Fitness Seller

De Islam & Moslims (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
IS is de perfecte bliksemafleider voor het deugvolk, aangezien er ook moslims doodgaan door hun aanslagen. Het perfecte argument om te kunnen zeggen dat radicale islam niet alleen westerlingen, maar dus ook 'normale gematigde' moslims treft.

Voor elk weldenkend rationeel persoon slaat dit argument natuurlijk echter kant noch wal.

Wat is een gematigd moslim of een gematigde islam? Onderzoek na onderzoekt wijst uit dat het merendeel van de moslims voorstander is van islamtische wetgeving (sharia) en dat de islamtische wetten uit de koran, te allen tijde vooropgesteld moeten worden aan die van de mens (landelijke wetten).

Gematigd... moet er altijd om lachen. Als het merendeel van de moslims gematigd is, waarom zou je ze dan steeds gematigde moslims noemen? Gematigd zou dan toch de standaard zijn? Een niet-pedofiele katholieke priester noem je immers ook niet een gematigde priester?

Er bestaat niet zoiets als een gematigde moslim of een gematigde islam. In de koran vindt je geen gematigde moslims of gematigde islam. Het merendeel van de moslims gelooft niet in een gematigde versie van islam. Er zijn geen gematigde islamitische landen. Gematigde moslims zijn een hersenspinsel van de linkse politiek correcten die ons willen doen geloven dat dit bestaat. Zonder het geloof in deze gematigden zal immers het nationalisme terugkeren en zal het volk op rechtse partijen stemmen, hetgeen nu dan ook massaal gebeurd in de westerse wereld omdat men er helemaal klaar mee is.


Iemand met een islamitisch culturele achtergrond die weinig tot niets uit de koran en de hadits kan citeren, die niet 5x per dag bid, en alleen aan ramadan doet tijdens suikerfeest, die is geen echte moslim.

Is dit dan die gematigde moslim? Neen, dit is een seculiere moslim. Volgens de koran ben je dan hetzelfde als een ongelovige.


Concluderend, gematigde moslims en gematigde islam zijn een multiculturele leugen.
 
Laatst bewerkt:
Ruud Koopmans: 45 procent Turks/Marokkaanse moslims in Nederland ‘fundamentalistisch’

Professor Ruud Koopmans, Nederlands migratiesocioloog te Berlijn, sprak met Wierd Duk van het AD over de houding van Europa tegenover de islam, en over de houding van moslims tegenover Europa. Hij ziet scherpe tegenstellingen tussen de Europese waarden en de denkbeelden van moslims:

“Van de moslims van Turkse en Marokkaanse komaf in Nederland moet 45 procent als ‘fundamentalistisch’ worden beschouwd. Zij tolereren maar één interpretatie van de Koran en stellen die boven de Nederlandse wet. Bij deze groepen is er sprake van sterke segregratie: hun hele leven is ingericht op omgang met gelijkgezinden.”

'Het Westen moet zich veel weerbaarder opstellen'

Volgens de Nederlandse socioloog Ruud Koopmans (55) wordt het gevaar van de radicale islam in het Westen nog altijd onderschat. ,,Wereldwijd zijn 50 miljoen moslims bereid geweld te gebruiken."

Koopmans werkt als hoogleraar sociologie en migratie-onderzoek in Berlijn. De Duitse hoofdstad die vorige maand werd opgeschrikt na de bloedige aanslag op een Kerstmarkt. De wetenschapper vindt dat de islamitische gemeenschap zich duidelijker moet uitspreken tegen terreur.

,,Het stoort mij dat er na dit soort aanslagen nooit een massale mobilisatie van moslims op gang komt. Als zoiets in naam van jouw religie gebeurt, heb je de verantwoordelijkheid om te handelen. Maar ook nu wordt weer gezegd dat dit niets met de islam te maken heeft."

Koopmans is sinds 2007 directeur van de afdeling Migratie, Integratie en Transnationalisatie van het sociaalwetenschappelijke instituut WZB aan het Landwehrkanal. De Nederlander is auteur van enkele geruchtmakende onderzoeken, ondermeer naar fundamentalisme onder Turkse en Marokkaanse moslims in zes Europese landen.

