1. Welkom!

    Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

    Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

    "Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

    Snel, eenvoudig en gratis

Heupbuigers versterken

Discussie in 'Oefeningen' gestart door willem9, 24 aug 2006.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. willem9

    willem9 Massive Warrior

    Berichten:
    21.677
    Leuk Bevonden:
    724
    Geslacht:
    Man
    Ik heb al geruime tijd last van mijn heupbuigers als ik bepaalde oefeningen doen. Het is geen slepende blessure, maar eens in de zoveel tijd steekt ze weer (eventjes) op. Erg vervelend dus.
    Ik heb er vooral last van bij Weighted Leg Raises en bepaalde loopoefeningen.
    Nu zou ik graag weten welke oefeningen ik kan doen om die heupbuigers te versterken.

    Alvast bedankt.
     
  2. maurice86

    maurice86 Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.748
    Leuk Bevonden:
    32
    Geslacht:
    Man
    Doe je er ook stretches voor of niet? Ik had er ook een tijd last van en ben toen stretches gaan doen. Het is dezelfde houding als een bulgarian squat. Verder doe ik er nog hanging leg raises voor, en een statische oefening dat je in een soort pushup houding op je ellebogen steunt en op een been goed voor je buikspieren en heupflexors. En je kan het nog zwaarder maken door op je handen te steunen en deze voor je hoofd uit te steken, Jacknives heten deze volgens mij.
     
  3. Marijn

    Marijn Freaky Bodybuilder

    Berichten:
    4.551
    Leuk Bevonden:
    12
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    82kg
    Ga met je kont tegen het zitje van de leg ex. staan en je knie achter de rol. Dan breng je je knie omhoog.
    Tis makkelijker met een multi-hip als ze die bij je sportschool hebben.
     
  4. willem9

    willem9 Massive Warrior

    Berichten:
    21.677
    Leuk Bevonden:
    724
    Geslacht:
    Man
    Allebei bedankt, allebei karma.
     
  5. chunky

    chunky Huge Freak

    Berichten:
    9.163
    Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
    Spread eagle sit ups
    Hanging knee/ leg raises
    Incline / flat bench leg raises
    Cable / band knee drive
    lying cable knee drive

    zomaar een paar voorbeelden van oefeningen voor de hip flexors, op elitefts staat vast nog wel meer.
     

Deel Deze Pagina