MuscleMeat

Hoe nog wat vet kwijt raken zonder gewicht te verliezen?

Bezoekers in dit topic

Melanie_92

Novice
Lid geworden
16 aug 2016
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m64
Massa
50kg
Hoi allemaal!

De laatste tijd loop ik een beetje vast en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal als eerste wat informatie over mezelf geven.

Sinds januari 2014 ben ik gezonder gaan eten en begonnen met sporten waardoor ik 6kg ben afgevallen. Ik ben nu vrij tevreden over mijn lichaam, alleen op mijn buik zit nog een aardig vetlaagje die ik graag kwijt wil maar wat niet erg wil lukken.. Ik blijf dat buikje houden hoewel het wel al een stuk minder is geworden. Het is ook niet dat ik qua gewicht nog meer af wil vallen want ik weeg namelijk maar 50kg (ik ben 1.64m) dus er hoeft geen gewicht meer af..

Momenteel sport ik ongeveer 3x in de week, waarbij ik 1x cardio doe (50m spinnen) en 2x een uur krachttraining. Verder werk ik 4x per week als verpleegkundige waarbij ik zeker op een werkdag 7 uur staand/lopend werk doe.

Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen om dat buikje weg te krijgen, meer cardio of krachttraining? Ik lees heel veel over de MFP app, en zou daar evt ook wel mee willen beginnen zodat ik meer inzicht heb over wat ik eet. Hoe kan ik het beste berekenen wat ik per dag nodig heb qua calorieën, eiwitten etc?

Misschien handig om te laten zien wat ik zoal op een dag eet:

O:
- 2 plakken roggebrood, belegd met pindakaas

T:
- 1 banaan + 1 nectarine

L:
- 400 gr magere franse kwark + 40gr havermout

T:
- smart bar van de body&fit

A:
- 300gr sperzieboontjes + 50gr couscous + 200gr gebakken kipfilet

T
- 1 appel met 300gr skyr naturel + handje rozijntjes


Groetjes Melanie
 
Dat is een lastige eh. Omdat je dus al weinig weegt maar toch nog een buikje hebt.

Zeker voldoende eiwitten eten (+-2 gram per kg lichaamsgewicht), krachttraining blijven doen (om spiermassa te behouden / aan te zetten). Met een beetje geluk krijg je dan na een tijd een soort recomp effect.
 
1. Bereken je onderhoud.
2. Ga er 300-500 onder zitten
3. Fatsoenlijk KT schema (3x in de week FB bijvoorbeeld)
4. Op rustdagen cardio.
 
Bereken je onderhoud ga daar 300-500 kcal onder en doe krachttraining.
Houd zo'n 2 a 2.5g eiwit per kg aan.
Zorg voor ongeveer 1g vet per kg.
Vul de rest op met koolhydraten.
Geduld hebben en hard trainen
 
1. Bereken je onderhoud.
2. Ga er 300-500 onder zitten
3. Fatsoenlijk KT schema (3x in de week FB bijvoorbeeld)
4. Op rustdagen cardio.

Op rustdagen cardio? Ik dacht juist dat je dat niet op je rustdagen moest doen...
 
Jij wil graag vet verliezen terwijl je niet in gewicht wil afnemen. Tenzij je net begonnen bent met krachttraining, is dit een behoorlijke uitdaging.

  • Bereken wat jouw dagelijkse energiebehoefte is en verminder dit getal met 15%.
  • Gebruik inderdaad een app als MFP om je dagelijkse energie opname te registreren.
  • Laat jouw trainingsschema analyseren en eventueel aanpassen naar wat geschikt is om wat spiermassa op te bouwen.
  • Ik zou je willen adviseren om te stoppen met spinning, tenzij je dit echt hartstikke leuk vindt. Met spinning verbruik je veel energie, terwijl je op jouw werk al voor lange tijd redelijk actief bent.
Hierdoor zul je heel weinig tot geen gewicht verliezen, terwijl je wel vet aan het verbranden bent.
Met deze aanpak zul je geduld moeten hebben, maar je zult zeker je doel bereiken.

Succes!
 
Vraagje voor met voedingstips
Zij heeft een topcoach
Bedenk dat het er langzaam opkomt dus ook zal buikvet ook langzaam verdwijnen
Lange termijn visie
 
Gezien je al zo licht bent zou ik niet gaan afvallen. Ik zou dan eerder op onderhoud gaan eten (bereken dan je onderhoud obv 2 x training in de week) en hard trainen. Je krijgt genoeg beweging om zo een licht tekort te creëren. Verder is het een kwestie van een lange adem.

Dus bereken je onderhoud obv 2 x per week KT
Hou in je schema aan ca 2 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht
ca.. 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten.

vetten heb je echt nodig! voor je hormonen en je vetstofwisseling.
 
Back
Naar boven