Je ziet dat de onbuigzamen aan het langste eind trekken. Radicalen stappen naar de rechter als ze hun zin niet krijgen, wij ergeren ons alleen

U hekelt hekelt het gebrek aan vermogen tot zelfkritiek in de islamitische gemeenschappen.
Koopmans: ,,Er bestaat een enorm gevoel van superioriteit binnen de islam. Kijk naar de misstanden in moslimlanden: het ligt altijd aan de buitenwereld. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer de helft van de moslims wereldwijd gelooft dat Israël en de VS achter Islamitische Staat en de aanslagen van 11 september 2001 zouden zitten. Als je zo'n kritiekloos zelfbeeld hebt, wordt een gesprek moeilijk. Niet-moslims steunen die gedachtengang bovendien door elke kritiek te smoren met het verwijt van 'islamofobie'."

Een grote minderheid van de moslims in westerse landen leeft in parallelle samenlevingen, beweert u.
,,Van de moslims van Turkse en Marokkaanse komaf in Nederland moet 45 procent als 'fundamentalistisch' worden beschouwd. Zij tolereren maar één interpretatie van de Koran en stellen die boven de Nederlandse wet. Bij deze groepen is er sprake van sterke segregratie: hun hele leven is ingericht op omgang met gelijkgezinden."

Veel van de radicaliserende Europese moslimjongeren groeien op in deze milieu's. Hoe groot is het dreigingspotentieel?
,,Dat is wereldwijd aanzienlijk. Er woedt een oorlog tussen verschillende islamitische stromingen én tussen de radicale islam en het Westen. Je moet vaststellen dat van het miljard moslims bijna de helft een intolerante vorm van de islam aanhangt, waarbinnen haat jegens afvalligen en homoseksuelen en het schenden van vrouwenrechten normaal zijn. Van die 500 miljoen mensen, blijkt uit onderzoek, is tien tot twintig procent bereid om geweld te accepteren - ook tegen burgers - om de islam te verdedigen. Dat zijn minstens 50 miljoen moslims. Dan weet je waar die 'eenzame wolven', die terreuraanslagen plegen, vandaan komen. Die zijn helemaal niet eenzaam."

We moeten veel duidelijker definiëren wat de kern van de rechtsstaat is. Nu is het enorm moeilijk om migranten, die zonder papieren of met valse identiteitsbewijzen zijn binnengekomen, uit te zetten

Uw onderzoeksresultaten zouden 'twijfelachtig' zijn. U zou 'stemming maken tegen moslims'. Een groep 'antifascistische' Berlijnse studenten voerde afgelopen najaar campagne tegen u.
,,Linkse kranten als de Taz en Neues Deutschland noemden mij zonder wederhoor 'die racistische professor'. Uiteindelijk moest ik mij voor een volle zaal studenten verantwoorden. Ik dacht hen met onderzoeksresultaten te kunnen overtuigen. Maar alles wat ik zei stuitte op hoongelach, terwijl mijn tegenstanders luid applaus kregen voor beweringen zonder enige feitelijke onderbouwing. Het was een soort showproces, waar notabene ook enkele collega's vrolijk aan meededen."

Die ervaring heeft hem gehard, zegt Koopmans. ,,Mensen die mij aanvallen deinzen er niet voor terug mijn onderzoeksresultaten te verdraaien en ronduit te liegen. Die spreek ik daar op aan. Ik geef ze niet eens een hand meer."

Waar komt die weerstand vandaan?
,,In de denkwereld van mijn tegenstanders ben je 'fout' als je kritisch kijkt naar de islam en naar de wenselijkheid van immigratie omdat je daarmee rechts-populisten als Wilders en in Duitsland de AfD in de kaart zou spelen. Er zit ook een klasse-aspect aan: als je niet meedoet aan die lofzang op de islam, op diversiteit en de multiculturele samenleving ben je een tokkie: kwaadwillend en dom."

Een andere reden dat het integratiedebat in Duitsland 'zo'n vijftien jaar achterloopt', zegt Koopmans, is dat Nederland de ervaring heeft van de jihadistische moord op Theo van Gogh. Tot aan de recente aanslagen ging islamistische terreur aan de Bondsrepubliek voorbij.

,,Dat heeft ook te maken met de moslimpopulaties in Duitsland. In meerderheid zijn dit Turken en mensen van de Balkan, relatief weinig Arabieren. Maar dat laatste voordeel heeft Angela Merkel met haar 'Wir schaffen das' en de komst van meer dan een miljoen mensen uit het Midden Oosten met één gebaar teniet gedaan."

Het moet mogelijk zijn om over ingrijpende beslissingen als Merkels politiek van open grenzen vragen te stellen, zonder van islamofobie en racisme te worden beschuldigd, vindt Koopmans. ,,Het is smakeloos om te stellen dat aan Merkels handen bloed zou kleven, maar je moet niet doen alsof massa-immigratie iets is dat een land zomaar overkomt. Het is een keuze. Merkel mag zeker worden verweten dat zij de grenzen van Europa heeft opengezet zonder de rest iets te vragen."

Hoe is uw contact met de politiek?
,,Door partijen als de CDU/CSU en de FDP word ik regelmatig geconsulteerd. In de nieuwe Duitse integratiewet zijn ook enkele adviezen van mij terug te vinden."

In Koopmans' voorstellen ligt de nadruk op verplichtende inburgeringscursussen, het stellen van duidelijke eisen voor het verlenen van permanente verblijfsvergunningen en bij naturalisatie, en het handhaven van de principes van de rechtsstaat.

,,We moeten veel duidelijker definiëren wat de kern van de rechtsstaat is. Nu is het enorm moeilijk om migranten, die zonder papieren of met valse identiteitsbewijzen zijn binnengekomen, uit te zetten. En wanneer afgewezen asielzoekers worden teruggestuurd, schreeuwen critici moord en brand over 'nazi-praktijken'.''

,,Dit soort verwrongen gedrag ondermijnt juist de rechtsstaat. Het is een gevolg van verkeerde politieke beslissingen als hier zoveel kwaadwillenden kunnen rondlopen, die niet uitgezet kunnen worden. Dat zijn misstanden die doden kunnen kosten. Het is ook niet rechtsstatelijk om iedereen maar binnen te laten en daarmee gewetenloze mensensmokkelaars in de kaart te spelen. Hoe kan dat een 'Europese waarde' zijn?"

Onlangs waarschuwde Koopmans: vertegenwoordigers van de 'elite' moeten hun ivoren torens verlaten als zij het populisme de wind uit de zeilen willen nemen. Volgens de hoogleraar zetten 'kosmopolieten', die culturele en religieuze minderheden met hand en tand verdedigen, de dominante nationale cultuur - in Nederland gesymboliseerd door Zwarte Piet - veel te gemakkelijk weg als 'achterlijk' en 'racistisch'.

,,Ik vind de minachting waarmee zij de meerderheid van de burgers bejegenen schaamteloos en onbegrijpelijk. Die constante krenking zit veel mensen dwars. Die kosmopolieten - politici, intellectuelen, journalisten - hebben geen idee hoezeer zij andersdenkenden krenken omdat ze geen enkele voeling met die mensen hebben."

Mensen die mij aanvallen deinzen er niet voor terug mijn onderzoeksresultaten te verdraaien en ronduit te liegen

U komt zelf uit een laag opgeleid milieu, u was de eerste uit uw familie die ging studeren. Scheelt dat?
,,Ik weet drommels goed hoe die leefwereld eruit ziet. Voor die mensen is Nederland het referentiekader en een baken van identiteit, houvast en bescherming. In het buitenland ga je af en toe eens op vakantie. Die wereld staat mijlenver af van die van de hoogopgeleide veelvliegers voor wie de geglobaliseerde wereld een prachtige speeltuin is. Dat is de kloof tussen de elite en de gewone burgers waar helaas de populisten van profiteren."

Koopmans zegt 'helaas' want hij ziet zichzelf als een ouderwetse sociaal-democraat. Hij wil niet in het rechts-populistische kamp worden getrokken. ,,De AfD vraagt me een enkele keer om te komen spreken, maar daar ga ik niet op in. Toen Wilders mij eens fout citeerde heb ik dat ook direct rechtgezet. Het is tragisch: als thema's zo beladen zijn als de islam, immigratie en integratie is het nauwelijks meer mogelijk om je in het midden staande te houden."

