AndroidHealthClinic

Help a.u.b.! Buikvet blijft... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Welk wetenschappelijk bewijs heb jij dan dat wat ik beweer niet waar is, ben heel benieuwd waar je mee komt...

Wil graag wat leren, dus kom maar op...

Onwetendheid, houd de mens zich graag mee zoet!

En nu loop je recht in de val die ik had opgezet, nu maak je de burden of proof flater.

Ik moet jouw claim niet ontkrachten, jij moet jouw claim staven.

http://www.nizkor.org/features/fallacies/burden-of-proof.html

Daarnaast kan ik me een studie herrinneren die op dit forum gepost is waar dit onderzocht werd, maar ik ga die niet opzoeken om voorvernoemde reden.
 
ik dacht altijd dat pindakaas smeren de oplossing was tegen buikvet.
 
Vet verbranden doe je door een kcal tekort. Waarom zou je dan high-rep gaan doen als je ook gewoon low-rep kunt blijven doen. Via je normale rep-range vertel je je lichaam op z'n minst dat de spieren "nodig" zijn en zullen deze minder snel als voeding gebruikt worden wanneer er ook vet aanwezig is.
Dit is tenminste hoe ik de ideeën erachter begrijp.

Maar leg mij dan maar uit waarom highrep dan voordelen zou geven voor vetverbranding tegenover je normale of zelfs lowrep + cardio volgens jou?
En dan natuurlijk voor een bodybuilder he ;)

ik dacht altijd dat pindakaas smeren de oplossing was tegen buikvet.

sssttt niet de meest heilige van de DBB geheimen verklappen :mad:.
 
En nu loop je recht in de val die ik had opgezet, nu maak je de burden of proof flater.

Ik moet jouw claim niet ontkrachten, jij moet jouw claim staven.

http://www.nizkor.org/features/fallacies/burden-of-proof.html

Daarnaast kan ik me een studie herrinneren die op dit forum gepost is waar dit onderzocht werd, maar ik ga die niet opzoeken om voorvernoemde reden.

Nog even terugkomen op bovengenoemde;
Ten eerste MOET ik niets
Ten tweede was mijn advies bedoeld voor degene die graag van zijn "Buikvet" af wou, en dus gaf ik hem een manier waarop hij zijn vetpercentage omlaag zou kunnen krijgen.
en tot slot, als mijn manier niet de beste is, kom dan zelf met iets waar degene iets aan heeft!
Dat heb ik namelijk nog steeds niet gezien. ik hoef namelijk niet mijn gelijk te halen, maar gewoon iemand adviseren.

En de resultaten die ik aan de hand van Kracht/cardio heb behaald is door mij als Fitnessinstructor/personal trainer zelf jaren op deze manier gedaan. En ja, ik weet dat er velen niet met mij eens zullen zijn..So What? als iets werkt hoef ik niet perse iets te veranderen...:)

En deze methode is misschien minder geschikt voor bodybuilders omdat je hierbij niet alleen vet verliest maar ook wat aan spiermassa.
maar dat is een keuze.

High reps met licht gewichten heeft als voordeel dat je dieper kunt gaan, en nog meer de spieren kunt isoleren, en dus ook maximaal in je vetverbranding zit. als je te zwaar traint met weinig herhalingen zit de "pomp" er al snel in. doordat je snelle herhalingen kunt doen met iets lichter gewicht heeft de spier geen tijd om te rusten en kun je maximaal gaan ( dat is dus mijn visie)
 
Laatst bewerkt:
Nog even terugkomen op bovengenoemde;
Ten eerste MOET ik niets
Ten tweede was mijn advies bedoeld voor degene die graag van zijn "Buikvet" af wou, en dus gaf ik hem een manier waarop hij zijn vetpercentage omlaag zou kunnen krijgen.
en tot slot, als mijn manier niet de beste is, kom dan zelf met iets waar degene iets aan heeft!
Dat heb ik namelijk nog steeds niet gezien. ik hoef namelijk niet mijn gelijk te halen, maar gewoon iemand adviseren.

En de resultaten die ik aan de hand van Kracht/cardio heb behaald is door mij als Fitnessinstructor/personal trainer zelf jaren op deze manier gedaan. En ja, ik weet dat er velen niet met mij eens zullen zijn..So What? als iets werkt hoef ik niet perse iets te veranderen...:)

En deze methode is misschien minder geschikt voor bodybuilders omdat je hierbij niet alleen vet verliest maar ook wat aan spiermassa.
maar dat is een keuze.

High reps met licht gewichten heeft als voordeel dat je dieper kunt gaan, en nog meer de spieren kunt isoleren, en dus ook maximaal in je vetverbranding zit. als je te zwaar traint met weinig herhalingen zit de "pomp" er al snel in. doordat je snelle herhalingen kunt doen met iets lichter gewicht heeft de spier geen tijd om te rusten en kun je maximaal gaan ( dat is dus mijn visie)

dude serieus je hebt de forum naam gezien toch?
Ik kom ook niet op een voetbalforum de manier voor kunstschaaters om te trainen geven.
[Link niet meer beschikbaar] , is misschien meer iets voor jou ;)

Maar zelfs dan ben ik het niet met je eens en zou ik eerder gewoon "zwaar" gaan en pas op het eind als afmakertje wat hogere reps via isolatie aanraden en extra cardio toe te voegen natuurlijk.
 
dude serieus je hebt de forum naam gezien toch?
Ik kom ook niet op een voetbalforum de manier voor kunstschaaters om te trainen geven.
[Link niet meer beschikbaar] , is misschien meer iets voor jou ;)

Maar zelfs dan ben ik het niet met je eens en zou ik eerder gewoon "zwaar" gaan en pas op het eind als afmakertje wat hogere reps via isolatie aanraden en extra cardio toe te voegen natuurlijk.

Ik Ben op dit forum gekomen omdat ik juist meer over bodybuilding wil weten, ik heb ervaring op fitnessgebied en trainingschema's voor afvallen en conditie training.

Maar over voeding weet ik een beetje en wil juist aankomen aan spiermassa...Vandaar...
Ik weet alleen wat ik zelf in de praktijk heb toegepast op het verlagen van je gewicht en vetpercentage...en dat is misschien niet waar een bodybuilder op zit te wachten als hij daarbij teveel spiermassa verliest..
 
Ik Ben op dit forum gekomen omdat ik juist meer over bodybuilding wil weten, ik heb ervaring op fitnessgebied en trainingschema's voor afvallen en conditie training.

Maar over voeding weet ik een beetje en wil juist aankomen aan spiermassa...Vandaar...
Ik weet alleen wat ik zelf in de praktijk heb toegepast op het verlagen van je gewicht en vetpercentage...en dat is misschien niet waar een bodybuilder op zit te wachten als hij daarbij teveel spiermassa verliest..

Precies als bodybuilders willen we zo graag mogelijk elke vorm van spierverlies in de cut (want je zult spier verliezen) zo veel mogelijk tegen te gaan. Daarom zeg ik zwaar verkiezen boven (zeer) hoge reps.

Maar zelfs voor niet-bb'ers lijkt het me wenselijk om het calorietekort dan via cardio te creëren. Aangezien het lichaam dan signalen krijgt dat de spieren belangrijk zijn om te behouden. En meer spier is ook meer rustmetabolisme.

Probeer gewoon in het vervolg eraan te denken dat dit een BB forum is want mensen komen hier nou eenmaal voor BB gerelateerde informatie ofja dat neem ik aan.
 
thanx voor de positieve feedback.
 
Nog even terugkomen op bovengenoemde;
Ten eerste MOET ik niets
Ten tweede was mijn advies bedoeld voor degene die graag van zijn "Buikvet" af wou, en dus gaf ik hem een manier waarop hij zijn vetpercentage omlaag zou kunnen krijgen.
en tot slot, als mijn manier niet de beste is, kom dan zelf met iets waar degene iets aan heeft!
Dat heb ik namelijk nog steeds niet gezien. ik hoef namelijk niet mijn gelijk te halen, maar gewoon iemand adviseren.

En de resultaten die ik aan de hand van Kracht/cardio heb behaald is door mij als Fitnessinstructor/personal trainer zelf jaren op deze manier gedaan. En ja, ik weet dat er velen niet met mij eens zullen zijn..So What? als iets werkt hoef ik niet perse iets te veranderen...:)

En deze methode is misschien minder geschikt voor bodybuilders omdat je hierbij niet alleen vet verliest maar ook wat aan spiermassa.
maar dat is een keuze.

High reps met licht gewichten heeft als voordeel dat je dieper kunt gaan, en nog meer de spieren kunt isoleren, en dus ook maximaal in je vetverbranding zit. als je te zwaar traint met weinig herhalingen zit de "pomp" er al snel in. doordat je snelle herhalingen kunt doen met iets lichter gewicht heeft de spier geen tijd om te rusten en kun je maximaal gaan ( dat is dus mijn visie)

Je blijft absolute nonsense verkopen, en ik hoop dat andere mensen een beetje logisch vermogen hebben om dit te kunnen inzien. Ik heb ze de tips gegeven waar de flaters in jouw pseudo-redenering zit.

Ik beschouw jouw "soort" brosciencers als een plaag voor de vooruitgang in physiologische kennis op dit forum, en het heeft het niveau van talloze andere fora al onderuit gehaald.

Natuurlijk heeft iedereen het recht op zijn mening, hoe achterlijk ze ook mag zijn. Het is aan de medelezers om niet idioot genoeg te zijn om hier in te trappen.
 
Ik zie veel discussies maar voor mij is het nog niet duidelijk wat ik nou echt moet veranderen.

Ik heb trouwens de IF calculator gebruikt en wat aanpassingen gedaan zoals aanbevolen hier in het begin van het topic. Hier een afbeelding van de diagrammen.

IF cacluator.jpg
 
Je blijft absolute nonsense verkopen, en ik hoop dat andere mensen een beetje logisch vermogen hebben om dit te kunnen inzien. Ik heb ze de tips gegeven waar de flaters in jouw pseudo-redenering zit.

Ik beschouw jouw "soort" brosciencers als een plaag voor de vooruitgang in physiologische kennis op dit forum, en het heeft het niveau van talloze andere fora al onderuit gehaald.

Natuurlijk heeft iedereen het recht op zijn mening, hoe achterlijk ze ook mag zijn. Het is aan de medelezers om niet idioot genoeg te zijn om hier in te trappen.

Grappenmaker! Je bent kennelijk toch geïntereseerd, anders besteed je er niet zoveel tijd aan. en bovenstaande informatie, geld zeker voor jezelf. Get a life gast en maak jezelf én niet zo belachelijk én belangrijk.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 17:52 ----------

Ik zie veel discussies maar voor mij is het nog niet duidelijk wat ik nou echt moet veranderen.

Ik heb trouwens de IF calculator gebruikt en wat aanpassingen gedaan zoals aanbevolen hier in het begin van het topic. Hier een afbeelding van de diagrammen.


Ik zou gewoon op je eigen manier wat dingen uitproberen, wat voor jou van toepassing is:)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon op je eigen manier wat dingen uitproberen, wat voor jou van toepassing is:)


tja.... volgens mij doet hij dat al een aardig poosje.... maar zijn buikvet blijft.
Dit soort opmerkingen heeft hij dus niet zoveel aan... en ik als meelezer ook niet. ;)
 
tja.... volgens mij doet hij dat al een aardig poosje.... maar zijn buikvet blijft.
Dit soort opmerkingen heeft hij dus niet zoveel aan... en ik als meelezer ook niet. ;)

Ik heb toch al duidelijk vermeld wat hij zou kunnen doen, het is aan hem wat hij ermee doet.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 19:18 ----------

Ik zie veel discussies maar voor mij is het nog niet duidelijk wat ik nou echt moet veranderen.

Ik heb trouwens de IF calculator gebruikt en wat aanpassingen gedaan zoals aanbevolen hier in het begin van het topic. Hier een afbeelding van de diagrammen.

Hou het in ieder geval eenvoudig en maak het jezelf niet te moeilijk;

Ik zou eerst krachtraining doen, gewoon het schema wat je die dag wilt doen.
daarna wat cardio.
voordat je met krachttraining begint, begin dan eerst met buikspieren omdat je dan nog vol energie zit, pak je die het eerst.

begin en houd vol - succes verzekerd!
 
Grappenmaker! Je bent kennelijk toch geïntereseerd, anders besteed je er niet zoveel tijd aan. en bovenstaande informatie, geld zeker voor jezelf. Get a life gast en maak jezelf én niet zo belachelijk én belangrijk.

...

Ik begin meer en meer te denken dat ik met een zwakzinnige te maken heb en ik me eigenlijk moet terugtrekken.

Zou ik erop ingaan, mods? We zitten al genoeg off-topic, en blijkbaar is de verwerkingcapaciteit toch niet aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
...

Ik begin meer en meer te denken dat ik met een zwakzinnige te maken heb en ik me eigenlijk moet terugtrekken.

Zou ik erop ingaan, mods? We zitten al genoeg off-topic, en blijkbaar is de verwerkingcapaciteit toch niet aanwezig.

Kun je het niet meer in je eentje, ben je zeker niet gewend of niet?
een beetje tegenspraak, en meneer is sprakeloos...

en euh, die topics van jou over theeblaadjes eten, vet dat zachter word, voetbal en al die andere onzin wat je schrijft...what the f*ck heeft dat met bodybuilding te maken...ga een cursus volgen!:D
 
Kun je het niet meer in je eentje, ben je zeker niet gewend of niet?
een beetje tegenspraak, en meneer is sprakeloos...

en euh, die topics van jou over theeblaadjes eten, vet dat zachter word, voetbal en al die andere onzin wat je schrijft...what the f*ck heeft dat met bodybuilding te maken...ga een cursus volgen!:D

Ok ik had eigenlijk besloten gewoon op te houden maar wat je nu zegt vind ik onterecht.
Laat ik eerlijk zijn als calyptus jou feit wilt ontkrachten via onderzoeken dan is het slechts een kwestie van tijd en moeit steken in het zoekwerk.

Dat jij je niet laat overtuigen of niet zelf met ondersteunend onderzoek voor jouw mening komt is spijtig en zorgt er alleen maar voor dat jullie zo wel eeuwig heen en weer kunnen roepen :rolleyes:.

@TS: veel extra cardio (HITT) en vetten de prioriteit over koolhydraten (en dan vooral suikers) geven en goed hoog in de proteïne werkt voor mij maar de laatste beetjes zijn nou eenmaal moeilijk.
 
Ik had in hoorcollege op school ook wat opgepikt.

Schuine buikspieren trainen met herhalingen en rechte met gewicht.
 
Ok ik had eigenlijk besloten gewoon op te houden maar wat je nu zegt vind ik onterecht.
Laat ik eerlijk zijn als calyptus jou feit wilt ontkrachten via onderzoeken dan is het slechts een kwestie van tijd en moeit steken in het zoekwerk.

Dat jij je niet laat overtuigen of niet zelf met ondersteunend onderzoek voor jouw mening komt is spijtig en zorgt er alleen maar voor dat jullie zo wel eeuwig heen en weer kunnen roepen :rolleyes:.

@TS: veel extra cardio (HITT) en vetten de prioriteit over koolhydraten (en dan vooral suikers) geven en goed hoog in de proteïne werkt voor mij maar de laatste beetjes zijn nou eenmaal moeilijk.

Dat Calyptus het woord "Zwakzinnige" noemt of "mijn soort" is lekker vol respect, Calyptus kan met wetenschap komen of niet, niets is Absoluut!
Geen enkele waarheid is 100% zeker. iedereen roept maar wat hij of zij denkt te weten. Calyptus geloofd alleen in zijn eigen waarheid, en duld vooral geen tegengas. en een iets te groot Ego..

En dat hij zo reageerd, heeft meer te maken met zijn eigen gebrek aan zelfvertrouwen en zucht naar aandacht.:D
 
Ik zie veel discussies maar voor mij is het nog niet duidelijk wat ik nou echt moet veranderen.

Ik heb trouwens de IF calculator gebruikt en wat aanpassingen gedaan zoals aanbevolen hier in het begin van het topic. Hier een afbeelding van de diagrammen.

Doe eiwitten eens wat lager, naar ca 200-215 gr op zowel rust als trainingsdagen

Doe vetten op rustdagen hoger, naar ca 1 gr p kg bodyweight

Op Trainingsdagen verhoog je m (vet) naar ca 45-50 gr. Totaal


Geen extra cardio want je hebt al een deflict van 20%,

Gewoon de basisoefeningen en zwaar

Goed eten, dus let erop dat je je macro's hit
Hoog in eiwitten is best pittig te halen, ik doe het met veel tonijn/zalm en kip

(Kan/hoeft niet) Doe 1x per week of 1x in de 2 weken ff een junkdag.... Wel op je totaal calorieën blijven voor die dag, maar die ene dag soort voeding wat je wilt, pizza kapsalon whatever
 
Back
Naar boven