AndroidHealthClinic

Hoeveel oefening per spiergroep? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Benatural

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
298
Waardering
22
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hoeveel oefeningen doe jij per spiergroep?

Ik doe

Borst 7
Rug 7
Biceps 3
Triceps 3
Benen 4
Schouders 6

En alle oefeningen 4 sets

Ik heb gehoord van veel mensen dat dit teveel is dus vandaar ben ik benieuwd hoeveel jullie doen per spiergroep?
 
Laatst bewerkt:
Borst 3
Rug 5
Benen 8
Delts 3
Bicep 2
Tricep 2
 
Hoeveel oefeningen doe jij per spiergroep?

Ik doe

Borst 7
Rug 7
Biceps 3
Triceps 3
Benen 4
Schouders 6

Ik heb gehoord van veel mensen dat dit teveel is dus vandaar ben ik benieuwd hoeveel jullie doen per spiergroep?

Het is niet zozeer dat de aantallen te veel zijn per spiergroep (zoals bij de borst zeker het geval is), maar vooral ook dat de verhoudingen met het onderlichaam echt totaal uit balans staat!

Heb je jezelf nou nooit afgevraagd waarom je voor een middelgrote spiergroep zoals de de borstspieren 7 oefeningen doet en voor de benen maar 4?


De benen, een lichaamsdeel dat op zich nota bene bestaat uit pakweg 4 afzonderlijke spiergroepen.

Dus als ik de trendlijn van jouw rijtje aanhoud, dan zou jij op z'n minst al circa 16 oefeningen voor de benen moeten doen!

Persoonlijk heb een zelfde soort indeling en aantallen als Dr X overigens....
 
Het is niet zozeer dat de aantallen te veel zijn per spiergroep (zoals bij de borst zeker het geval is), maar vooral ook dat de verhoudingen met het onderlichaam echt totaal uit balans staat!

Heb je jezelf nou nooit afgevraagd waarom je voor een middelgrote spiergroep zoals de de borstspieren 7 oefeningen doet en voor de benen maar 4?


De benen, een lichaamsdeel dat op zich nota bene bestaat uit pakweg 4 afzonderlijke spiergroepen.

Dus als ik de trendlijn van jouw rijtje aanhoud, dan zou jij op z'n minst al circa 16 oefeningen voor de benen moeten doen!

Persoonlijk heb een zelfde soort indeling en aantallen als Dr X overigens....

Omdat ik me benen niet te dik wil, me benen zjjn kort en ben maar 1m70. Maar ik ga het dus veranderen borst 4 en rug 5 en armen per spiertje 2
 
Hoeveel oefeningen doe jij per spiergroep?

Ik doe

Borst 7
Rug 7
Biceps 3
Triceps 3
Benen 4
Schouders 6

En alle oefeningen 4 sets

?


Hoe bedoel uit balans :(

Als je het over borst heb het je het over 1 spier (2 als je de minor mee telt) als je het over rug heb zijn dat er een paar meer en toch doe je kwa volume evenveel? Zelfde geld voor de verhouding borst/benen.

en schouders 6?

Ben trouwens benieuw om welke oefeningen het gaat want ik denk dat je een flink aantal dubbelen er in heb wat effect betreft.
 
Omdat ik me benen niet te dik wil, me benen zjjn kort en ben maar 1m70. Maar ik ga het dus veranderen borst 4 en rug 5 en armen per spiertje 2


Benen groeien gewoon in verhouding en als ze dan toch al uit verhouding zouden dreigen te gaan kan je altijd nog bijstellen. In het begin je schema al aanpassen omdat je bang bent dat ze te dik worden is een omgekeerde benadering.
 
Borst 3
Schouders 3
Rug 6
Armen 3
Benen 7
Core 3
 
Hangt van je training frequentie af
 
borst 3

rug 6

biceps 2

triceps 2

schouders 1

benen 3 :o (kneuzige 72 cm koud ,gaan we meer aandacht aan besteden:roflol:)

kuiten 1

abs 0


alles 2 keer per week
 
Hangt van je training frequentie af

Voor zover ik het goed begrepen heb gaat het hier om het aantal verschillende oefeningen wat je per spiergroep doet binnen het totale schema.

