Fitness Seller

Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets?

Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets?


  • Totaal stemmers
    520

Bezoekers in dit topic

Volume en Hypertrofie
Er is geen geheime manier, reprange of indeling die je hypertrofie maximaliseert. Uit niks blijkt dat het aantal reps dat je doet of het gewicht dat je optilt invloed heeft op de hoeveelheid hypertrofie die je genereert.
Dit onder de voorwaarde dat het totale volume hetzelfde blijft en er sprake is van voldoende intensiteit.
Wat betreft intensiteit zullen 750 reps met 2 kg niet optimaal zijn. Minimaal 60-65% van je maximale gewicht dat je 1 keer kan optillen is hierbij een prima stelregel hoewel er geen consensus is tot op heden wat betreft de exacte intensiteit.
Wat ik met het totale volume bedoel is het volgende:

Stel ik squat voor 5 sets van 3 reps met 100 kg dan is mijn totale volume 5x3x100 = 1500 kgStel ik squat voor 3 sets van 8 reps met 62,5 kg dan is mijn totale volume 3x8x62,5 = 1500 kg

In een onderzoek van Brad Schoenfeld dat tot vergelijkbare conclusies komt wat betreft het verband tussen trainingsvolume en hypertrofie zie je wel dat mensen die specifiek op kracht willen trainen gebaat zijn bij een programma waarbij de gewichten hoog zijn. Dit komt voornamelijk omdat er bij pure kracht een derde factor om de hoek komt kijken namelijk het centrale zenuwstelsel. Dit zal meer geprikkeld worden en zich meer aan moeten passen bij gewichten die dichter bij je maximale vermogen zitten.

1. Resistance exercise load does not determine training-mediated hypertrophic gains in young men.
Cameron J. Mitchell, Tyler A. Churchward-Venne, Daniel W. D. West, Nicholas A. Burd, Leigh Breen, Steven K. Baker, Stuart M. Phillips Journal of Applied Physiology Published 1 July 2012 Vol. 113 no. 1, 71-77 DOI: 10.1152/japplphysiol.00307.2012
2. Effects of different volume-equated resistance training loading strategies on muscular adaptations in well-trained men.
Schoenfeld BJ, Ratamess NA, Peterson MD, Contreras B, Sonmez GT, Alvar BA.
 
Laatst bewerkt:
Volume en Hypertrofie
Er is geen geheime manier, reprange of indeling die je hypertrofie maximaliseert. Uit niks blijkt dat het aantal reps dat je doet of het gewicht dat je optilt invloed heeft op de hoeveelheid hypertrofie die je genereert.
Dit onder de voorwaarde dat het totale volume hetzelfde blijft en er sprake is van voldoende intensiteit.
Wat betreft intensiteit zullen 750 reps met 2 kg niet optimaal zijn. Minimaal 60-65% van je maximale gewicht dat je 1 keer kan optillen is hierbij een prima stelregel hoewel er geen consensus is tot op heden wat betreft de exacte intensiteit.
Wat ik met het totale volume bedoel is het volgende:

Stel ik squat voor 5 sets van 3 reps met 100 kg dan is mijn totale volume 5x3x100 = 1500 kgStel ik squat voor 3 sets van 8 reps met 62,5 kg dan is mijn totale volume 3x8x62,5 = 1500 kg

In een onderzoek van Brad Schoenfeld (2) dat tot vergelijkbare conclusies komt wat betreft het verband tussen trainingsvolume en hypertrofie zie je wel dat mensen die specifiek op kracht willen trainen gebaat zijn bij een programma waarbij de gewichten hoog zijn. Dit komt voornamelijk omdat er bij pure kracht een derde factor om de hoek komt kijken namelijk het centrale zenuwstelsel. Dit zal meer geprikkeld worden en zich meer aan moeten passen bij gewichten die dichter bij je maximale vermogen zitten.


Jij snapt het.
 
  • Like
Waarderingen: Rain
Ook al ben ik het er mee eens, ik heb het niet zelf verzonnen of geschreven hoor.

Je komt er mee omdat je het in gedachte had neem ik aan. Dat je dan refereert aan een derde maakt niet uit.
Zoals je schrijft is het nu eenmaal.
Er is inderdaad geen geheime formule in reps of sets of gewicht. Er zijn tal van formules, alleen de ene werkt soms net ff beter dan de andere en soms ook per individu verschillend.
 
2 paginas geleden kraakt ie nog iemand af die totaal volume als belangrijkste oppert en nu is hij het ineens compleet eens met precies dezelfde stelling alleen dan net iets anders verwoord


:roflol:
 
Laatst bewerkt:
2 paginas geleden kraakt ie nog iemand af die totaal volume als belangrijkste oppert en nu is hij het ineens compleet ineens met precies dezelfde stelling alleen dan net iets anders verwoord


:roflol:

Nee Remonmn heeft eerder alleen gerefereerd aan rusttijden korter en langer. Nergens aan volume.

Leer lezen. Is handig binnen een forum.
 
Nee Remonmn heeft eerder alleen gerefereerd aan rusttijden korter en langer. Nergens aan volume.

Leer lezen. Is handig binnen een forum.

Uhhh mijnheer Noppert.
Ik denk dat iWJ u bedoelt hoor. ;)
 
Uhhh mijnheer Noppert.
Ik denk dat iWJ u bedoelt hoor. ;)

Ik heb ook hoger volume niet afgekraakt ergens volgens mij.
Dat er een dwarspisser ergens begint over volume in plaats van rust tussen sets sta ik verder buiten.
 
Ik heb ook hoger volume niet afgekraakt ergens volgens mij.
Dat er een dwarspisser ergens begint over volume in plaats van rust tussen sets sta ik verder buiten.

geef dan gewoon toe dat je fout zit in plaats van alles weer te blijven verdraaien ontkennen of te zeggen dat het daar niet over gaat.
 
  • Like
Waarderingen: SBW
Ik hoef niets te verdraaien, misschien moeten jullie beginnertjes eens leren accepteren dat er meer manieren zijn en mensen hun eigen manier willen gebruiken.

Beginnertjes die je er stiekem wel snoeihard uitliften door wetenschappelijk onderbouwde kennis goed te benutten. Ohja en nog naturel ook.

Volume is reps en sets. Gewicht heeft niets met volume te maken.

Inderdaad als je 15 x 100 benchen kan dan is 100 x 15 een te lage intensiteit om groei te stimuleren.

Goede coach ben jij.
 
Beginnertjes die je er stiekem wel snoeihard uitliften door wetenschappelijk onderbouwde kennis goed te benutten. Ohja en nog naturel ook.



Goede coach ben jij.

Deze wetenschappelijk onderbouwde kennis bedoel je?
EVIDENCE-BASED RESISTANCE TRAINING RECOMMENDATIONS James Fisher1(A,E,F),James Steele1(E,F), Stewart Bruce-Low1(E,F), Dave Smith2(A,E,F)
We recommend that appreciably the same muscular strength and endurance adaptations can be attained by performing a single set of ~8-12 repetitions to momentary muscular failure, at a repetition duration that maintains muscular tension throughout the entire range of motion, for most major muscle groups once or twice each week.
 
geef dan gewoon toe dat je fout zit in plaats van alles weer te blijven verdraaien ontkennen of te zeggen dat het daar niet over gaat.

Ik zal het aan ze doorgeven dat ze fout zaten. Geef jij het emailadres even van ze?
 
maak je niet druk dat is niet goed voor jouw gezondheid
 
Hmm ik timede dit eigenlijk nooit .
Zeer variabel tussen de 30 seconden en de 5 minuten.

Ja ik ben zo een hatelijk mannetje dat soms een toestel occupeert voor 10 minuten .

Maar mensen die ook graag het toestel gebruiken willen ,
mogen altijd er even tussen ...
 
occupeert??? Wasdadan? Is dat zoiets als copuleren?
 
Laatst bewerkt:
Toestel? Wat is dat?
 
Ik gebruik bijna altijd de stopwatch op mijn tel.:)

2-3 min tussen de main lifts (BP, SQ, DL en OHP)
1-2 min bij assistence
1 min bij core exercises
 
Back
Naar boven