Fitness Seller

Hoe een low-carb dieet doen op hoge kcal behoefte? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chickenbreast

Cool Novice
Lid geworden
15 jul 2015
Berichten
41
Waardering
31
Lengte
1m85
Massa
99kg
Vetpercentage
11%
beste leden,

Ik was benieuw of meer mensen hiermee kampen en/of jullie misschien tips hebben voor me. Als ik mijn cal.behoefte uitreken kom ik eigenlijk altijd wel boven de 4000 uit. Ben 1.85 lang, weeg 106 kilo, 26 jaar en zit op de 13-14% bf. Daarnaast doe ik lichamelijk werk 6 dagen in de week en kom wel op 60 uur werk uit in de week. En dan alsnog sport ik dagelijks en ben ik van plan tijdens de cut sochtends vroeg op lege maag mn fasted cardio te doen voordat ik naar mn werk ga en dan savonds na werk trainen, heb een crosstrainertje aangeschaft daarvoor. Maar als ik dan wil droogtrainen dan wil ik dat doen op max 500 kcal onder onderhoud. Dan blijft er nog zeker minimaal 3500 over. Dan kan ik toch nooit een lowcarb dieet meer doen of ligt dat aan mij? Als ik 100 gram vet aanhoud dat is 900 kcal, low carbs is hoeveel? Miss 100 gram? 150? Dan zou het in het uiterste geval 600 kcal zijn, dat is dan samen 1500. Dan blijft er 2000 over dus dat houd in dat ik 500 gram eiwit moet eten elke dag? Want 2000:4kcal = 500 gram.Ookal zou ik mn carbs nog hoger doen of mijn vetten wat uppen dan zou ik nog veel eiwit moeten eten. Geloof het of niet maar ik was vorige zomer flink afgevallen op 3700 kcal, ging eigenlijk nog te snel voor me, dan wel incl wat cardio uiteraard. Dus eigenlijk komt het erop neer dat voor sommige mensen geen lowcarb dieet bestaat of heb ik dat volledig mis? Graag jullie meningen erover, ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben! Ik weet natuurlijk dat je makkelijk kan afvallen zonder lowcarbs, maar toch wordt er hier en daar veel geroepen dat het sneller vet verbrand dus vandaar ! Miss zie ik wel iets compleet over het hoofd hoor. Grt rico
 
Denk dat als je perse low carb wilt doen je toch echt heel hoog in je vetten moet gaan zitten. Zelf heb ik al 115 gram vet op mijn low dag (2100kcal) dus met jouw onderhoud ga je zeker de 175 tot 200 (1575/1800kcal aan vet) wel moeten pakken. Met 300/100/200 zou je dan op 3400kcal eindigen, maar je geeft aan dan te snel te gaan. Misschien is het dan een idee om carbcyclen te gaan doen, waarbij je na 2 á 3 dagen low carb er een high carb(hoger in kcal en carbs en dan laag in vet) dag in zet waardoor het tekort op weekbasis wat lager is.

Voetnoot hierbij is wel dat ik zo'n 10kg minder weeg dan jij en geen intensieve baan heb.
In ieder geval succes!
 
Waarom zou je per se low carb dieet willen volgen? Carbs zijn je vijand niet
 
Waarom zou je per se low carb dieet willen volgen? Carbs zijn je vijand niet
jawel maat, karbs sijn seker duivel en zeker suiker.

ik sluit me aan bij jou, waarom wil iedereen altijd die low-carb nonsense doen.
 
Waarom zou je per se low carb dieet willen volgen? Carbs zijn je vijand niet

Nee dat zeg ik ook niet man! Heb het vorig jaar ook met meer carbs gedaan. Maar omdat hier vaak wordt gezegd low carbs verbrand je meer vet enz, was ik benieuwd wat anderen erover dachten. Is dus gewoon zo dat je niet altijd een lowcarb dieet kan doen blijkbaar
 
Nee dat zeg ik ook niet man! Heb het vorig jaar ook met meer carbs gedaan. Maar omdat hier vaak wordt gezegd low carbs verbrand je meer vet enz, was ik benieuwd wat anderen erover dachten. Is dus gewoon zo dat je niet altijd een lowcarb dieet kan doen blijkbaar
Heb er niks tegen hoor, dont get me wrong. Heb zelf alleen niks met al die overhypede dieeten van de laatste tijd. Iedereen moet doen wat voor hem of haar goed voelt. Lijkt me alleen dat je trainingen er op een gegeven moment onder gaan leiden.. En of je nog een low of high carb dieet doet, je kcals bepalen uiteindelijk je gewichtsverlies. Eiwitten moeten natuurlijk wel hoog genoeg zijn, maar 500gr slaat nergens op :p
 
Waarom zou je bij het droogtrainen geen koolhydraten binnen willen krijgen? Juist de koolhydraten geven jouw de benodigde energie die nodig is om je spieren voldoende te prikkelen zodat ze niet gaan ''krimpen''.

Lees dit artikel eens : Evidence-based recommendations for natural bodybuilding contest preparation: nutrition and supplementation | Journal of the International Society of Sports Nutrition | Full Text waarin de voeding wordt besproken rondom de voorbereiding naar een wedstrijd toe en bepaal dan wat je wilt.
 
Waarom zou je bij het droogtrainen geen koolhydraten binnen willen krijgen? Juist de koolhydraten geven jouw de benodigde energie die nodig is om je spieren voldoende te prikkelen zodat ze niet gaan ''krimpen''.

Lees dit artikel eens : Evidence-based recommendations for natural bodybuilding contest preparation: nutrition and supplementation | Journal of the International Society of Sports Nutrition | Full Text waarin de voeding wordt besproken rondom de voorbereiding naar een wedstrijd toe en bepaal dan wat je wilt.
flink artikel. het lezen waard? dan bewaar ik hem voor op mn werk vannacht :p
 
Als je echt laag komt ga je toch wel low/no carbs. Start gewoon op een normaal aantal carbs en pas aan indien nodig :)
 
Ik heb zelf 3 rustdagen, eet dan alleen eiwitten en vetten en een beetje koolhydraten.
400 gram eiwitten, 50 gram koolhydraten en 200 gram vetten.
Op de rustdagen doe ik toch nog ff een interval van 24min
Rond de 3600 a 3700
Interval doe ik, voor mijn lichamelijke conditie, en vetverbranding.


4 Trainingsdagen eet ik 300gram eiwitten 550gram koolhydraten en 110 gram vetten.
Rond de 4500 cal

Koolhydraten neem ik na mijn training, rond een uur of 18:00.
Dit doe ik, omdat ik van koolhydraten moe word, en in een dip kom, dus ideaal na de training.
 
Nee dat zeg ik ook niet man! Heb het vorig jaar ook met meer carbs gedaan. Maar omdat hier vaak wordt gezegd low carbs verbrand je meer vet enz, was ik benieuwd wat anderen erover dachten. Is dus gewoon zo dat je niet altijd een lowcarb dieet kan doen blijkbaar
nick-young-confused-face-300x256_nqlyaa.png

lolwat
 
Kcal in vs kcal out

Als je onder je behoefte eet al je af, ook al eet je 900 gram carbs per dag.
 
Back
Naar boven