Hoe dit schema dan verdeeld is en over welk aantal dagen doet er dan verder niet zoveel toe.
 
Voor zover ik het goed begrepen heb gaat het hier om het aantal verschillende oefeningen wat je per spiergroep doet binnen het totale schema.

Hoe dit schema dan verdeeld is en over welk aantal dagen doet er dan verder niet zoveel toe.
Doet er zeker wel toe als je 3x dezelfde spier traint is het zeker niet slim om onnodige sets te doen
 
Is dit per dag? Per week? Niet echt duidelijk. Inderdaad afhankelijk van je trainingsfrequentie en de grootte van je spiergroep
 
Doet er zeker wel toe als je 3x dezelfde spier traint is het zeker niet slim om onnodige sets te doen

Oh, maar dat ben ik roerend met je eens.
Sowieso, hoe vaker je een spiergroep traint, des te efficienter je het aantal oefeningen/volume/intensiteit pér training dient te doseren.

Wat ik eerder bedoelde te zeggen:

- Het zo kan zijn dat iemand binnen een 4x per week LB/UB schema 6 verschillende oefeningen doet voor bijvoorbeeld de borst, maar 3 daarvan op de UB1 en de andere 3 op UB2. Daar is qua variatie in mijn optiek niets mis mee.

- Ik vermoed echter dat TS bedoelde met die 7 borstoefeningen binnen dezelfde training in een uitgebreide split op borst/biceps dag o.i.d.
In dat geval is er sowieso sprake van overkill, want 3 a 4 van die 7 oefeningen zijn binnen die context onnodig feitelijk 'junk-volume'

Maar goed, het is als ik achteraf nog eens naar de 1ste post kijk niet geheel duidelijk.
 
Oh, maar dat ben ik roerend met je eens.
Sowieso, hoe vaker je een spiergroep traint, des te efficienter je het aantal oefeningen/volume/intensiteit pér training dient te doseren.

Wat ik eerder bedoelde te zeggen:

- Het zo kan zijn dat iemand binnen een 4x per week LB/UB schema 6 verschillende oefeningen doet voor bijvoorbeeld de borst, maar 3 daarvan op de UB1 en de andere 3 op UB2. Daar is qua variatie in mijn optiek niets mis mee.

- Ik vermoed echter dat TS bedoelde met die 7 borstoefeningen binnen dezelfde training in een uitgebreide split op borst/biceps dag o.i.d.
In dat geval is er sowieso sprake van overkill, want 3 a 4 van die 7 oefeningen zijn binnen die context onnodig feitelijk 'junk-volume'

Maar goed, het is als ik achteraf nog eens naar de 1ste post kijk niet geheel duidelijk.
Hij had een hele vreemde bro split dacht ik aan zijn andere topic te zien , borst is ook een kleine spier vergeleken met rug of benen.
6-7 oef voor rug is ook overdreven
Pullups/pulldowns met machine
Deadlifts of rackpulls
Barbell of dumbell rows
Eventueel een meer isolatie row als cable of machine rows
Benen:
Squats/hacksquat
Leggpress
Legg extensions
Legg curl
Eventueel kuiten
En is ook meer dan genoeg per training als je intens traint en tusse elke set geen theekransje houd.

Een spier frequenter trainen ipv 1 x per week "kapot trainen" geeft imo veel meer progressie natty of niet.
 
Hij had een hele vreemde bro split dacht ik aan zijn andere topic te zien , borst is ook een kleine spier vergeleken met rug of benen.
6-7 oef voor rug is ook overdreven
Pullups/pulldowns met machine
Deadlifts of rackpulls
Barbell of dumbell rows
Eventueel een meer isolatie row als cable of machine rows
Benen:
Squats/hacksquat
Leggpress
Legg extensions
Legg curl
Eventueel kuiten
En is ook meer dan genoeg per training als je intens traint en tusse elke set geen theekransje houd.

Een spier frequenter trainen ipv 1 x per week "kapot trainen" geeft imo veel meer progressie natty of niet.

6-7 oef voor rug in prima en zeker frequent te doen. Zeker als je kijkt naar overlap met benen.

Deadlift pak je flink rug mee en ook benen afhankelijk van uitvoering. Zelfde met press beweging die altijd voorkant schouders belast. Etcetera etcetera.

Het draait om slim programmeren en de nodeloze extra's weglaten. En maar mijn gevoel hoe meer je bodyparts opsplitst hoe meer onzin er bij komt
 
Dag 1 squat bench plus 2 assistance
Dag 2 deadlift bench plus assistance

Repeat
 
6-7 oef voor rug in prima en zeker frequent te doen. Zeker als je kijkt naar overlap met benen.

Deadlift pak je flink rug mee en ook benen afhankelijk van uitvoering. Zelfde met press beweging die altijd voorkant schouders belast. Etcetera etcetera.

Het draait om slim programmeren en de nodeloze extra's weglaten. En maar mijn gevoel hoe meer je bodyparts opsplitst hoe meer onzin er bij komt
6-7 oefeningen gaat je niet meer groei opleveren dan 3-4,ben je van belgie? Wedden dat ik je na 2 sets tot past failure er anders over laat denken?
6 pomp oefeningen is ez als je wegblijft van failure.
ik trainde als natty en niet natty ook eerst met massas sets die uitliepen op trainingen van 3uur of meer soms heeft enkel maar herstel gehindert(op de periode dat ik van trainingsmanier verandert ben 10kg gegained met minder AAS op hetzelfde bf gebleven ) sinds ik er nu veel beter uitzie en toen zag ik eruit alsof ik amper trainde imo.

HIT training werkt zolang je jezelf 200% kan pushen in een set
De enige reden dat ik nu 1x alles HIT train en 1x alles TUT per week komt puur door slechte gewrichten en rugklachten.

Je gaat ook meestal zien bij grotere bodybuilders dat hoe groter ze worden hoe MINDER sets ze gaan doen.
 
Omdat ik me benen niet te dik wil, me benen zjjn kort en ben maar 1m70. Maar ik ga het dus veranderen borst 4 en rug 5 en armen per spiertje 2

Dat gaat heel mooi zijn als je een tijd traint.
 
6-7 oefeningen gaat je niet meer groei opleveren dan 3-4,ben je van belgie? Wedden dat ik je na 2 sets tot past failure er anders over laat denken?
6 pomp oefeningen is ez als je wegblijft van failure.
ik trainde als natty en niet natty ook eerst met massas sets die uitliepen op trainingen van 3uur of meer soms heeft enkel maar herstel gehindert(op de periode dat ik van trainingsmanier verandert ben 10kg gegained met minder AAS op hetzelfde bf gebleven ) sinds ik er nu veel beter uitzie en toen zag ik eruit alsof ik amper trainde imo.

HIT training werkt zolang je jezelf 200% kan pushen in een set
De enige reden dat ik nu 1x alles HIT train en 1x alles TUT per week komt puur door slechte gewrichten en rugklachten.

Je gaat ook meestal zien bij grotere bodybuilders dat hoe groter ze worden hoe MINDER sets ze gaan doen.


Ik denk dat je helemaal verkeerd begrepen hebt wat ik postte.
Nergens schrijf ik dat ik 6-7oefeningen voor rug doe in 1trainingssessie.

Mijn sessie duren nooit langer dan 70min. Eerder 60min .

Ik train UB/LB verdeeld in 2UB en 2LB sessies
 
Ik denk dat je helemaal verkeerd begrepen hebt wat ik postte.
Nergens schrijf ik dat ik 6-7oefeningen voor rug doe in 1trainingssessie.

Mijn sessie duren nooit langer dan 70min. Eerder 60min .

Ik train UB/LB verdeeld in 2UB en 2LB sessies


Blijft verwarren dit.

Ik denk dat het goed zou zijn als de topic titel wordt veranderd naar: Hoeveel oefeningen per spiergroep, pér training doe jij......
 
Back
Naar boven