisch alle proteine of je nou getraind hebt of niet.

Neem je dus in een fase dat je weinig traint niet beter caseine en uiteraard whole foods die ook allemaal traag in opname zijn (denk aan kip etc..).
Zoals ik al zei, absorptiesnelheden van eitwitbronnenn zijn lang niet zo belangrijk als (toevallig vaak door verkopers van supplementen) gezegd wordt. Als je elke dag genoeg binnen krijgt zit je goed.

Klopt het ook dat whey niet anti-catabolic is en dus niet veel doet qua herstel en vooral anabool werkt, wat dus alleen relevant is tijdens krachttraining.
anti-katabool en anabool zijn praktisch hetzelfde. De reden dat je blijft liften tijdens een cut is ook om door steeds die muscle protein synthesis te stimuleren zo veel mogelijk massa over te houden bijvoorbeeld

Dus welk nut kan whey spelen als je niet traint en heeft het ook een invloed op gewichtsverlies wat ook nogal tengestrijdige info geeft op internet.
Whey is gewoon een handige/goedkope bron van eiwitten, niks meer niks minder.

Als laatste, is isolaat in die zin nog een slechtere keuze omdat het nog vlugger wordt opgenomen op een moment dat je lichaam er dus niet naar vraag in rusttoestand.
.

---------- Toegevoegd om 12:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Dat weet ik uiteraard ook wel :rolleyes: Wou alleen weten of whey niet grotendeels verloren gaat in periodes dat je niet traint omdat je lichaam dat niet acuut veel eiwit kan verwerken.

Zo heel accuut is dit nou ook weer niet. De verhoogde muscle protein synthesis na een fatsoenlijk training kan tot 48 uur na de training duren.
 
Laatst bewerkt:
.

---------- Toegevoegd om 12:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------



Zo heel accuut is dit nou ook weer niet. De verhoogde muscle protein synthesis na een fatsoenlijk training kan tot 48 uur na de training duren.

Daarom dat een bro-split van 1x per week elke spiergroep afbeulen niet de beste manier is voor natural BB'ers om te trainen.

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

Dat weet ik uiteraard ook wel :rolleyes: Wou alleen weten of whey niet grotendeels verloren gaat in periodes dat je niet traint omdat je lichaam dat niet acuut veel eiwit kan verwerken.

Heeft het dus nut om met whey te supplementeren in cut fase of is het gewoon geldverspilling?

Toch opvallend dat alle whole food eiwitten traag zijn in opname (kip etc..) en whey door zijn snelle opname daarvan afwijkt?

Vraag was meer bedoelt voor de science guys hier op het forum.

Keurpaat is een science guy.
 
Whey is gewoon een uiterst geschikt eiwitbron voor bodybuilding vanwege het aminozuur profiel en de prijs. Daarbij is het gewoon hardstikke gemakkelijk tegenover weet ik hoeveel vlees/vis naar binnen werken. Je hebt zowel op training als op niet trainingsdagen eiwit nodig. Of je die uit whey of uit wholefoods haalt maakt op de lange termijn weinig uit. Velen verkiezen gewoon whey omdat het makkelijk is.
 
Whey is gewoon een uiterst geschikt eiwitbron voor bodybuilding vanwege het aminozuur profiel en de prijs. Daarbij is het gewoon hardstikke gemakkelijk tegenover weet ik hoeveel vlees/vis naar binnen werken. Je hebt zowel op training als op niet trainingsdagen eiwit nodig. Of je die uit whey of uit wholefoods haalt maakt op de lange termijn weinig uit. Velen verkiezen gewoon whey omdat het makkelijk is.
En zo is het.
Als jij je eiwitten uit verschillende soorten voedsel kunt halen heb je in mijn ogen alleen snelle eiwitten nodig rond de training.
 
Dat weet ik uiteraard ook wel :rolleyes: Wou alleen weten of whey niet grotendeels verloren gaat in periodes dat je niet traint omdat je lichaam dat niet acuut veel eiwit kan verwerken.

Heeft het dus nut om met whey te supplementeren in cut fase of is het gewoon geldverspilling?

Toch opvallend dat alle whole food eiwitten traag zijn in opname (kip etc..) en whey door zijn snelle opname daarvan afwijkt?

Vraag was meer bedoelt voor de science guys hier op het forum.

's ochtends als je uit bed komt pak je whey

Voor de rest alleen als je perongeluk te lang niets gegeten hebt. Tenminste doe ik dan.
 
En zo is het.
Als jij je eiwitten uit verschillende soorten voedsel kunt halen heb je in mijn ogen alleen snelle eiwitten nodig rond de training.

whey is een goedkope en gemakkijke bron van snelle eiwitten
maar iedereen met een deftig dieet zou het eigenlijk niet eens nodig hebben.

http://www.bodyrecomposition.com/nu...urces-of-protein-speed-of-digestion-pt1.html/
deel 2 & 3 kan je daar ook vinden

zijn aanbeveling is
pre workout en tijdens de workout zijn snelle eiwitten bruikbaar
alle andere momenten(inclusief after training) zijn trage of een combinatie snelle/trage superieur

http://www.bodyrecomposition.com/re...good-sources-of-protein-protein-quality.html/
 
Back
Naar boven