Fitness Seller

Hoelang mag je trainen in een power-rack?

Bezoekers in dit topic

Dolcett

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
338
Waardering
30
voor een squat sessie heb ik de power-rack minimaal 1 uur nodig soms wel langer, meeste gym leden doen squats sets in 15 minuten. Ik doe warm-ups sets daar ben ik al 15 minuten mee bezig. Het voelt niet fijn als
je als enigste de squat rack zo lang bezet houdt. Daarom doe ik vaker squaten in home gym. Soms wil ik ook squat en legpressen wat ik niet thuis kan doen.
 
Een uur SQ'en? Jijwatmaat?
 
Warming up is met een paar lichte sets voldoende en kan buiten het squat rack.

Als je > een uur met de squat bezig bent dan zou ik er een krachtoefening van maken ipv een cardiotraining dan ben je ook met een minuut of 15 klaar en voldaan ;)
 
Kan wel begrijpen dat het voor sommige mensen storend is als jij 1uur of langer in het squatrack bezig bent.

Is er maar 1 squat rack in de gym waar je traint?

Mogen ze er mee tussen of heb je dat liever niet?
 
Je mag een oefening doen tot je klaar bent natuurlijk, maar voor warm up sets of voorbereidende sets en dan 1 tot 2 werksets, minimaal een uur voor nodig?
Je betaalt wel om te mogen trainen maar je huurt niet het squatrack per uur toch?
 
ik heb het squatrack ook vaak genoeg een uur in gebruik.

tja, sommigen houden de 3kg dumbells lang in gebruik, ik het squatrack. maak mij daar echt niet druk om.
 
Ik ben makkelijk 1,5 uur aan t squatten inclusief warm up
 
kwartier warm up is vrij normaal dat doe ik ook. Stretchen en dan gewicht telkens verhogen tot ik bij mn werksets ben. 5 minuten per setje dan ben je een half uur met je werksets bezig.

Je mag een oefening doen tot je klaar bent natuurlijk, maar voor warm up sets of voorbereidende sets en dan 1 tot 2 werksets, minimaal een uur voor nodig?
Je betaalt wel om te mogen trainen maar je huurt niet het squatrack per uur toch?

in de tijd dat jij in het squat rack bezig bent hou je de andere aparaten iig niet bezet :cool: ik heb gewoon betaald voor mn gym membership dus ik mag daar trainen en doen wat ik zelf wil
 
Maar jij bent zo'n 'strong man' toch, met 1 rep per 5 minuten?

Ik ben geen strongman, wel een powerlifter.
Dat laatste zou heel knap zijn, dan zou ik tussen elke rep 4 minuut 58 lang een static squat hold doen of pause squats met 4 minuut 58 pauze onderin.
 
Ik ben geen strongman, wel een powerlifter.
Dat laatste zou heel knap zijn, dan zou ik tussen elke rep 4 minuut 58 lang een static squat hold doen of pause squats met 4 minuut 58 pauze onderin.

Was ook min of meer cynisch, maar jij/jullie trainen doelgericht met een man of vier en weet wat je aan elkaar hebt.
In een reguliere gym (waar iedereen betaald voor het lidmaatschap meaantje ;)) is het imo wel ietwat asociaal om lang bv het rack in gebruik te nemen. Een beetje rekening houden met elkaar maakt het leven een stuk aangenamer.
 
Als ik aan het squatten ben en ze vragen het me dan laat ik er wel één iemand per keer tussen.

Behalve als het een gast die uren zit te squaten en mij er ook niet tussen laat.Dan gaat hij ook wachten en doe ik nog wat extra setjes :D
 
Als je een uur t squatrek bezet houdt en je Squat minder dan 5x280 steekt stunna je banden lek.
 
Als je een uur t squatrek bezet houdt en je Squat minder dan 5x280 steekt stunna je banden lek.

Weet je pas erg is? Lui die een uur de smith machine bezet houden gvd :mad:
 
Was ook min of meer cynisch, maar jij/jullie trainen doelgericht met een man of vier en weet wat je aan elkaar hebt.
In een reguliere gym (waar iedereen betaald voor het lidmaatschap meaantje ;)) is het imo wel ietwat asociaal om lang bv het rack in gebruik te nemen. Een beetje rekening houden met elkaar maakt het leven een stuk aangenamer.

In een reguliere gym waar maar één cage of rack staat zou ik überhaupt niet willen trainen. Maar ik heb ook lang in een gewone sportschool getraind en deed daar ook lang over mijn trainingen, mensen mogen gewoon tussendoor meedoen hoor. Zie dat probleem niet, iedereen moet toch rusten tussen zn sets.
 
In een reguliere gym waar maar één cage of rack staat zou ik überhaupt niet willen trainen. Maar ik heb ook lang in een gewone sportschool getraind en deed daar ook lang over mijn trainingen, mensen mogen gewoon tussendoor meedoen hoor. Zie dat probleem niet, iedereen moet toch rusten tussen zn sets.

iedere keer van 70 naar 170kg laden is wel vrij vervelend

Was ook min of meer cynisch, maar jij/jullie trainen doelgericht met een man of vier en weet wat je aan elkaar hebt.
In een reguliere gym (waar iedereen betaald voor het lidmaatschap meaantje ;)) is het imo wel ietwat asociaal om lang bv het rack in gebruik te nemen. Een beetje rekening houden met elkaar maakt het leven een stuk aangenamer.

we hebben gelukkig 2 racks en niemand squat, zit eigenlijk nooit iemand in de weg :). Vind het wel vervelend als mensen het squat rack gebruiken voor deadlifts
 
iedere keer van 70 naar 170kg laden is wel vrij vervelend



we hebben gelukkig 2 racks en niemand squat, zit eigenlijk nooit iemand in de weg :). Vind het wel vervelend als mensen het squat rack gebruiken voor deadlifts

Of om te curlen ,das nog irritanter :)
 
iedere keer van 70 naar 170kg laden is wel vrij vervelend



we hebben gelukkig 2 racks en niemand squat, zit eigenlijk nooit iemand in de weg :). Vind het wel vervelend als mensen het squat rack gebruiken voor deadlifts

Dat zegt die gast die squat met +250 kg ook over samen squaten met iemand die 170 squat :D
 
In een reguliere gym waar maar één cage of rack staat zou ik überhaupt niet willen trainen. Maar ik heb ook lang in een gewone sportschool getraind en deed daar ook lang over mijn trainingen, mensen mogen gewoon tussendoor meedoen hoor. Zie dat probleem niet, iedereen moet toch rusten tussen zn sets.
Precies, gewoon samen. Geen enkel probleem.
 
Back
Naar boven