MuscleMeat

Heel het jaar door cardio doen heeft alleen maar voordelen

Heel het jaar door cardio doen heeft alleen maar voordelen


  • Totaal stemmers
    426

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe beter de conditie ....meer kracht om te trainen
 
Ligt eraan welke vorm en intensiteit. Ik voetbal drie keer per week maar ik merk zeker wel wat dat niet bevordelijk is voor je herstel.
 
ik weet niet goed wat men onder cardio bedoelt.
ik doe altijd 10 min crosstraining voor me training voor het opwarmen van me gewrichten.
als dat onder cardio valt dan heeft het voordeel ja.
 
ik weet niet goed wat men onder cardio bedoelt.
ik doe altijd 10 min crosstraining voor me training voor het opwarmen van me gewrichten.
als dat onder cardio valt dan heeft het voordeel ja.

Ook dat valt onder cardio idd.
En ja, zeker in de winter is dat bevordelijk te doen voorafgaande aan de training :)
 
Eens,
Hart gaat beter , meer zuurstof opgenomen , vetverbranding , helpt je bij opwarming van zware training etc.
 
Meer dan eens! Kwestie om te spieren wat te activeren...
 
Ben ik zeker mee eens. Vind het persoonlijk ook beter als je het ook buiten doet hele jaar door. Wind/kou/regen/zon, daar word je hard van zeg maar ;P. Je gaat aan de temperaturen wennen.
 
Ik moet er ook maar eens aan beginnen aan dat cardio, nadeel is alleen dat ik geen geduld heb, en het na 5 minuten rennen op een loopband meer dan zat ben, fietsen vind ik nutteloos... Dus wat blijft er dan over? Roeien? Goed voor je rug en je biceps+je pakt gelijk een goeie cardio erbij uiteraard...

Wat doen jullie zoal?
 
Beste is TV kijken tijdens loopband. Tijd gaat zoveel sneller als je je gedachten kan verplaatsen. Lukt alleen niet voor iedereen. Anders ipod helpt ook. Of met tweeën gaan, kan je wat praten.
 
Beste is TV kijken tijdens loopband. Tijd gaat zoveel sneller als je je gedachten kan verplaatsen. Lukt alleen niet voor iedereen. Anders ipod helpt ook. Of met tweeën gaan, kan je wat praten.

Na 2 minuten cardio kan ik niet meer praten hoor :(
 
Hangt af van soort cardio, ik begin meestal rustig en bouw dan geleidelijk op, laatste half uur zit praten er niet meer in nee.
 
Beste is TV kijken tijdens loopband. Tijd gaat zoveel sneller als je je gedachten kan verplaatsen. Lukt alleen niet voor iedereen. Anders ipod helpt ook. Of met tweeën gaan, kan je wat praten.

Ah joh ik vind thuis tv kijken al geen reet aan, laat staan op een loopband, daarbij heb je ook geen geluid.

De mensen met wie ik train doen geen cardio, of die fietsen liever, en dat is voor mij echt de laatste optie.

Ik merk aan mezelf dat hardlopen het effectiefst is, maar ik heb er geen geduld voor, dus ik denk dat ik maar is ga beginnen met roeien, ben verder toch wel aardig droog, alleen als ik niet uit kijk ga ik wel een flinke pens krijgen, en dat wil ik graag voorkomen. Jaja, ik hou ook van lekker eten hoor ;)
 
Roeien is op zich wel leuk, maar ik zou het juist minder lang kunnen doen. Ach ja gewoon proberen wat jij het aangenaamst vindt. Je kan ook HIIT doen he, hoef je maar 15-20 minuten bezig te zijn. Lijkt me dan wel iets voor jou.
 
roeien is op zich wel leuk, maar ik zou het juist minder lang kunnen doen. Ach ja gewoon proberen wat jij het aangenaamst vindt. Je kan ook hiit doen he, hoef je maar 15-20 minuten bezig te zijn. Lijkt me dan wel iets voor jou.

hiit?
 
Google is your friend. ;)

Dus 20 minuten als een gek cardio'en, dat hou ik toch niet vol man, ben ook geen 20 meer :roflol:

Naja zal het is proberen met roeien.
 
Prima voor je bloedsomloop met alle voordelen van dien
- Energie
- Betere zuurstof uitwisseling in de longen en tussen bloed en spieren
- Libido
- Immuunsysteem
- Uithoudingsvermogen
- Herstel spierschade
- Enz
en voor de afvallers onder ons is het lekker effectief in combinatie met krachttrainig
 
Dus 20 minuten als een gek cardio'en, dat hou ik toch niet vol man, ben ook geen 20 meer :roflol:

Naja zal het is proberen met roeien.
:roflol: waar slaat dat nu weer op kerel, je bent ocharme 25 lentes, idd wel toe aan een stel krukken. HIIT kan iedereen doen trouwens.

Het is niet 'als een gek' je hebt dus niet goed gelezen wat HIIT is. Gewoon een keer proberen idd ;)
 
:roflol: waar slaat dat nu weer op kerel, je bent ocharme 25 lentes, idd wel toe aan een stel krukken. HIIT kan iedereen doen trouwens.

Het is niet 'als een gek' je hebt dus niet goed gelezen wat HIIT is. Gewoon een keer proberen idd ;)

Grapje man :roflol:

Ik ga het idd ff proberen, merk dat mn conditie ook steeds harder achteruit gaat namelijk, dus wat cardio kan geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven