XXL Nutrition

Hoe werkt een kickboks wedstrijd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waterman94

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2016
Berichten
183
Waardering
49
Lengte
1m65
Massa
68kg
ik vroeg me af als je geen wedstrijd ervaring hebt. Maar al een jaartje ongeveer traint. Hoe het dan werkt als je de ring in wilt.

Gaat het op niveau, leeftijd, gewicht, allemaal?
En heb je bescherming aan? Of is dat vanaf een bepaalde leeftijd gewoon zonder? ( scheenbeschermers. Hoofdbescherming).
Kom ik dan tegenover iemand die al een of meerdere wedstrijden heeft gevochten of sowieso tegen iemand die ook voor het eerst gaat?

En als je wint, win je alleen een beker of medaille of ook een geld prijs?


Je zou zeggen vraag het aan je trainer, maar ik wil nog niks triggeren omdat ik nog niet zeker weet of ik de ring in wil ivm een blessure.
 
vanaf 16-17 ben je volwassen en vecht je zonder bescherming. op 16 zag je heel soms nog scheenbeschermers maar dat was echt zelden.
als je 17 bent dan vecht je tegen iemand van rond je eigen gewicht. de leeftijd van die persoon zal tussen de 17 en 40 liggen en hij heeft maximaal 3 wedstrijden voor jou gevochten. bij 4 wedstrijden of 2 winstpartijen ga je van de NW klasse naar de C klasse.
 
Thanks ! Dus ik (22jaar) kan tegen allerlei leeftijden komen te staan.
 
bij mij was het ( 20 jaar geleden ) 3 - 6 - 9 winstpartijen = n=c=b=a klasse ,2x2 N- 3x2 C- 5x2 B- 5 x3 A , ronden X minuten = klasse



als je een goede trainer hebt dan zal deze een precies gelijkwaardige tegenstander uitzoeken,

bij grote voorkeur allebei nul ervaring,

voor je 1e wedstrijd is een verschil van 3 wedstrijden veels te veel

want je bent dan met heel andere dingen bezig dan bij je 3e wedstrijd

alles is nieuw , de ring ,het publiek , de tegenstander, de warme felle lampen , de jury

,geen scheenbeschermers, andere handschoenen enz dus veel spanning

(bij mij duurde het ruim 20 wedstrijden voordat ik mijn wedstrijdspanningen pas geheel onder controle had :roflol:)

dus je bent al een groot van je energie kwijt voordat de wedstrijd is begonnen,


andersom is vechten tegen een minderwaardige tegenstander ook niets, leuk voor je ego ,

maar je leert er absoluut niets van ,


voor de pijn hoef je niet bang te zijn , in de wedstrijd zelf voel je nul komma nul

,maar zodra die is afgelopen begint het feest :treuren:


je krijgt altijd een beker , in de B-klasse en de A-klasse krijg je centjes
 
Laatst bewerkt:
N klasse is echt instap.
Moet prima kunnen.
Als je beetje fatsoenlijke trainer hebt dan.
 
N klasse is echt instap.
Moet prima kunnen.
Als je beetje fatsoenlijke trainer hebt dan.
Een wedstrijd op dat niveau na een jaar trainen heeft alles met talent en atletisch vermogen te maken en vrijwel niks met het niveau van je trainer (er vanuit gaande dat basiszaken aan bod komen). Dat komt later allemaal pas als het niveau korter bijelkaar komt en technische en tactische zaken echt aan het licht komen.
 
bij mij was het ( 20 jaar geleden ) 3 - 6 - 9 winstpartijen = n=c=b=a klasse ,2x2 N- 3x2 C- 5x2 B- 5 x3 A , ronden X minuten = klasse



als je een goede trainer hebt dan zal deze een precies gelijkwaardige tegenstander uitzoeken,

bij grote voorkeur allebei nul ervaring,

voor je 1e wedstrijd is een verschil van 3 wedstrijden veels te veel

want je bent dan met heel andere dingen bezig dan bij je 3e wedstrijd

alles is nieuw , de ring ,het publiek , de tegenstander, de warme felle lampen , de jury

,geen scheenbeschermers, andere handschoenen enz dus veel spanning

(bij mij duurde het ruim 20 wedstrijden voordat ik mijn wedstrijdspanningen pas geheel onder controle had :roflol:)

dus je bent al een groot van je energie kwijt voordat de wedstrijd is begonnen,


andersom is vechten tegen een minderwaardige tegenstander ook niets, leuk voor je ego ,

maar je leert er absoluut niets van ,


voor de pijn hoef je niet bang te zijn , in de wedstrijd zelf voel je nul komma nul

,maar zodra die is afgelopen begint het feest :treuren:


je krijgt altijd een beker , in de B-klasse en de A-klasse krijg je centjes

Dit idd.

Alleen word er helaas toch wel vaak gelogen over aantal wedstrijden wat iemand heeft gevochten.
 
Bedankt allemaal. Ik heb goed nagedacht en ik wil sowieso de ring in. Alleen eerst nog wat harder trainen. Ik wil een goede eerste indruk maken.
 
Bedankt allemaal. Ik heb goed nagedacht en ik wil sowieso de ring in. Alleen eerst nog wat harder trainen. Ik wil een goede eerste indruk maken.


misschien is MissNuke wel een goede tegenstander voor je
 
miss nuke klopt waterman94 er uit in de eerste ronde :boksen:
 
Je weet niet eens mijn skills Je hebt mij nog nooit gezien dus knap dat je het dan al weet:D
 
Je weet niet eens mijn skills Je hebt mij nog nooit gezien dus knap dat je het dan al weet:D
graptje he :D ik ken uw skills niet dat is waar en bij een vechtsport kan alles gebeuren
 
Was toch wel overduidelijk dat dat als grapje bedoeld was:laugh:...
 
Paar maandjes terug op een gala gelachen. Een jongen kwam op, stoer doen jasje aan... capuchon op.. heel intimiderend bezig naar tegenstander.. ik dacht echt die arme jongen gaat helemaal kapot gewoon. Op het oog zag hij er heel onervaren uit.. nou je raad het al in de 2de ronde sloeg hij stoertje out.. heb nog nooit zo gelachen.
 
Hahah ik zette ook die blije smiley erbij.

Maar idd ze zeggen iets over stille wateren haha. Ook zo'n filmpje op fb van een mma gevecht waar een jongen die vol met tattoos zit heel stoer deed tegen zijn tegenstander en die ging mooi ko
 
bij het boksen en vechtsporten mag je nooit iemand onderschatten, in mijn glorie jaren :D toen ik nog 60 kg woog :o onderschatten ze mij ook altijd en dan waren ze altijd verwonderd dat ze de slaag van hun leven kregen.
never Judge a book by its cover!
 
Back
Naar boven