Denkt u wegens de tegenstand die u in Duitsland ontmoet nooit aan weggaan?
,,Nee, als je hier een rolletje kunt spelen in het debat en eventueel bakens kunt verzetten, bereik je zoveel meer dan in Nederland."

Maar hoopvol is hij niet. ,,Je ziet dat de onbuigzamen aan het langste eind trekken. Radicalen stappen naar de rechter als ze hun zin niet krijgen, wij ergeren ons alleen. Mijn zoon wilde voor zijn middelbare school stage lopen bij een artsenpraktijk in de multiculturele wijk Kreuzberg. We kregen te horen dat er voor hem geen plaats is wegens het grote aantal islamitische patiënten dat bezwaar heeft tegen jonge mannelijke stagiaires. Een vriend van mij werd met hetzelfde argument meermaals geweigerd als sollicitant bij kinderdagverblijven in Berlijn. Dat is een subtiele vorm van islamisering. Hoe gaan onze 'zachte' samenlevingen het conflict winnen met die hardere cultuur? Dat lukt alleen als de westerse democratieën zich veel weerbaarder gaan opstellen."
,,Je ziet dat de onbuigzamen aan het langste eind trekken. Radicalen stappen naar de rechter als ze hun zin niet krijgen, wij ergeren ons alleen. Mijn zoon wilde voor zijn middelbare school stage lopen bij een artsenpraktijk in de multiculturele wijk Kreuzberg. We kregen te horen dat er voor hem geen plaats is wegens het grote aantal islamitische patiënten dat bezwaar heeft tegen jonge mannelijke stagiaires. Een vriend van mij werd met hetzelfde argument meermaals geweigerd als sollicitant bij kinderdagverblijven in Berlijn. Dat is een subtiele vorm van islamisering. Hoe gaan onze 'zachte' samenlevingen het conflict winnen met die hardere cultuur? Dat lukt alleen als de westerse democratieën zich veel weerbaarder gaan opstellen."
 
De Nederlandse export zit weer in de lift. Maar terwijl buitenlanders geen genoeg kunnen krijgen van onze bloemen, kaas en Heinekens, zijn ze in het Verenigd Koninkrijk wat minder in hun sas met Afghaanse keeldoorsnijders die het Kanaal oversteken. Zeker als die met een klauwhamer twee agenten aanvliegen.
Jamshid kreeg een gevangenisstraf van 12 jaar, maar werd (hele diepe zucht) vervroegd vrijgelaten in 2014. Afghanen die kelen doorsnijden zijn natuurlijk superzielig, dus van het land uitzetten was geen sprake: met zijn permanente Nederlandse verblijfsvergunning kon Piruz vrolijk door Europa Anis Amri'en. Maar ja, niemand had hem gewaarschuwd dat DE AUTO'S IN ENGELAND AAN DE VERKEERDE KANT VAN DE WEG RIJDEN. Vandaar dat meneer een beetje ontspoorde, een paar inbraakjes pleegde en de agenten aanviel. Nu zit hij achter de tralies en is heel Albion over de pis dat Nederland niet even gewaarschuwd heeft dat er een gestoorde killerTaliban hun kant op kwam. Ja, zo worden die Brexit-onderhandelingen er natuurlijk niet gezelliger op.
Jamshid Piruz who beheaded Dutch woman is allowed into Britain unchallenged | Daily Mail Online
 
Laatst bewerkt:
LOL ,

dat je in Nederland zo weinig effectieve straf (ik geloof slechts 7 jaar echt in de gevangenis) krijgt voor een onthoofding :roflol:

wat is er mis met keihard levenslang voor dit soort delicten ?


herziene uitgave van het wetboek door Vieze Jij:



moord met voorbedachte rade - roofmoord - meervoudige moord enz = levenslang + in de gevangenis arbeid om de nabestaanden te betalen

doodslag - dood door schuld - zinloos geweld = minimum van 20 jaar + daarna de rest van je miezerig leven betalen aan de nabestaanden

dood door verkeershufters - nalatig handelen= minimum van 15 jaar + daarna de rest van je miezerig leven betalen aan de nabestaanden


alles wat met kinderen (vieze pedo's) en bejaarden (laffe pindieven) te maken heeft zeer zwaar aanpakken

i.p.v die lullige taakstrafjes van nu


zowieso iedereen voor alle gerechtskosten ,medische kosten en maatschappelijke kosten laten opdraaien :study:
 
Koning Eenoog Hey daar is Lauren.


Lauren is wel een harde combo van looks & brains. Tikkeltje hoog in de attention whore factor en zelf vind ik arguing with sjw's beetje tijdverspilling (geenstijl niveau). Maar goed ze maakt wel wat goede punten hier en daar. Zelf zou ik mijn tijd er niet aan verspillen maar voor haar is het ook haar persona en youtube kanaal inkomstenbron achtig.
 
Wellicht kunnen we beter een algemeen 'intellectual right' topic maken.

Je ziet globaal nu na de 'populisme' wave ook eindelijk een opkomst van laten we het noemen 'intellectual right'. Vaak libertarians en niet per defenitie allemaal direct 'right' of 'republican'. De beweging is over het algemeen vooral een soort tegenbeweging tegen 'white guilt' en feminisme.

Ook daar tussen zit veel wat over het randje gaat. Maar de personen die ik nu zelf interessant vind zijn:

- Lauren Southern (met bovenstaande opmerkingen)
- Paul Joseph Watson (ja hij zit bij infowars maar dat is enkel om meer publiek te kunnen bereiken dus ga niet direct /alex jones roepen want ze zitten niet op een lijn met alles)
- Milo Yiannopoulos (hij trolt erg veel, ik ben het lang niet met alles van hem eens, hij is Christian en vaag over dat onderwerp)
- Ben shapiro (wel erg conservatief)
- Karen Straughan (feminsme gericht)
- etc

Bij vlagen kunnen sommige gesprekken bij Stefan Molyneux interessante onderdelen hebben. Maar goed je moet wel weten dat hij natuurlijk aardig far right is. Het is wat filteren tussen zijn content.

Verder wil ik Scott Adams noemen die in principe niet direct politieke mening heeft. Maar wel een witte man met hoog intellect is die bijvoorbeeld de landslide win van Trum al een jaar geleden voorspeld had en een erg goede objectieve kijk op alles heeft.

Verder kan ik iedereen aanraden het kanaal van 'The Rubens Report' te volgen. Hij plaatst zichzelf in het hokhe 'liberal'. Maar hij is erg objectief en een 'links intellectueel' die continu zijn overtuigingen laat testen door bv bovenstaande gasten diepteinterviews te geven waarbij hij erg objectief blijft. Een erg interessante insteek en zijn kanaal heeft imo de beste content qua politiek op dit moment.

 
Laatst bewerkt:
^Sam Harris
 
Goed idee.
 
Ik snap werkelijk niet dat deze Damshit nog leeft na zijn daad. Onthoofding lijkt me een prima straf voor dit soort gasten.

Oog om oog, tand om tand en dus een hoofd voor een hoofd, het is blijkbaar niet anders want 'beschaving' gaat ons niet redden.
Dit stuk vond ik misschien nog wel het meest 'schokkende':
Piruz was convicted of murder in August 2007 and sentenced to 12 years' behind bars.

He was released in 2014, after serving seven years. As a permanent Dutch resident, the killer was allowed to travel freely across the EU.

Mij ontgaat volledig hoe iemand veroordeeld kan worden voor het onthoofden van een mens met voorbedachte rade, en dan na zeven jaar weer vrij kan rondlopen ???
 
This offence was committed at a time of stress for my client. He was in a foreign country. He seems to have been vulnerable. He seems to have been hallucinating.

He was very confused by the vehicles driving on a different side of the road than he was used to.

Ah nee dan is het goed. De laatste keer dat ik in Londen was had ik ook de neiging om politieagenten met een hamer te belagen om die reden.
 
Oh oh oh oh.... wat een niveau :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven