MuscleMeat

Het grote Captains of Crush gripper topic

Bezoekers in dit topic

Vraagje, ik heb mijn gripkracht getest op de Trainer, deze sloot ik per hand zo'n 20-25 keer, welke gripper is als vervolg het meest geschikt als ik deze zo'n 6-8 keer wil kunnen sluiten (en zo opbouwen naar meer reps)?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, ik heb mijn gripkracht getest op de Trainer, deze sloot ik per hand zo'n 20-25 keer, welke gripper is als vervolg het meest geschikt als ik deze zo'n 6-8 keer wil kunnen sluiten (en zo opbouwen naar meer reps)?

Probeer de #1 eens. Al een stuk lastiger als de Trainer, daarna doorbouwen naar de 1.5 enz..
 
Captains of Crush
Ik wil dit Forum nieuw leven in blazen omdat er nog steeds nieuwe geënthousiasmeerden zoals ikzelf beginnen met crushen.
sinds kort CoC1.5 binnen 2,5 week meer dan 15 volledige reps. Ik heb toen snel de CoC 2 besteld bij SportFood en uit de verpakking met deze 3 volledig reps gemaakt en na een minuut nog een keer.
In mijn directe omgeving zijn er inmiddels meer die aangestoken zijn door dit uitdagende en verslavende virus en CoC's hebben aangeschaft om zich op uit te leven.
Ook een oproep naar vrouwelijke crushers, want als de man crusht doet de vrouw stiekum mee. Die van mij kreeg al vrij snel de CoC 1.5 gesloten en doet dit nu dagelijks enkele keren en dat voor een deftige huisvrouw.
Dusssssss!!!!!!!!!! graag reactie en verhaal om alles weer aan te slingeren na een jaar!!

Groeten van de Ouwe Rammer!!!
 
Sterk van je vrouwtje!
 
Hallo Chewie,
Dat is nu mooi! ,dat de 'Master Himself' als eerste reageerd.
Ik wist tot voor kort niet van het bestaan van serieuze grippers totdat op mijn werk iemand met een CoC1.5 aan kwam lopen. Hij vertelde er wat over en ik moest hem natuurlijk even proberen. Ik drukte hem gelijk dicht en toen kwam de bevlieging, Ik moest ook zo'n ding. Ik heb toen de CoC1.5 besteld bij SportFood en een dag later onafgebroken op dat ding gaan rammen. Ik had een inschatting gemaakt dat het ongeveer 10 weken zou duren voor ik CoC 2 kon bestellen. Echter na 2 en een halve week moest ik mijn ingeschatte schemaatje loslaten, want ik kreeg hem eigenlijk zo vaak als ik wilde dicht op elk moment van de dag, dus heb ik snel de CoC2 besteld welke ik direct meester was.
Ik heb nog geen trainingsmethode omdat het nog relatief makkelijk aan komt waaien met dit geklooi en ga serieus aan de slag als ik stagneer.
Ik zal je zeker nog wel benaderen voor adviezen, want tenslotte is het jouw gelukt om te Certificeren.
Ben jij eigenlijk nog bezig om verder te komen met de CoC's?

Ik kom zo even terug op mijn "sterke" vrouwtje!

---------- Toegevoegd om 15:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

Hallo Chewie,
Nog iets over mijn vrouwtje!
Ja, indrukwekkend!
Je kent het wel!, Laat mij eens! en de eerste keer dat ze het probeerde scheelde het ongeveer 2mm.
O, dat gaat me wel lukken als ik me goed voel! en inderdaad enkele dagen later sloot ze de 1.5 volledig.
Ze crusht 1 x per dag en dan 1 poging en inmiddels doet ze hem dagelijks overtuigend dicht met lange holds.
De 2 gaat nog wel even duren, vooral omdat ze maar 1 poging per dag doet en dat zonder opwarmen.
Ik hoop dat ze af en toe mee blijft crushen en wie weet, het is nog maar 1 stapje voor haar.
Ze is een natuurtalent, want van Sport heeft ze nog nooit gehoord. Het is het type 'deftig rokende huisvrouw en moeder van 4 kids', maar wel met oerkracht!

Groeten van de Ouwe Rammer
 
Leuk om je enthousiasme te lezen Ouwe Rammer!:D
De grippers zijn ook erg verslavend en daar schuilt ook gelijk een gevaar in: overbelasting!
Zorg dat je grippertraining behandelt als een gewone training, dus niet iedere dag, de hele dag door blijven knijpen anders stagneert je vooruitgang en heb je zo een blessure te pakken.

Een vrouw die 1,5 sluit is trouwens een echte uitzondering. Respect voor haar!:bow2:

Keep on crushing Ouwe!:)
 
Leuk om je enthousiasme te lezen Ouwe Rammer!:D
De grippers zijn ook erg verslavend en daar schuilt ook gelijk een gevaar in: overbelasting!
Zorg dat je grippertraining behandelt als een gewone training, dus niet iedere dag, de hele dag door blijven knijpen anders stagneert je vooruitgang en heb je zo een blessure te pakken.

Een vrouw die 1,5 sluit is trouwens een echte uitzondering. Respect voor haar!:bow2:

Keep on crushing Ouwe!:)

Het enthousiasme is er bij mij zoals bij jullie een paar jaar geleden.
Ik heb het Forum een beetje doorgebladerd en jij moet Bas zijn, toch?
Hoe ver ben jij gekomen met de CoC's?

Bedankt voor de waarschuwing 'overbelasting' en deze zal ik ter hand nemen!, want eigenlijk heb ik geen haast, maar het is moeilijk om er een dag vanaf te blijven.

Groeten van de Ouwe Rammer
 
goed topic

ik heb zelf de #3, maar krijg deze nog niet dicht, heb wel al de HG250 dicht maar die is bijlange niet zo straf. Ik train nu gericht met een grip machine, telegraph key en wrist roller om mijn handen goed sterk te krijgen
 
Benader het als elke andere vorm training/sport..Dus niet elke dag gek doen :)
 
goed topic

ik heb zelf de #3, maar krijg deze nog niet dicht, heb wel al de HG250 dicht maar die is bijlange niet zo straf. Ik train nu gericht met een grip machine, telegraph key en wrist roller om mijn handen goed sterk te krijgen

Ja , ik heb gereageerd na dik een jaar omdat ik het zonde vind als deze geschiedenis van dit topic verloren gaat. Ik ben ook niet iemand die een nieuwe opstart.

Zoals ik al eerder schreef, klooi ik nog wat aan en ga pas gericht trainen als het tegen zit.
Ik ben erg benieuwd naar waar je begonnen bent met grippers en hoe lang je erover gedaan hebt om bepaalde resultaten te halen?
En ook wat je uiteindelijke doel is, als je die hebt met grippers?

Ik verneem het wel,
Ouwe Rammer

---------- Toegevoegd om 18:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Benader het als elke andere vorm training/sport..Dus niet elke dag gek doen :)

Ja, Chewie, dat ga ik ook direct doen. Ik voel eigenlijk exact aan of ik teveel heb gedaan en met name aan mijn hand. Tot nu toe heb ik dat volledig genegeerd, maar vanaf nu ga ik hier naar luisteren.

Mijn eerste doel is overigens niet heel ver weg!
Na wat googelen een paar weken geleden, zag ik dat er 3 vrouwen gecertificeerd zijn op de CoC 2.
Er kan natuurlijk geen vrouw sterker zijn dan de Ouwe Rammer en dus is mijn eerste doel de CoC2,5.
Een geruststellende gedachte!, want ik voel nu al dat ik deze dicht ga rammen over een tijdje, ik weet alleen nog niet wanneer.

Groeten Ouwe Rammer
 
Laatst bewerkt:
Het enthousiasme is er bij mij zoals bij jullie een paar jaar geleden.
Ik heb het Forum een beetje doorgebladerd en jij moet Bas zijn, toch?
Hoe ver ben jij gekomen met de CoC's?

Bedankt voor de waarschuwing 'overbelasting' en deze zal ik ter hand nemen!, want eigenlijk heb ik geen haast, maar het is moeilijk om er een dag vanaf te blijven.

Groeten van de Ouwe Rammer

Yep, Bas hier!:thumb:
Ik ben zelf nooit voorbij de 2,5 gekomen.

Voor zover ik weet is Chewie je man in Nederland als het om CoC closure gaat.;)
 
Yep, Bas hier!:thumb:
Ik ben zelf nooit voorbij de 2,5 gekomen.

Voor zover ik weet is Chewie je man in Nederland als het om CoC closure gaat.;)

Ja, als ik vragen heb ga ik dat aan de 'Master' crusher van NL vragen.

Bij welk CoC nummer ben je begonnen en hoe lang heb je erover gedaan om de CoC 2.5 uiteindelijk dicht te krijgen?
 
Ja, als ik vragen heb ga ik dat aan de 'Master' crusher van NL vragen.

Bij welk CoC nummer ben je begonnen en hoe lang heb je erover gedaan om de CoC 2.5 uiteindelijk dicht te krijgen?

Ik heb in het begin flink liggen stoeien met de 1 om die ook links te kunnen sluiten. 1,5 ging redelijk snel. 2 duurde weer een hele tijd, 2,5 lukte uiteindelijk alleen rechts.
Ik heb de grippers al een tijdje niet meer gebruikt, maar krijg weer zin als ik dit allemaal lees!:D

De grippers worden nog net zoveel verkocht als in 2007 dus DBB'ers wat zijn je grip stats inmiddels en post gerust je fimpjes in deze thread. Kunnen we elkaar weer motiveren. Iemand moet die 4 toch ooit kunnen sluiten?!
 
Ik heb in het begin flink liggen stoeien met de 1 om die ook links te kunnen sluiten. 1,5 ging redelijk snel. 2 duurde weer een hele tijd, 2,5 lukte uiteindelijk alleen rechts.
Ik heb de grippers al een tijdje niet meer gebruikt, maar krijg weer zin als ik dit allemaal lees!:D

De grippers worden nog net zoveel verkocht als in 2007 dus DBB'ers wat zijn je grip stats inmiddels en post gerust je fimpjes in deze thread. Kunnen we elkaar weer motiveren. Iemand moet die 4 toch ooit kunnen sluiten?!

Ja, interessant! hoe lang heb je over het hele traject gedaan?
Ik ben erg benieuwd waar je nu dan staat? of heb je het al geprobeerd?

Ik vind het leuk dat deze topic weer op gang komt!
 
Ik heb in het begin flink liggen stoeien met de 1 om die ook links te kunnen sluiten. 1,5 ging redelijk snel. 2 duurde weer een hele tijd, 2,5 lukte uiteindelijk alleen rechts.
Ik heb de grippers al een tijdje niet meer gebruikt, maar krijg weer zin als ik dit allemaal lees!:D

De grippers worden nog net zoveel verkocht als in 2007 dus DBB'ers wat zijn je grip stats inmiddels en post gerust je fimpjes in deze thread.

Rechts de #2.5 gesloten maar niet echt overtuigend. Verder 10 reps met de #2, 39 reps met de #1. Met links maar 1 rep met de #2 en 12 met de #1. Links lijken ze altijd gewoon slechter in de hand te liggen en gaan de poten van de gripper niet recht naar elkaar toe maar eerder langs elkaar.

De #3 moet ooit nog wel eens lukken, maar certificeren wordt moeilijker. Ik krijg met een pinpas tussen de poten m'n pink er in de startpositie niet omheen, dus kan op die manier pas net een paar reps met de #2.

Die HG's verschillen echt belachelijk veel onderling, m'n eigen HG250 is duidelijk zwaarder dan de Captain of Crush #2, doe er rechts 4 reps mee. Een maat van me heeft ook de HG250 en ik deed daar zonder opwarming en magnesium meteen 25 reps mee.

Edit: volg verder geen speciaal trainingschema hiervoor, werk eigenlijk altijd op tot een max, niet de beste manier om dit te trainen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Rechts de #2.5 gesloten maar niet echt overtuigend. Verder 10 reps met de #2, 39 reps met de #1. Met links maar 1 rep met de #2 en 12 met de #1. Links lijken ze altijd gewoon slechter in de hand te liggen en gaan de poten van de gripper niet recht naar elkaar toe maar eerder langs elkaar.

De #3 moet ooit nog wel eens lukken, maar certificeren wordt moeilijker. Ik krijg met een pinpas tussen de poten m'n pink er in de startpositie niet omheen, dus kan op die manier pas net een paar reps met de #2.

Die HG's verschillen echt belachelijk veel onderling, m'n eigen HG250 is duidelijk zwaarder dan de Captain of Crush #2, doe er rechts 4 reps mee. Een maat van me heeft ook de HG250 en ik deed daar zonder opwarming en magnesium meteen 25 reps mee.

Edit: volg verder geen speciaal trainingschema hiervoor, werk eigenlijk altijd op tot een max, niet de beste manier om dit te trainen lijkt me.

Kijk! Dit is voor mij interessante info! Mijn berekening was dat als je 15 volledige closes doet met de CoC 2, je dan 1 overtuigende close op de 2.5 kunt maken.

Ik volg geen schema of iets en ben net een paar weken bezig.
ik ga wel gripper rustdagen nemen, want tot aan vandaag doe ik het dagelijks en merk dat dat teveel van het goede is. Tot nu toe 5 x CoC1.5, 5 x CoC2 en weer 5 x CoC1.5 en dit deed ik een paar keer per dag.
De CoC 1.5 kan ik voor mijn gevoel oneindig veel keer volledig achter elkaar closen, maar ben nooit verder dan 15x gegaan.
De CoC 2 voelt de ene keer aan als een pot stroop en de andere keer hetzelfde als de CoC1.5.
Vooral sóchtens is het iets moeilijker.
Ik ga in een iets rustiger tempo door met alleen op de grippers klooien totdat ik 15 x volledige REP's op de CoC2 maak en dan bestel ik de CoC2.5.

Wat is de tijd die tussen de verschillende CoC closes heeft gezeten, ofwel hoelang ben je per nummer bezig geweest?

Ik verneem het wel!
Groeten van de Ouwe Rammer
 
Ja, interessant! hoe lang heb je over het hele traject gedaan?
Ik ben erg benieuwd waar je nu dan staat? of heb je het al geprobeerd?

Ik vind het leuk dat deze topic weer op gang komt!

In de krachtsport geldt: ''if you don't use it, you lose it'' en dat geldt ook duidelijk voor gripkracht. Net 1,5 met pijn en moeite dicht gekregen waar ik eerst 2,5 kon sluiten. Tijd om weer aan de slag te gaan dus!:eek:

Ik heb een maand of 7 er over gedaan om van 1 naar 2,5 te gaan. Naast mijn gewone training deed ik 2-3x per week grip training en deed 5 setjes van 5 herhalingen voor kracht en 2 conditionerings setjes tot 15 herhaling met een iets lichtere gripper.. Kwam ik boven de 5 herhalingen uit bij de krachtsetjes dan pakte ik een zwaardere gripper. Het ging mij tenslotte om gripkracht en niet gripconditie.;)

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

Die HG's verschillen echt belachelijk veel onderling, m'n eigen HG250 is duidelijk zwaarder dan de Captain of Crush #2, doe er rechts 4 reps mee. Een maat van me heeft ook de HG250 en ik deed daar zonder opwarming en magnesium meteen 25 reps mee.

De kwaliteit van de HG's is inmiddels sterk verbeterd, dus dit soort verschillen zouden nu niet meer voor mogen komen Geddie.;)
 
1

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

In de krachtsport geldt: ''if you don't use it, you lose it'' en dat geldt ook duidelijk voor gripkracht. Net 1,5 met pijn en moeite dicht gekregen waar ik eerst 2,5 kon sluiten. Tijd om weer aan de slag te gaan dus!:eek:

Ik heb een maand of 7 er over gedaan om van 1 naar 2,5 te gaan. Naast mijn gewone training deed ik 2-3x per week grip training en deed 5 setjes van 5 herhalingen voor kracht en 2 conditionerings setjes tot 15 herhaling met een iets lichtere gripper.. Kwam ik boven de 5 herhalingen uit bij de krachtsetjes dan pakte ik een zwaardere gripper. Het ging mij tenslotte om gripkracht en niet gripconditie.;)

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------



De kwaliteit van de HG's is inmiddels sterk verbeterd, dus dit soort verschillen zouden nu niet meer voor mogen komen Geddie.;)

Mooi dat je de grippers weer ter hand hebt genomen!
Jammer van de achteruitgang, maar er is zoiets als spier geheugen en je zal dus heel snel weer vorderingen maken. Hoe lang ben je al uit de gripper training geweest gezien de terugval?

Gripkracht versus Gripconditie? ja, daar experimenteer ik dus mee in deze begin fase.
Het gaat mij natuurlijk om Gripkracht, maar ga toch kijken of er voor mij een soort logica inzit.
En mijn eerste stelling was 10 x CoC1.5 dicht is 1 x CoC2 overtuigend closen.
Nu kon ik dat niet goed meer meten omdat ik te snel met de 1.5 ging. Ik kon hem gemakkelijk 15 x closen, wat overeenkwam met 3 x overtuigend CoC2 closen.
Mijn volgende stelling is 15 x CoC2 closen is voor mij 1 x CoC2.5 overtuigend closen.

Dit is natuurlijk persoonlijk en gebaseerd op de overbrugging per CoC in Kg. (van 2 naar 2.5 is het gat groter!).
Ik ben benieuwd of ik hierin gelijk ga krijgen!
 
Voor de liefhebbers::D

het luxe broertje van de Captains of Crush gripper, de Zenith is nu in de weekaanbieding tot 24-6-14:
http://www.sportfood.nl/zenith-gripper-van-ironmind/

zenith.png
 
Leuk om te lezen dat het hier ook weer wat levendiger is en idd behoorlijk sterk dat ze de 1.5 sluit. Ik ben al blij met m'n #2.
 
Back
Naar boven